חמישי שמח
הגענו לשבוע השני של  חודש פברואר.
וגם השבוע כמו בכל השבוע אני שמח לשתף אתכם ב – 6 רעיונות לפוסטים אשר יוכלו לשמש אתכם בשבוע הבא.
חשוב לי להדגיש שאת מקורות הידע אני שואב על סמך הניסיון שלי ועל סמך דוקטור גוגל.
אין תוכן שעובד יותר או עובד פחות. יש רעיון המיושם בצורה טובה יותר או בצורה פחות טובה ככה אני רואה את זה .
בואו נצא לדרך.

1. יום המשפחה
ביום שני הקרוב יחול ט”ו בשבט – נסו לצאת קצת מהבאנליות המשעממת של פוסט גנרי והביאו את עצמכם או את  החברה שלכם אל קדמת הבמה. ספרו על חוויה משפחתית אותה אתם נוהגים לעשות ביחד עם הקרובים שלכם בטו בשבט, עצבו תמונה של תוכנית טלווזייה  או סרט אשר מהווים עבורכם השראה לצמיחה האשיית שלכם. המטרה היא לציין את היום הזה מהזוית שלכם, להציג את התוכן בצורה עקיפה ולהפוך את ציון היום הזה למשהו הרבה יותר מיוחד.

2. מחפשים עובדים/ות?
זה הזמן לפרסם את המשרה כפוסט בזירות העסקיות שלכם. גם כאן השקיעו במחשבה על אופן הצגת המשרה. מעבר להעלאת תוכן שגרתי. לדוגמא:  צלמו את העמדה לה המשרה מיועדת, העלו את התמונה מיום הגיבוש האחרון של חברתכם וכדומה. לא מחפשים עובדים? זה גם בסדר. המון שירותים וחברות מעלות מודעות דרושים/ות רק על מנת לייצר תחושה של גדילה,עוצמה. אני באופן אישי  לא מתחבר לזה ולא ממליץ על זה .

3. שיתוף תיק עבודות
האם ידעתם שכל פעילות המדיה החברתית שלכם למעט פינטרסט ( רשת חברתית של שיתוף תמונות) לא נסרקת בגוגל?  יש לכם אתר מושקע? העלתם במרוצת השנים תיק עבודות מדהים, משובים מלקוחות? כתבו פוסט בו אתם מעניקים לקהל הגולשים שלכם את היכולת ללמוד יותר מי אתם ומה אתם, והפנו אותם בצירוף לינק אל האתר שלכם ללינק הייעודי, דרך מצוינת להעמיק עוד יותר את הקשר עם הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים.

4. התייחסות לעוגן אקטואלי
וידוי קטן- באמצעות הכלי שאתן לכם עכשיו עבדתי במשך שלוש שנים בתחילת דרכי לפחות פעמיים  בשבוע. מה הכוונה להתייחסות לעוגן אקטואלי?  הרשת כידוע מייצרת ביום מאות אלפי מאמרים המתייחסים לאירועי השעה. התייחסות מקצועית שלכם לנושאים הקרובים לשירות או למוצר שלכם תמצב אתכם כפרסונה מקצועית וכמומחית בתחומכם. שימו לב וכאן מגיע הטיפ האמיתי. התייחסו לעוגנים אקטואליים עקיפים ולא תמיד לנושאים ישירים הקשורים לעסק שלכם. זה גם מעניין יותר ושוב- הופך אתכם לחברה או עסק הרבה יותר “עבה”  דוגמאות:  רשת ” סופר יודה”  רשת סופרים מאוד מוכרת בתל אביב דואגת תמיד להתייחס לכתבות המבשרות על השקה של כביש חדש בעיר, גשר,מקומות חדשים הנפתחים בעיר ומסייעים לתושבים. איך זה עוזר? התדמית והמיתוג של יודה עולים וממצבים אותו כעסק “תל אביבי”  לויאלי ואחד כזה שהעיר והתהליכים הפנימיים בה חשובים לו. אז.. איך מוצאים עוגנים? מעבר לחיפוש בגוגל נסו את החיפוש הפנימי שיש בכל אתר חדשות גדול בארץ ובעולם. נסו לעבוד גם עם “גוגל התראות” פיצ”ר מוכר ואהוב של גוגל אשר מסייע לכם לקבל התראות בנושאים החשובים לכם.

5. חג האהבה
בגדול, ההתייחסות לחג האהבה ויש  שניים כאלה בכל שנה גם העברי וגם הלועזי מציף את הרשת במיליוני פוסטים שנראים אותו דבר. מודה- כמנהל שיווק גם אני חוטא באותו שטאנץ קבוע. אז.. איך לעשות את זה אחרת?
קודם כל וזה כלל ברזל- לא להוריד את התמונות הבאנליות של אתרי התמונות גם אם זה בתשלום. מיליוני מנהלי שיווק הורידו אותם לפניכם.
נסו להציג זווית שונה של תוכן. יש לכם חנות פיסית? שירות עם קבלת קהל? חלקו להם ביום האהבה ורד וצלמו את האירוע. יש לכם מעגל לקוחות לא גדול? שלחו להם קופסת שוקלדים ותעדו את תהליך השליחה ( מעורבות מותג זוכרים?) כל אלה יעשו את הפיד שלכם לטיפה יותר מעניין.

6. פשוט למכור.
מי שמכיר אותי יודע שאני סרבן ידוע להצעות מכר ברשתות חברתיות.
אני בתפיסה שברשתות  חברתיות “מציעים” ולא מוכרים.
אבל- פוסט אחד אחת לחודש זה בסדר. נסו להציע מבצע מצוין. הצעת מחיר שלא ניתן לסרב לה וגם כאן, במידה ויש לכם אפשרות לפרסם את הפוסט בממומן רק כ “דארק פוסט” עדיף.

שיהיה שבוע נפלא.
אשמח שתשתפו ותפיצו את המאמר על מנת שעוד אנשים יהנו בדיוק כמונו מדף עשיר ומעניין בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין וביתר הרשתות החברתיות.

אבי.

אהבתם? שתפו