כמעט כל מי שפעיל בפייסבוק התמודד לא פעם עם שאלות לגבי פרטיותו.
אנו משתפים טקסטים, תמונות וסרטונים. משתפים קישורים לאתרים ועושים את כל אלו תוך כדי תנועה, לעיתים בלי לחשוב על השלכות הסטטוס שהעלינו.

 

פייסבוק מאפשרת לכל משתמשי האתר לשתף כל תוכן שירצו, למעט תוכן בעל אופי מיני, אלים או מעודד צריכה של חומרים אסורים כמו סמים. יחד עם זאת, לא פעם נמצא את עצמנו מעלים משהו שלאחר חשיבה נוספת יכול להיות שלא היה נכון להציגו בפני אנשים מסוימים.

בין חברי הפייסבוק של כולנו יש אנשים שלא היינו רוצים שיחשפו לתכנים מסוימים שאנו מעלים. למשל- אולי לא היינו רוצים שבני המשפחה יראו אותנו חוגגים בביגוד מינימאלי במסיבה ביוון או שהיינו מעדיפים להצניע מחברינו שומרי המסורת את העובדה שעשינו “על האש” ביום כיפור.

פייסבוק מציעה כלים רבים לשליטה בפרטיות שלכם ובחשיפת התכנים שאתם מעלים. שימוש נכון בכלים אלו, יכול לסייע לכם לשמור על קשרים טובים עם קהילות החברים והאנשים איתם אתם מתקשרים בפייסבוק ובנוסף, למנוע אי נעימויות מיותרות.

בחלק הבא אסקור את הכלים שפייסבוק מספקת לעיצוב הגדרות הפרטיות.

הגדרות פרטיות – הבסיס

לפני שמפרסמים – מגדירים.

לפני עדכון סטטוס חדש , תמונות ופוסטים אחרים, תמצאו את כלי בורר הקהלים.

לחיצה על הכלי מאפשרת לכם לבחור עם מי ברצונכם לשתף משהו.

תוכלו לבחור ב”ציבורי” כדי לשתף את הסטטוס עם כולם, חברים ומי שאינם חברים.

בחירה בחברים תהפוך את הסטטוס גלוי רק לרשימת החברים שלכם.

הגדרה זו מומלצת עבור סטטוסים או אירועים שיכולים להיות רלוונטיים רק לחברים שלכם אבל לא לשאר הגולשים.

Picture1

כלי בורר הקהלים זוכר עם איזה קהל שיתפתם את הפרסום האחרון שלכם וישתמש באותה הגדרה עבור השיתוף הבא, אלא אם תשנו אותה.

לדוגמה, אם תבחרו באפשרות “ציבורי” עבור פרסום, גם הפרסום הבא יהיה ציבורי, אלא אם תשנו את הקהל כאשר תפרסמו. בורר הקהלים מופיע במקומות רבים, כמו גם בקיצורי הדרך עבור הפרטיות ובהגדרות הפרטיות של פייסבוק. כאשר מתבצע שינוי בכלי בורר הקהלים במקום אחד, השינוי מעדכן את הכלי בכל המקומות שבהם הוא מופיע בפייסבוק.

גם לאחר שיתוף פרסום, ישנה אפשרות לשנות את האנשים שאיתם הוא משותף.

בורר הקהלים מופיע לצד פוסטים שכבר פורסמו, כדי שיהיה ברור מי יכול לראות כל פרסום.

בכדי  לשנות את הקהל של פרסום לאחר פרסומו, לחצו על בורר הקהלים ובחרו קהל חדש.

לאחר שמירה, ההגדרות יחולו על הפוסט שעליו בוצע השינוי בלבד.

זכרו שכשאתם מפרסמים בציר הזמן של אדם אחר, אדם זה קובע איזה קהל יוכל לצפות בפרסום. בנוסף, כל מי שמתויג בפרסום יכול לראות אותו, וכך גם חבריו.

מעבר להגדרות הפרטיות של פרסומים ניתן להגדיר עוד פרמטרים רבים, למשל: מי יכול ליצור אתכם קשר ואפילו מי יכול לחפש אתכם בפייסבוק.

בכדי להגיע להגדרות הללו, יש להיכנס לאזור הגדרות הפרטיות של פייסבוק, אליו ניתן להגיע בלחיצה על החץ בסרגל הכחול (היכן שלוחצים כדי להתנתק) ובתפריט ללחוץ על “הגדרות”.

בחלון שיפתח עברו ללשונית “פרטיות”.

כאן, ליד כל קטגוריה ניתן ללחוץ על “ערוך” ולהגדיר אילו אנשים יוכלו להיחשף אליה.

לכל קטגוריה יש שמירה משלה, וניתן לשנות את ההגדרות בכל שלב נתון.

אהבתם? שתפו