סיימנו את יום העבודה ונכנסנו לסופר לקנות מוצרי השלמה “קטנים” בלי לשים לב לקחנו עוד מוצר ועוד מוצר שכנראה לא היינו קונים אם לא היו מציעים לנו אותו.

ברגע האמת, שנייה לפני הקנייה הסתכלנו במוצרי הקופות ומצאנו את עצמינו קונים עוד חבילת מסטיקים וסוללות לשלט (שיהיה לכל מקרה…).
במקרה הפוך היינו חייבים לנסוע לסופר פארם באמצע הלילה כי לילד יש חום, מותג העל הזה דואג לעצור אותנו כבר בכניסה לעכב אותנו בעוד כמה שניות כדי שניחשף לעוד כמה מוצרים. גם כאן “על הדרך” מצאנו את עצמינו רוכשים מגבונים לחים, שמפו במבצע וכו’ ובהגענו לקופה סיימנו את הקנייה עם פריט נוסף ב 5 ש”ח שיהיה לכל מקרה…זוכרים?

השיווק החדש עובד כך שנים!
בשיווק הדיגיטלי ובראשם הפייסבוק הבינו כבר לפני שנים רבות ש”להציע” תוכן או מוצר ללקוחות פוטנציאלים ברגעים הנכונים שבהם הם גולשים יכולים להשתלם מאוד לשני הצדדים.

מצד אחד – הלקוח: יבצע את הפעולה המסוימת שהתוכן משפיע עליו לעשות (בדומה להצגת מוצר “קטן” בסופר)
מצד שני – המוכר: מפרסם המודעה יידע בדיוק איזה קהל יעד לא יעמוד בפיתוי, ומפרסם בדיוק אליו בזמן הנכון את המוצר שלו. כל זאת על מנת להגביר את הסיכויים שהלקוח “יפול למלכודת השיווקית” וירכוש.

כאיש שיווק ומכירות וכצרכן שמביט על הדברים קצת אחרת, גם אני נופל מדי יום לפיתויים צרכניים, בסופר, באינטרנט  ובעיקר ב AM PM השכונתי 🙂
תחשבו על זה בקניה הבאה שלכם…
יום חסכוני!
אבי

אהבתם? שתפו