הסלפי והעסק שלכם
זה קורה אפילו באמצע  הרחוב, נשים וגברים כאחד מכורים  לכך, אין לתופעה גיל ובטח שאנו לא יודעים מתי היא הולכת להיגמר.

תופעת הסלפי שהתחילה מאז בהלת הסמארטפונים הצליחה לשגע את העולם כולו.
היא יצרה שפה אחידה בין כל משתמשי הסמארטפונים בעולם, וגרמה ועודנה גורמת  לנו להצטלם בכל מקום. בין עם חברים, או למען פרסום עסקי-שיווקי.
הרשתות החברתיות ופייסבוק בפרט, הפכו, אותנו ליצרני תוכן מטורפים  אשר דואגים לצלם ולתעד את עצמם  ואת הפעילות היום יומית שלנו 24 שעות ביממה.
יש לנו רצון עז לקבל פידבק מהסביבה, לרצות להיות פופולאריים בקנה מידה ארצי או עולמי  והכי חשוב: לצאת כמה שיותר טוב.
המהפכה הדיגיטלית ומהפכת המדיה החברתית בפרט, הפכה אותנו מצופים פסיביים אשר רק צורכים את התוכן שלהם בצורה חד כיוונית, לאנשי תוכן בעלי סביבה אוטונומית משלהם בעלי יכולת תגובה, רצון לשיתוף ורצון להגיב ושיגיבו לנו באותה מידה.

סלפי לעסק האם זה יכול לעזור לי?
בתחילת דרכי כבעל עסק קטן, המעניק שירותי ייעוץ והדרכה, דאגתי מהיום הראשון להצטלם עם לקוחותיי בתמונות סלפי.
לאחר מכן דאגתי להעלות לכל הרשתות החברתיות את התמונה עם המלצה אישית שלי על העסק המדובר. ככול שהעסק צבר תאוצה, לקוחותיי מכל גווני התעשייה (החל מעסק קטן, ועד למנכ”לים של חברות הייטק) ביקשו להצטלם עימי, ואף ציפו להמלצה בדף העסק או הפרטי שלי.
העולם החדש למי שכבר נצליח להבין אותו, הינו עולם של מעגלים חברתיים ו”משפעי-רשת” .
לכל קבוצת חברים ישנו לפחות משפיע אחד, פרופיל עסקי או פרטי שכל המעגלים המורחבים מכירים, כולם רוצים להידמות או מחד גיסא להיות קשורים אליו בצורה כזאת או אחרת.
הסלפי, אותה תמונה אשר המון פעמים יוצאת גם לא הכי פוטוגנית לא הכי יפה, מקרינה המון אוטנטיות, לעיתים גם רגש, והכי חשוב באה להכריז: “אני כאן”!
בעולם העסקים אני ממליץ תמיד לתעד מהלכים חשובים ברשתות חברתיות, לשתף חוויות, להצטלם עם הקולגות שלכם, לפרגן לאנשי מקצוע מהתחום וכן גם להצטלם עם רובם בסלפי.
בשנים הבאות וכבר בחודש שהקרוב עם כניסת  האופציה שוודאי כולכם ראיתם של וידאו לייב הסלפי העצמי יעלה מדרגה, ולאנשים מכל העולם תינתן האופציה לצלם את עצמם לצרכים עסקיים ולצרכים פרטיים, ואני ממליץ לכם להשתמש בחכמה בכלי הזה.
מעבר לכך תמיד זכרו, האינטרנט זוכר הכול לטוב ולרע, השתמשו בכל הטוב שיש לרשתות החברתיות להציע. תעדו את עצמכם בעשייה, תעדו את עצמכם בפעילות. ומי יודע? אולי ההזדמנות הבאה שלכם נמצאת ממש מעבר לפינה.

אהבתם? שתפו