מנהלים של אתרי התוכן ברחבי העולם מנהלים בכל יום מאבק עיקש להישאר רלוונטיים – לא רק מבחינת התוכן עצמו שאמור להיות הכי חדש, מעניין ומוגש בצורה קולחת, אלא גם כדי להשאיר את הקוראים אצלם. הרצון להביא קוראים לאתר, להשאיר אותם שם ועל הדרך לעשות מזה כסף הוא לפעמים משימה כמעט בלתי-אפשרית.

 

בשנים האחרונות פותחו מספר כלים, אשר נועדו לשפר את הביצועים של אתרי התוכן (פאבלישרים), על מנת להיות יותר רלוונטיים לקוראים וגם לעשות מזה יותר כסף, כי הרי ככל שהגולש נותר באתר יותר זמן, כך המפרסם יכול לעשות עליו יותר כסף.

בין הכלים שפותחו יש שניים מוכרים במיוחד – אאוטבריין וטאבולה, המציעים המלצות על כתבות נוספות שעשויות לעניין את הקורא.

חברות כמו אאוטבריין וטאבולה אחראיות על הכנסות של מאות מיליוני דולרים לאתרי התוכן, בזכות המלצות חכמות המשולבות בתחתית הכתבות.

בזמן שעולם הבאנרים הולך ומאבד רלוונטיות, עולם המלצות התוכן סוחף אחריו את הגולשים.

כיצד פועלת שיטת אאוטבריין וטאבולה?

בחיפוש אחר תשומת הלב החמקמקה של הגולשים הבינו החברות המסחריות ואתרי תוכן, כי תוכן שיווקי עשוי להיות אפקטיבי יותר מפרסום מסורתי (באנרים, למשל).

לכן, בשנים האחרונות משקיעות החברות לא מעט ביצירת תוכן, אם במסגרת מאמצים יחצ”ניים להשפיע על כתבים בגופי תקשורת מרכזיים לכתוב על נושאים מסוימים על פי הצורך של הלקוחות של המשרדים, או במסגרת תוכן שיווקי הנכתב לפי הזמנה על ידי כותבי תוכן חיצוניים (פאבלישרים).

אולם כתיבת הכתבה ואף פרסומה באתרים אינן מספיקות. המפרסמים, באמצעות חברות יחסי הציבור, מוכנים להשקיע הרבה כסף בכדי למשוך קוראים לכתבות אלה.

אחד הערוצים המרכזיים להפצת תוכן, כלומר יצירת תנועת גולשים בכתבות מסוימות המשרתות את המפרסם, הוא השימוש באאוטבריין וטאבולה.

אאוטבריין וטאבולה עובדות בצמוד לאתרי התוכן המרכזיים בישראל ובעולם. הטכנולוגיה של החברה יודעת להתאים את התוכן בהמלצות שבאתר לתחומי העניין של הקורא, בהתאם לתוכן שקרא באתר.

כך למשל, אם קרא הגולש כתבה בנושא מזג האוויר, ההמלצות ככל הנראה יהיו קשורות בנושא זה ובנושאים קרובים. בתחתית הכתבה מציבות החברות תיבה ובה הפניות לכמה כתבות נוספות,

בדרך כלל שש עד שמונה כתבות.

ההמלצות מוצגות תחת הכותרת “כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך” או “אולי יעניין אותך גם” בכדי להידמות לכתבות נוספות מאותו אתר בו נמצא הגולש, כאשר ציון מקור התוכן מופיע בכתב קטן במיוחד מתחת לתמונה גדולה ומושכת. תחת הכותרת “מרחבי הרשת” ימצאו כתבות מגופי תוכן מרכזיים, המשרתות את הגוף המסחרי שרוצה לקדמן, לצד כתבות תוכן שיווקי מובהקות יותר המוצבות לרוב באתר החברה המקדמת עצמו.

המספרים:
כיום כמחצית מההפניות הן לכתבות האתר שבו גולשים באותו הרגע, כך שלחיצה עליהן מעלה את זמן השהייה של הגולשים באתר – מצב המגדיל את יכולת האתר למכור פרסום וכמובן, משפיע לטובה על הדירוג שלו במנועי החיפוש.

אהבתם? שתפו