במידה והינכם פועלים ועוסקים בעולם הדיגיטלי, וודאי שמעתם לא מעט את המילה  “לטרגט”  או “טרגטיניג”.  המונחים האלו ששגור בפיו של כל משווק דיגיטלי מהווה את הבסיס לתחילת עבודות כמנהל קמפיינים.

 

אז מה זה בעצם  ה”טירגוט”?

פייסבוק וגוגל מאפשרים לנו לאפיין את קהל היעד איתו אנחנו רוצים לעבוד ואליו אנחנו רוצים לחשוף את המודעה/ הקמפיין/ השירות או המוצר שלנו באמצעות מערכות לניהול הפרסום שלהן.

באמצעות פילוחים מדויקים אנו יכולים היום בקלות יחסית לטרגט התנהגויות גולשים ספציפיות שיכולים לעזור לנו להגיע לקל היעד המדויק ביותר שיש.

דוגמאות לטירגוטים: ניתן היום לטרגט באמצעות הפייסבוק  נשים בהריון, נשים מאורסות, גברים המתעניינים בטניס או בכדורגל, הורים לילדים בגילאי 0-3  ועוד.

מעבר לכך אופציית הפילוח מעניקה לנו זום פנימי רחב יותר ואפשרות לצמצם עוד יותר  את קהל היעד שלנו בצורה ממוקדת, למשל: גיל הגולש אותו אנחנו מעוניינים, סטטוס מערכת יחסים, עיר מגורים ואפיונים גיאוגרפים חשובים שמביאים לנו בסופו של דבר את התוצאה הרצויה.

חשוב מאוד להדגיש שמעבר לטירגוט עצמו צריך לדעת מי קהל היעד שלנו ולזכור שפייסבוק מזהה טרנדים והתנהגות גולשים באופן כללי, כך שאם העסק שלך הוא בתחום השחייה למשל, ניתן גם לטרגט אנשים שאוהבים ספורט באופן כללי וזאת משום שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאותו גולש המתעניין בספורט באופן כללי, גם אוהב שחייה ומכאן הוא יכול להיות לקוח פוטנציאלי שלנו בקלות.

הטירגוטים הולכים ומשתכללים, הידע שפייסבוק וגוגל אוספים עלינו הוא עצום ולנו המשווקים זה יכול רק להועיל.

אין לי ספק שטרם נאמרה המילה האחרונה ועולם הטירגוטים עוד יביא איתו בשורות גדולות.

לבלוגים נוספים של סנטו בלוג

אהבתם? שתפו