שבוע טוב חברים יקרים .אנחנו נמצאים בתקופה מטורפת בה מגיפה שלא בוחלת בשום אמצעים תקפה אותנו ואת יתר העולם והכניסה מאות אלפי אזרחים מאמצע שבוע הבא אל מחוזות הלא נודע.

תקופה לא פשוטה בה ההזדמנויות העסקיות שלנו כבעלי העסקים מתמעטות לכדי אפס, ומירוץ החיים ירד מ400 קמ”ש ל0.

אז מה באמת ניתן לעשות?

האם “סוגרים את הבסטה” ולא מפרסמים גם תוכן כפי שהורגלנו בפרויקט החשוב שלנו 365 ימים של פוסטים?

התשובה היא חד משמעית- לא. להיפך! המשבר מעניק לנו יכולת להגיע לקהלים שלא הכרנו, מעניק לנו זמן יצירתי לחשיבה ובעיקר נותן לנו אפשרות להסתכל עמוק פנימה ולראות איך אנחנו משפרים את העסק שלנו וכן, גם את עצמנו.

סיבות מצוינות מדוע כן כדאי לפרסם ולהיות נוכח ברשתות החברתיות דווקא בתקופה זו:

  • אנשים מחוברים יותר מתמיד לאון ליין.
  • הנסיבות מכריחות את האנשים ללמוד כיצד לצרוך תוכן מרחוק.
  • המצוקה הכלכלית המרחפת מעל כולנו מבריחה אותנו לחפש פתרונות יצירתיים. והיכן הפתרונות נמצאים? ברשת כמובן.

אז..  בלי יותר מדי תירוצים בואו ניגש לעבודה. השבוע לא אעניק לכם 6 רעיונות לפוסטים, אלא אתן  לכם מודל עבודה שיעבה את קהילת האוהדים שלכם, ימצב  אתכם כמומחים בתחומכם וגם יעניק אופציה לעבוד מהבית באמצעות סקייפ /  זום.

מה צריך שיהיה לכם לפני שמתחילים?

  1. דף פייסבוק פעיל.
  2. ערוץ אינסטגרם פעיל המוגדר כאינסטגרם עסקי.
  3. מערכת דיוור.
  4. ערוץ יוטיוב.
  5. ווטסאפ עסקי או פרטי.
  6. קבוצת פייסבוק.

אם אין לכם את אחד מכלי העבודה האלו, אז הגיע הזמן לפתוח. כי מעבר לשבוע זה, אלה זירות הכרחיות המשמשות כל בעל עסק היום לעבודה יום-יומית בשיווק.

א.קבלת החלטה איזה ערך אנחנו  רוצים להעביר ללא עלות בשבוע הקרוב.

מנטור מאוד נחשב בעולם אמר פעם שלהעניק כמה שיותר ערך חינמי יביא בסופו של דבר את הלקוחות הטובים ביותר עד פתח העסק שלכם. ושבגדול הסבלנות משתלמת. אני רואה את זה יום יום בעסק שלי, משחרר חשיבה של  “אני יוצא פראייר”, משום שאני נותן ערך חינמי מהמקצועיות שלי  ובגדול חושב שזה אחד מהדברים הכי חשובים היום על מנת  לרתום אלינו לקוחות פוטנציאלים שעוברים את מסלול הרשת בצורה הכי טובה שיש.

מגולשים, ללקוחות. מלקוחות, למשתמשים. ממשתמשים, ללקוחות משלמים.  מלקוחת משלמים,  ללקוחות חוזרים ואף ממליצים.

התוכן או הערך אותו תרצו לתת השבוע חייב להיות אחד כזה המעניק פתרונות, או אם נשתמש בסלנג ” סוגר פינה” להמון אנשים שסובלים מדחיינות, חוסר ידע או חוסר רצון לדעת אחת ולתמיד  “איך עושים את זה נכון”.

דוגמאות:

“עושים סדר בבידוד”-  כל מה שרציתם לדעת על ניהול נכון של עסק.

” קייטנת כושר”- שבוע כושר. תרגילי כושר ביתיים שכל אחד יכול לעשות בבידוד.

“עסק בשבוע”-  איך לקבל החלטה מה העסק הנכון לי.

ב.הכרזה על השבוע המיוחד שלכם ברשתות החברתיות.

החלטתם מה אתם עושים? מצוין! הפיצו כבר ביום ראשון טיזר שמספר מה אתם הולכים לעשות ללא אפשרות הרשמה עדיין (זכרו זה רק טיזר). הוא יכול להיות גרפי, הוא יכול להיות בשידור חי. אני הכי ממליץ על סרטון.

היכן להפיץ אות,ו אתם שואלים? בכל מקום!

בפייסבוק האישי שלכם, בפייסבוק העסקי, בפיד האינסטגרם, בסטורי, בסטורי של הווטסאפ,  בשידור למערכת הדיוור שלכם ואפילו לקבוצות ווטסאפ שכבר יש לכם.

ג. יום לאחר ההכרזה הפיצו בכל הרשתות ובזירות שלכם את  מועד המרתון  שלכם  והעניקו לאנשים  אפשרות להירשם אליו.

האופציה הכי טובה היום  היא פשוט לפתוח קבוצת ווטסאפ ולהפיץ את הלינק על מנת שאנשים יירשמו. האופציה השנייה היא לתת לאנשים אפשרות להצטרף אל קבוצת פייסבוק אותה עליכם  לפתוח במיוחד, או להשתמש בקבוצה שכבר קיימת לכם.

בשתי האפשרויות יש לחשוב טוב אם אתם רוצים שהקבוצה תהיה ציבורית ובה כל אחד יכול להגיב,  או קבוצה סגורה בה רק אתם  נותנים את הטון. כנ”ל  לגבי  ווטסאפ- יש לקבל  החלטה האם הקבוצה  תהיה רק עם מנהל אחד שיכול להפיץ תכנים ולהגיב, או שהיא תהיה פתוחה לדיון.

ד. תכנון.

אז יצאתם בהצהרה למרתון, התחלתם לאסוף אנשים שהולכים החל מיום  שני לראות את התכנים שלכם יום יום. תכנון מוקדם של התכנים העתידיים אותם אתם רוצים לעלות יחסוך לכם המון מחשבה ולא תישארו בלי תכנים. תמיד זכרו שאתם יודעים הרבה יותר טוב מכל לקוח שצורך את התכנים שלכם. השתמשו בזה בחכמה.

מה חשוב לפרסם “רגע לפני” עבור הקהל שלכם?

  • שעות פרסום הפוסטים.
  • שעות השידור החי במידה והחלטתם לשדר.
  • שעות העלאת תכני הוידאו שלכם במידה והחלטתם על וידאו.
  • הקפידו להקדיש לפחות שלושה ימים מתוך שבוע המרתון בו אתם נמצאים בשידור חי בדף העסקי שלכם ( זה לא מחייב להיות בוידאו) בו אתם עונים לשאלות.  זה גם יכול להיות  בווטסאפ הקבוצתי,  תלוי היכן אתם מנהלים את המרתון.

ה.היכן לעזאזל אני מפרסם?

בואו  נעשה סימולציה שמסכמת את כל השלבים על מנת שההסבר יהיה קל ונוח לכם.

לגזור ולשמור:

  1. קבלת החלטה על תוכן.
  2. הפצת טיזר בפייסבוק העסקי, באינסטגרם, בווטסאפ, סטורי, ברשימת הדיוור שלנו ובפייסבוק האישי.
  3. הפצה של המרתון באותן זירות ( בפייסבוק העסקי, באינסטגרם, בווטסאפ, סטורי, ברשימת הדיוור שלנו ובפייסבוק האישי) עם מועדים מדויקים של שעות הפעילות, התוכן שהולך להיות והשעות בהן אתם  פנויים לשאלות. (תחליטו אתם איפה).
  4. יום שני מתחילים את המרתון בשעה שנקבעה מראש- על ידי שליחה של הודעת ווטסאפ לרשימת התפוצה שהקמתם/ הקיימת.
  5. בתום השידור- הפצת התכנים (במידה וזה לא משהו טקסטואלי) בכל זירות הדיגיטל שלכם.

הפעולה הזו היא פעולה עליה תחזרו יום-יום במהלך כל ימי המרתון.

דגשים נוספים להגברת הוויראליות וחשיפת שבוע הבידוד שלכם:

  • שידור לייב ניתן לעשות בפייסבוק העסקי, באינסטגרם  וגם ביוטיוב!!!
  • פרסום הטיזר יכול להיעשות גם באמצעות פרסום ממומן. יש לכם זמן!
  • חשוב ללמוד תוך כדי תנועה מה מבין החומרים אותם אתם מפיצים עובדים טוב יותר וכן גם לשנות תוך כדי.

לסיכום,

אנחנו עומדים לפני תקופה לא פשוטה.

יחד עם זאת,  קיבלנו במתנה את אופציית האונליין איתה ניתן לעשות קסמים ולהרגיש “עם”  למרות שאנחנו הולכים כנראה להיות עם הרבה “בלי”.

יש לכם שאלה?

רוצים שאלווה אתכם? מוזמנים ליצור איתי קשר.

הלכתי להכין את המרתון של העסק שלי שהולך להיקרא “קורונה? אז מה? אני עדיין כאן!”.

אהבתם? שתפו