נסעתי השבוע לאחת מפגישות הייעוץ שאני מעניק. פגישות בוקר מביאות איתן בד”כ פקקים.
פקקים זה פחות הקטע שלי אבל אם אני כבר לא זז (והזמן כן) אני תמיד משתדל לנצל אותו למחשבות ובעיקר להתבוננות מסביב. ככה עשיתי גם השבוע. הזזתי את הראש ימינה – פרסומת חוצות מפרסמת הרצאה של אומן בינלאומי,  מזיז את הראש שמאלה – אוטובוס לצידי ועליו פרסומת לסדנה שמבטיחה לך חיים חדשים אחריה , על הרכב הסמוך מדבקה הנושאת את שם העסק שעוסק בסדנאות לאורח חיים בריא, מביט קדימה ו… ניחשתם נכון – פרסומת למופע חדש בחג הקרוב.

גם הפיד שלי מציע לי עשרות פעמים ביום להירשם להרצאה של אחד מחבריי או של כאלו שאני אפילו לא מכיר, מזמין אותי להצטרף לסדנא, להגיע למופע מסויים ובקיצור נותן לי להבין שסדנאות, הרצאות ומופעים – זה הדבר החם היום! ואת האמת – חייב להסכים עם הפיד, הוא בד”כ צודק וגם הפעם הוא לא טועה  – הרצאות, סדנאות ומופעים הם ה-דבר היום וגם אני עושה זאת המון לאחרונה ונהנה בכל פעם מחדש להשתמש בפלטפורמות השונות שלי לשיווק ההרצאה והסדנא שלי. אם גם אתם מעבירים הרצאה או סדנא מקצועית בתחום העיסוק שלכם, בין אם הן משמשות כמוצר בעסק שלכם, ובין אם הן מתפקדות כערוץ שיווק לעסק שלכם, אתם וודאי רוצים לחשוף אותן לקהלים חדשים ורחבים ככל הניתן ואתם בטוח עושים הכל כדי שכמה שיותר מתעניינים יגיעו לשמוע אתכם. האתגר למלא את ההרצאה באנשים רלוונטיים שגם יפיקו את מרב התועלת מההרצאה שלכם, וגם יהפכו בעתיד להיות לקוחות שלכם – הוא האתגר המשמעותי בשיווק המוצר  שלכם.

אז איך עושים את זה נכון? איך משווקים את ההרצאה / הסדנא שלכם כך שכל הכרטיסים יימכרו ותמשיכו לעשות את מה שאתם באמת אוהבים למשך זמן ולא באופן חד פעמי?

קבלו את השיטה המנצחת, טיפים לשיווק נכון של ההרצאה או הסדנא הבאה שלכם:

**כל הטיפים מתבססים על תהליכים שעשיתי עבור עצמי ועבור הלקוחות שלי בתחומי הבידור, הפוליטיקה וההייטק.

שיווק מתמשך – לאורך זמן

כמו בכל מערכת יחסים גם מערכת יחסים דיגיטלית עם הלקוחות שלנו, עם קהל היעד אליו אנחנו מכוונים חייבת להתבסס ולהיבנות לאורך זמן. חשוב לזכור שאף אחד לא יתעניין וירצה לבוא ולשמוע אתכם מבלי שהוא מכיר אתכם קודם, מבלי שהוא קיבל מכם ידע וערך מוסף ולכן חשוב לבסס את התוכן שלכם, את השימוש במשפך השיווקי שלכם ולמלא בנפח את כל הפלטפורמות הדיגיטליות שלכם – לאורך זמן. בנו תכנית עבודה המבוססת על תכנים מגוונים ועל ציר זמן תקופתי כך שכשתתחילו בשיווק ובקידום המוצר שלכם הלקוחות יכירו אתכם וירצו לרכוש מכם ידע.

בנו רשימת תפוצה

אני מניח שאתם בעצמכם רשומים להמון רשימות תפוצה כאלו ואחרות. אתם וודאי מקבלים לא פעם

מיילים שלא מספקים לכם ערך או שהם פשוט בכמות מוגזמת וזה גורם לכם להגיד לעצמכם

“אני בחיים לא אשתמש בשיטה הזו”. אבל! אם יש לכם חלום להביא כמות גדולה של משתתפים

לסדנאות ואירועים שלכם (או שאתם מעוניינים למכור כל דבר אחר ברשת) בניית רשימת תפוצה הוא שלב

קריטי בתהליך! כי מי שלא יסכים לתת לכם את הפרטים שלו כנראה גם לא ממש ירצה לבוא ולשמוע אתכם.

ככה שאם אתם בונים רשימת תפוצה מראש, אפשר לאסוף רשימת אנשים שמתעניינים בכם ובמוצר שלכם וגם אם לא יוכלו להגיע לסדנא הקרובה שלכם או שהם מסוג האנשים שנדרשים ליותר “זמן חימום” – תוכלו להמשיך ולשלוח להם מיילים ומסרים עם ערך ולהציע להם להצטרף לסדנא הבאה שלכם.

לוח משיכת לידים

לוח משיכה הוא סוג של מתנה, מוצר חינמי שאף אחד לא באמת ירצה ויוכל לסרב לו. בד”כ זהו ערך מוסף של ידע שאתם מציעים ללקוח הפוטנציאלי במטרה למשוך אותו אליכם ולקבל את כתובת המייל שלו. זה יכול להיות מדריך חינמי כלשהו, טיפים מסויימים, מדריך מצולם – כל מוצר שתוכלו לשלוח כקובץ במייל.

בניית דף נחיתה להרשמה ולאיסוף לידים

על מנת להגדיל את רשימת התפוצה לסנדא הקרובה שלכם הקימו דף נחיתה בסיסי ביותר שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישאירו את פרטיהם לקבלת המוצר עליו דיברתי בסעיף הקודם. זהו למעשה הנכס הדיגיטלי החשוב שיגדיל לכם את נפח החשיפה לכשתגיעו לשלב הפרסום והקידום הממומן.

פרסמו בנכסים הדיגיטליים הפרטיים והעסקיים שלכם

על מנת למקסם את החשיפה העלו תוכן בכל הנכסים הדיגיטליים שלכם, פרסמו את המוצר החינמי שאתם מעוניניים להעניק וכמובן את הסדנא הקרובה אותה אתם רוצים למלא במתעניינים. כתיבת התוכן חייבת להיות מסקרנת, מושכת ועם מסר מדוייק. כך לדוגמא ניתן לפתוח את התוכן במילים מושכות כמו: קבלו במתנה! או המדריך המיוחד שלי בדרך אליכם. שלבו תמונה ויזואלית מושכת והשתמשו בכל הכלים לכתיבת תוכן מנצח על מנת להגדיל את רשימת התפוצה.

קידום ממומן

השלב הכי חשוב להפצת המסר והפרסום שלכם. בנו מספר מודעות פרסום, הגדירו את קהל העיד מעבר לקהל האוהדים שלכם בדף וברשימת התפוצה. ניתן לקדם הרצאה או סדנא בתקציב ריאלי ומתון שיביא לכם קהל רלוונטי שמתעניין בכם ובידע שלכם.

בהצלחה.

ינון אדלר.

אהבתם? שתפו