איך מטרגטים נכון ומי הקהל הנכון עבורי.

כמה פעמים ביום קבלתם פרסומת הקולעת בדיוק להתנהגות שלכם ברשת? איך בכל פעם שאנחנו נכנסים לאתר מכירתי או אתר תדמיתי פרסומות רודפות אחרינו למשך תקופה.

ולמה לעזעזאל הכריות מסטן שרציתי לרכוש לאחותי בראש השנה ולבסוף לא רכשתי עדיין רודפות אחריי בפרסום ממומן בערך בכל מקום ברשת.

החלטתי אחת ולתמיד לתת לכם סקירה מקיפה על סוגי הקהלים שיש לנו ברשת. על כל הדרכים לנתר את הקהל המדויק שלנו ולהנגיש לכם את כל מקורות המדיה שבהם ניתן לחשוף את העסק שלכם בצורה מדויקת.

במאמר הזה אסביר:

  • מהו מסע לקוח ואיך כל זה קשור לטירגוט נכון.
  • מהו האלגוריתם שפייסבוק, גוגל ויתר המדיות עושות על מנת לאפיין לקוחות.
  • סוגי הקהלים בפייסבוק
  • איך לשמר את הקהל שלך גם לאחר שצבעת אותו.
  • איך לטפח את הקהל שלך באמצעות דיוור אינטלגנטי.

קהלים

המרחב האינטרנטי היום גדול מאי פעם. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו משוטטים בפייסבוק, מציצים בסטורי של גיא פינס או שומעים את השיר החדש של עומר אדם ולפתע מבלי שנשים לב- אנחנו בתוך אתר קניות ענק שמציע לנו לקנות רק היום ספיד סטיק מאמאזון בעשרה שקלים.

איך כל זה קורה ולמה זה קשור למסע הלקוח האישי שלנו?

אסביר,

השיטוט היום באינטרנט בנוי בצורה מתודולוגית, מובנית ומתוכננת מראש. אתרים גדולים ולא משנה באיזו פלטפורמת תוכן מציעים את השירותים שלהם בצורה כזאת שהגלישה אליהם נראית לנו טבעית- אך היא ממש לא.

יש המון דוגמאות לאיך מסע לקוח מתבצע. אמנה פה טריקים קטנים שלוקחים את כולנו לשיטוט שיווקי שמתסתיים בדרך כלל בהגבה – שליחת התוכן לחברים או שמירת התוכן למועד מאוחר יותר- וכמובן רכישה! שזה מן הסתם המטרה העיקרית.

דוגמאות:     לינק קליקבילי באמצע מאמר המוביל לעמוד נחיתה.

המלצה ” תמימה” של משפיען רשת על מוצר עם תוספת של לינק.

פלטפורמות של המלצות תוכן כדוגמת טאבולה ואאטובריין.

הרשמה למדריך חינמי, הרצאה ללא עלות, וובינר חינמי.

המטרה בסופו של דבר היא להפוך אותנו מגולשים באתר- למשתמשים באתר- ולאחר מכן לרוכשים – ואם תרצו גם לרוכשים חוזרים.

 

מהו האלגוריתם שפייסבוק, גוגל ויתר המדיות עושות על מנת לאפיין לקוחות

האלוגוריתם- אותה מילה מפחידה אשר מלווה אותנו מנהלי השיווק הדיגיטלי מדי יום ביומו.

אנחנו לא באמת יודעים מה נעשה שם. לא בגוגל לא בפייסבוק לא באינסטגרם ולא ביתר הרשתות. אך אנחנו כן יודעים שבסופו של דבר, כל הפלטפורמות ולא משנה איזה מנתחות את ההתנהגות שלנו ברשת ולפי זה מעניקות לנו הצעות מכר והצעות תוכן.

דוגמאות:

מכירים את התמונה המסורתית בפייסבוק או באינסטגרם של זוג מתחתן? מה הם עושים מיד לאחר ההצעה? מעלים תמונה ברשתות – זאת יכולה להיות תמונה מתוך ההצעה או אולי תמונה של האצבע של המאורסת עם הטבעת הנוצצת.

ופה!! בדיוק כאן האלגוריתם של כל הגדולים מתחילים לעבוד.

מה הם עושים בדיוק?

האמת, שלא הרבה.

אותה מאורסת עושה עבור פייסבוק ושאר הזירות את כל עבודת הניטור ואני אסביר.

המאורסת למעשה משאירה מאות עקבות דיגיטליות ברשת מרגע שהיא מקבלת את החלטת החיפוש ברשת.

היא נכנסת לקבוצות כדוגמת מאורסים מאורסות, מחפשת קבוצות בפייסבוק כמו כלות ממליצות לכלות, משוטטת אין ספור פעמים בפיטנרסט, ביוטיוב ובאתרי הקומורס הגדולים על מנת לקבל גם השראה וגם רעיונות. חוזרת מפגישות עם ספקים ואז.. נכנסת לגוגל לבדוק אודותיהם ובקיצור – ” היא לקוחה פוטנציאלית מטורפת”!!

פייסבוק מזהה אותה כתחום עניין של : מאורסת.

גוגל – תציע לה אין ספור באנרים של ספקי חתונות.

טאבולה ואאטבריין – יעניקו לה עוד תוכן בנושא זה מיד לאחר שהיא תסיים לקרוא את הכתבה האחרונה באתר של ” כלות אורבניות” ובקיצור… היא לכודה.

אז… גוגל פייסבוק והיתר.. פשוט נמצאים שם במין מלכודת דבש מודרנית ומי שעושה את העבודה לאלוגוריתם- זה אנחנו.

אסכם לכם את זה בנוסחא פשוטה:

חיפוש בגוגל+ שיטוט בקבוצות בפייסבוק+ חיפוש האשטגים באינסטגרם+ קריאת מאמרים באתרים = לקוח פוטנציאלי בעל תחום עניין.

מצרף לכם לכאן הרצאה מדהימה שהייתה בטד לפני כמה שנים שמתארת בצורה מדויקת את אופציות הטירגוט היום.

סוגי הקהלים בפייסבוק

פייסבוק מציעה לנו סוגי קהלים שונים איתם ניתן לבנות קמפיינים בפייסבוק, באינסטגרם ובסטורי.

כל זה קורה במערכת הפרסום של פייסבוק.

יש לנו אפשרות לאפיין את הקהל שאנחנו רוצים לפי מגדר גיל, תחומי עניין, נשים גברים, מיקום ( גם ברמת מיקוד) ועוד מאות פרמטרים.

בואו נחלק את סוגי הקהלים שיש לנו בפייסבוק/ אינסטגרם.

  1. קהל שמור
  2. קהלים הנבנים על ידנו על פי תחומי עניין הנקבעים מראש.
  3. קהלי לוק אלייק – קהל הבנוי מבסיס נתונים קיים אותו פייסבוק לומד ולאחר מכן מעניק לנו בתמורה קהל זהה עם מכנה משותף דומה.
  4. קהל מותאם אישית – קהל הבנוי מבסיס נתונים קיים אותו אנחנו מביאים מבעוד מועד כדוגמת רשימה שמית של לקוחות שלנו אותם ניתן להתאים לפי נייד ומייל.

הסתבכתם קצת?

מצרף לכם סרטון מתוך מערכת ניהול המודעות המסביר בצורה מפורטת על סוגי הקהלים.

 

יצירת קהלי לוקאלייק –   https://www.youtube.com/watch?v=tuAuh2Dmz0k

יצירת קהלים באמצעות מיילים – https://www.youtube.com/watch?v=EnRnMkVG13s

קהל שמור על פי תחומי עניין –  https://www.youtube.com/watch?v=U5W_usXcrUo

קהל שמור על פי קהלים מותאמים אישית – https://www.youtube.com/watch?v=n4A_S8Wxitw

 

איך לשמר את הקהל שלך גם לאחר שצבעת אותו

אם הגעתם עד לכאן שאפו! בואו נמשיך.

בנינו קהלים במערכת הפרסום של פייסבוק.

הוצאה קמפיין כזה או אחר.

מזל טוב! יש לכם נכס דיגיטלי לכל דבר. הקהל איתו עבדתם ביצע אצלכם באתר פעולות, הגיב לכם בפייסבוק ואפילו רכש דרככם. יש לכם הזדמנות נצחית לשמר אותו ולתת לו שוב הצעות מכר או הצעות תוכן על ידי שימוש בקהל הזה.

זה מצריך מכם שני דברים:

  1. להתקין קוד פיקסל באתר.
  2. להוציא קמפיין נוסף שהפעם מתייחס לקהל לקוחות שכבר מכיר אתכם

זכרו! בדיוק כמו בחיים אנחנו בונים מערכת יחסים. זה לא קורה ביום ולא בשבוע.

אבל, בסופו של דבר, התמדה יוצרת את המטרה שאתם רוצים, כמובן, אם תעשו את הכל כמו שצריך.

איך לטפח את הקהל שלך באמצעות דיוור אינטלגנטי

עולם הניוז לייטרים והדיוור חי, נושם ובועט. כן, זה לא פשוט ורוב האנשים לא פותחים כמעט מיילים.

אלה אם:

  1. בונים רשימת תפוצה ספיציפית עם קהל יעד נכון ומדויק. ( לדוגמא נשים בהריון, מאורסות, אנשים המתעסקים בעולמות תוכן זהים)
  2. נותנים ערך שאין לאנשים זמן למצוא בעצמם.
  3. מתמידים לשלוח ניוז לייטר ביום קבוע ואפילו בשעה קבועה.
  4. מודדים ועושים המון ניסוי ותהייה. ( כותרות שונות, שעות שונות וכדומה)

לסיכום’

זירות המדיה החברתית היום חזקות מאי פעם.

כן, הן יודעות עלינו הכל.

אבל, גם אנחנו עוזרים להם בלי סוף לנתר אותנו ולהבין מה אנחנו עושים.

זה לא משנה אם אנחנו צופים בנטפליקס, משוטטים בגוגל, מעבירים סטורי בטירוף כל בוקר או מקשיבים ליוטיוב. בסופו של דבר, כולנו נמצאים באותה טרפת דיגיטלית.

החוכמה כמשווקים היא לעשות עם זה משהו עבור העסק שלך או העסק אותו את/ה מקדמים.

שיהיה בהצלחה!!

אבי.

אהבתם? שתפו