העסק שלכם קיים כבר מספר שנים, וכבר הבנתם שעל מנת לשווק את עצמכם כמו שצריך אתם חייבים נוכחות מאסיבית ברשתות החברתיות.

 

אתם עובדים מצוין בצורה אורגנית ואפילו הפרסום הממומן שלכם מניב לכם תוצאות המאפשרות לכם להיחשף לקהל מדויק ואפילו לקבל פניות אופציונליות.

הגעתם לשלב הבא שבו כדאי לפתוח קבוצה.

למה, אתם שואלים? כי קבוצה תמתג אתכם כמומחים בתחומכם, תעניק לכם את האופציה לענות על שאלות שאתם האוטריטה הבלעדית שעונה, לפחות בהתחלה.. ובגדול עם עבודה והתנהלות  נכונה  תצמח קהילה איכותית מאותה קבוצה.

אז איך עושים את זה ומה חשוב לפני הכל?

קיבצתי עבורכם מספר טיפים חשובים לניהול ופיתוח של קבוצות ב2020, וכל  מה שחשוב לעשות על מנת לחזק קבוצה קיימת, או לפתוח קבוצה מאפס.

לפני הכל מבחינה טכנית חשוב מאוד לפתוח את הקבוצה על פי הכללים וההוראות של פייסבוק.

תוכלו לעשות זאת לפי  מדריך הוידאו שצילמתי עבורכם ממש כאן.

אז…. קדימה  לעבודה!

א.מיקוד מיקוד  מיקוד –  הפייסבוק מאפשר לנו להזמין את כל חברי הפרופיל הפרטי שלנו אל הקבוצה אותה פתחנו. הקפידו לבחור  ולהזמין  רק אנשים בעלי מכנה משותף כאלה שיהיה להם נוח בקבוצה, שירגישו שמבינים אותם, אנשים שהקבוצה תהיה עבורם מקום מפלט לא מכירתי המעניק נטו ערך, עזרה, שיתוף והדדיות.  אם ניקח את קבוצת “אני שולמן”  המפורסמת של בעלי העסקים  שגדלה בן לילה למאות  אלפים, הרי לכם דוגמא מצוינת:  בעלי עסקים, בעלי עניין משותף, עם כאב  זהה, במקרה הזה נטל המיסוי והעושק של מדינת ישראל לבעלי העסקים.

ב.חשבו טוב טוב את מי אתם מצרפים לקבוצה וחפשו באופן ישיר גם את האנשים המתאימים לכם.  פייסבוק מציעה את הקבוצות אותם אנחנו בעלי העסקים פותחים, לאנשים בעלי עניין בקבוצה.  הקבוצה שלכם צריכה להכיל פרמטרים שיסייעו מאוד לפייסבוק לזהות אותם.  לדוגמא: קבוצה  העוסקת בהתנדבות למען סיוע לקשישים בתל אביב.  המשוואה ללקוח הפוטנציאלי לקבוצה  היא – אנשים שרוצים להתנדב + גרים בתל אביב = חבר מדויק לקבוצה.

ג.אז איתרתם אנשים מתאימים לקבוצה ופייסבוק מציעה את הקבוצה שלכם לאנשים מתאימים. מה עכשיו?

הפיצו את בשורת הקבוצה בכל מקום בו  הנוכחות החברתית שלכם קיימת:  בחתימה האוטומטית במייל, עצבו קאבר מגניב בדף הפייסבוק, תכננו  טיזר  לקבוצה בסטורי העסקי שלכם גם  בפייסבוק  וגם  באינסטגרם ושנו את כפתור הקריאה לפעולה בקאבר  שלכם לכפתור  “הצטרפו לקבוצה”. ניוז לייטר מגניב גם יעשה את העבודה.

ד.צרו עולם בתוך עולם… מה הכוונה?

קבוצה איכותית המורכבת מעולם תוכן מסוים יכולה לעבוד בצורה טובה חבר הקבוצה אשר פעיל בה ישמח  מאוד לקבל טיפים נוספים  מקבוצות  מקבילות  של אותו עולם תוכן. לדוגמא:  יש לכם קבוצה שעוסקת במסעדות המגישות רק אוכל טבעוני?

פתחו קבוצה נוספת של חנויות שמוכרות רק נעליים טבעוניות ( ויש דבר כזה!!! זה  היה  הלקוח הראשון  שלי).  שתי הקבוצות יזינו אחת את השנייה ויסייעו לחברים בהן לעבור בין שתיהן.

כמובן שיש פה עניין של החלטה מיתוגית: איך לגשת לזה והאם לפתוח שתי יחידות נפרדות, אבל זה.. כבר למאמר  אחר 🙂

ה.הטיפ האחרון שאני יכול להעניק לכם יסייע לכם מאוד להעמיק את המותג שלכם, בין אם אתם פרסונה או בין אם אתם עסק:  כאנשים פרטיים ולא כבעלי עסקים גם אנחנו מחוברים לקבוצות שמעניינות אותנו. ניתן היום בקלי קלות להתחבר אל מנהלי הקבוצות  הללו ולהציע להן להתארח בקבוצה – אתם יכולים לתת שם שעת לייב- שאלות ותשובות או כל תוכן אחר שיחזק אתכם.

לסיכום:

קבוצות היו כאן מאז ומתמיד.

האינטרנט למעשה התחיל מפורטלים כאלה ואחרים בארץ ובעולם.

הרצון הטבעי של כל אחד מאיתנו הוא להשתייך לקבוצה, לאנשים המבינים אותנו ולקהילה.

נצלו את זה עד תום ובנו לכם קבוצה משלכם.

אבי.

אהבתם? שתפו