בדרך הביתה בכל יום בחזרה מעוד פגישה, ייעוץ או ליווי אני תמיד חושב “על מה לבזבז את כספי”.  אני בזבזן כרוני שמונע מסיפוק מידי וזה תופס אותי בכל תחום בחיים. בחיי האישיים, בתחום העסקי ובתחום הכלכלי ולשמחתי אני לא היחיד.

 

רוב אוכלוסיית העולם היא כזו. אנחנו לא יודעים לשמור את ההון הגם ככה זעום שלנו בכיס שחושבים מבוקר עד ערב על מה לבזבז את מיטב כספנו. יבוא  יקום אחד שיאמר “אני מחושב”  יבוא שני ויאמר  “הוא לא מחושב הוא  קמצן” . תנו לי לגלות לכם סוד: לא הקמצן ולא המחושב משאירים את כספם בכיס. המחושב מבזבז פחות אבל מוציא בסופו של דבר כסף והבזבזן מוציא ללא סוף כהיותו אחד כזה.  יש לו גם תכונה בלתי נתפסת של לקבל כל מה שהבנק מציע. הלוואות, מסגרות אשראי צ’קים שעפים באוויר כאילו אין מחר, שוב העיקר “לבזבז”. המכנה המשותף של הבזבזן והמחושב הוא זהה. אף אחד מהם לא באמת מחליט מה לקנות ואיפה לקנות ברוב המקרים.  וסוד נוסף שאולי חלקכם יודעים ואולי לא, המדיה החברתית והשיווק האינטרנט בפרט ימצאו אתכם ויגרמו לכם להוציא כסף! למחושב הם יעניקו ללא סוף מסרים שיווקיים המסבירים לו “למה שווה לו לרכוש כרגע אדמה בעפולה להשקעה עתידית” או  יציעו לו בלי סוף הזדמנות חד פעמית להיכנס לתוכנית שותפים שבמסגרתה הכסף שלו יניב בתוך זמן קצר מאוד כסף רב ועוד ועוד.  הבזבזן? בקשו רחמים עליו. יקבל פרסום ככול הבא ליד, רק שיקנה!  מכוניות, אוכל, מסעדות, חופשות לחו”ל  וכל טוב הארץ ואם שכחנו שמתישהו הוא גם צריך לעצור על מנת לממן את כל זה אין שום בעיה, אנחנו המשווקים נדע לזהות אותו ולהעניק לו פרסומות והצעות למימון ככל שרק יחפוץ ובאיזו ריבית שרק נרצה. הוא כבר יגיע אלינו ואם לא, אנחנו נגיע אליו.

השיווק באינטרנט הוא כלי מדהים!  כלקוחות אנחנו יכולים להיחשף לכל מוצר שרק נרצה ולרכוש שירות או חוויה מכל מקום בעולם.

כמשווקים וסוחרים האינטרנט הוא כלי מדהים עוד יותר עם אפשרויות פילוח מטורפות הרבה יותר מבעבר: מין , גיל, מצב כלכלי, רמת חיים, נשואים/ מאורסות, אקדמאים כל אלה הם רק חלק קטן מאופציות מאגרי המידע שניתן לאפיין בגוגל, בפייסבוק ובשאר הזירות.

בדרך הביתה בכל יום חזרה מעוד פגישה או ייעוץ אני תמיד חושב על מה לקנות וברוב המקרים זה מסתיים ברכישה.

רוצים ללמוד עוד על אופציות הפילוח בפייסבוק ובגוגל? אתם מוזמנים לפנות אליי!

אבי.

בפרקים הקודמים בסנטו בלוג

אהבתם? שתפו