מעטים הם הדברים בהם ישראל מדורגת במקומות הראשונים בעולם. אך השנה נוכחנו לדעת שישראל מדורגת שלישית בעולם באחוז הרכישות באינטרנט (!) אכן גאווה. אם יש דבר אחד שאפשר להצביע עליו כמאחד את רוב הישראלים, היא האהבה לקניות ברשת. אם תביטו סביבכם, כנראה שמהר מאוד תבינו שגם אתם מכורים לקניות באינטרנט.

 

הכיסוי לסמארטפון מ EBAY, הנעליים מ ALIEXPESS, השעון מ AMAZON וזה רק על קצה המזלג (שגם אותו סביר להניח שהזמנתם מ ETSY).

כ 2.5 מיליון ישראלים רוכשים כיום באופן קבוע בחנויות אינטרנטיות, בהיקף שנתי של כ 5 מיליארד ₪.
היקף הרכישות הולך ועולה בהדרגה ובשלוש השנים האחרונות ניכר זינוק משמעותי בהיקף הרכישות המקוונות, מעל 200%. לצד הגידול בכמות העסקות, מתרחשת מגמה של ירידת סכומי העסקאות.

אם בעבר הישראלים היו רוכשים בעיקר מוצרים גדולים או יקרים שהיה קשה להשיג בארץ, הרי שכיום רבות מהרכישות מתבצעות מתוך נוחות להשיג את מה שחיפשנו במהירות וללא פערי תיווך, גם כשמדובר במחזיק מפתחות.

כיום הישראלים מזמינים כמעט כל דבר אפשרי ברשת, כאשר מרבית הרכישות בן בתחום האופנה (58%) ואחריהן אלקטרוניקה וצעצועים ותחביבים.

בין הגורמים המרכזיים שהביאו לעליה ברכישות המקוונות היא הפיכתו של המובייל לפלטפורמה נגישה וידידותית יותר לביצוע עסקאות בשנים האחרונות.

אם בעבר הישראלים חששו לבצע עסקאות ברשת בגלל הסרבול שהיה כרוך בהן, כיום המצב כמעט אינו קיים הודות לאפליקציות פשוטות ובטוחות שהשרו ביטחון של הישראלים להתחיל לרכוש באופן מקוון.

שירות התשלומים הגדול בעולם, פיי פל, מדווח על כ 2 מיליון משתמשים פעילים, המשתמשים בשירות כארנק לכל דבר.

 


גם פילוח הרכישות נהיה מגוון יותר, וישראלים רבים בוחרים לקנות מוצרים שבארץ ספק אם יכלו להרשות לעצמם לקנות. למשל, שמלת כלה עשויה לעלות ברשת עד עשירית מבישראל.

בגדי ערב, נעליים, סמארטפונים, מחשבים וציוד פנאי וספורט, ואפילו חלקי רכב. כל מוצרי הצריכה והפנאי שבישראל רחוקים מהישג ידם של רבים, הופכים ברשת לזמינים וזולים, אפילו אם מוסיפים את מחירי המשלוחים והמיסים שלעיתים מתבקשים לשלם עם הגיע החבילות ארצה.

ישראלים רבים כבר גילוי את הפוטנציאל הטמון במסחר מקוון, ובשנים האחרונות יותר ויורת עסקים פועלים באופן מקוון בלבד, ללא חנות ואפילו ללא מחסן.

כל אדם שבוחר כיום לייבא סחורה כלשהי, יכול להציע אותה למכירה ללא עלות השכרת מבנה, ובעלות של כמה עשרות שקלים בלבד באמצעות חנות אינטרנטית מעוצבת ונוחה, אשר מאפשרת לו למכור בארץ ובחו”ל כאחד.

אתר המכירות הגדול בעולם EBAY, למשל, מאפשר למכור מוצרים עד 500$ בעמלה מגוחכת וכך גם אתרים נוספים כמו ETSY המיועדים בעיקר לעוסקים במלאכת יד.

כיום, הקמת חנות אינטרנטית על מגוון פלטפורמות מקומיות ובינלאומיות תעלה לכם בין 50 ל 120 שקלים בממוצע בחודש, ותוכלו להציג בה כמה עשרות מוצרים ולקבל תשלומים באופן מקוון ונוח. גם חברות האשראי התאימו את עצמן למצב החדש, וכיום כל שירותי האשראי מאפשרים לכל אחד, בעל עסק או שלא בעל עסק, לקבל תשלומים באמצעות סליקת אשראי מקוונת, וזאת כמובן, מלבד השימוש בפייפל שמאפשר לעשות זאת מאז ומעולם.

אהבתם? שתפו