אינסטגרם החליטה בצעד חסר תקדים להוריד באופן סופי את האופציה לראות את כמות הלייקים המצוינים על כל תמונה.

מה שכן נוכל לראות כמשתמשי קצה זה את הלייקים של החברים המשותפים שלנו שעשו  לייק לאותו התוכן.

 

מי שכן יוכל לראות את הכמות אלה רק בעלי הפרופיל.

מי ייפגע מכך?

מה יהיה עם פעילות המשפיענים הכל כך פופולארית בימים אלה?

ולמה זה הדבר הכי טוב שקרה למנהלי התוכן  בעולם?

מי שמכיר אותי יודע שאני עוסק בשיווק מדיה חברתית כבר 7 שנים.

כן, הייתי כאן עוד בתקופה שהאורגניות הייתה על 80% בפייסבוק.

בזמנים בהם  פוסט בדף העסקי היה עושה את העבודה ללא  פרסום ממומן.

כל מה שהיית צריך זה  להיות יצירתי, בעל עניין ואחד כזה שמייצר תוכן איכותי מעניין וממיר לפעולה.

אנחנו מנהלי המדיה “סבלנו”  מעולמות הלייקים  בעמודים.

הוצאנו ללקוחות שלנו  עשרת אלפי ש”ח רק על מנת  “לנפח” את העמוד בעוד לייק ולייק – ובשביל מה?

רק על מנת שלקוח פוטנציאלי יגיע לעמוד ויגיד “ווואווו אם יש לו  50,000  לייקים הוא בטח שווה משהו”.

וכמו כל דבר בישראל והאמת שגם בעולם, זה פתח את התעשייה לים של חברות המציעות קניית לייקים – הודים, אסיאתיים,לפעמים גם ממדינות ערב. ובלי להעליב אף  אחד  זה לא ממש עזר  למישהו.

השנים עברו.

פייסבוק הבינה שמונה הלייקים והרדיפה האין סופית אחר הלייק  לא עושה את דפי העסק שלה  למעניינים  יותר אלה להפך. מבלי שנשים לב  היום אף אחד לא  מתעסק בכמה לייקים יש לעמוד הפייסבוק. והמדד  האמיתי הוא  החשיפה, כמות האינגייג’מנט  וההמרה מתוך הפוסט  עצמו  והחוצה.

למה אני מספר לכם את כל זה?

כי נראה שאינסטגרם עוברת בימים אלה  את אותה אבולוציה דיגיטלית.

מזירה אשר כל מה שעניין אותה זה כמה לייקים העמוד יקבל  או הפוסט. היא רוצה לעודד אותנו  להעלות  ולהפיץ תוכן מעניין, שובה, אחד כזה שישאיר את הלקוח אצלנו באינסטוש ולא יזרו4ק אותו החוצה לעמוד הבא.

למה היא השאירה עדיין את  הלייקים מהחברים שלנו? פשוט מאוד היא עובדת עלינו פסיכולוגית שנבין  שאם ” דני  ורפי  עשו לזה לייק”  כנראה שזה מעניין  או  להפך או שאם  “דני ורפי  גם  ראו את זה” כנראה  שאני בחברה טובה.

לא מאמינים?  תעשו ניסוי.

כנסו  לאינסטגרם של ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו או  לביונסה הזמרת  המפורסמת  ותראו שאת הלייקים הראשונים שאתם רואים אתם רואים מהחברים שלכם.

איך זה יכול להיות? הרי  שהפוסטים שלהם מקבלים  עשרות אלפי לייקים.

בדיוק  כמו שהסברתי – לחץ חברתי!!!

אז….

מה עושים על מנת להתאושש  מהמכה?

איך בכל זה ניתן  להישאר  עם זירת אינסטגרם  שוקקת  ממירה  ועובדת?

קודם כל  אתם יכולים לעשות את מה שכתבתי לכם  במאמר

כל הדרכים לנהל  דף  אינסטגרם  עשיר ב- 2020  

מעבר לכך קבלו   עוד כמה טיפים  קצרים:

  • תהיו מעניינים.
  • תעלו תוכן בימים קבועים ונסו לחזור  על אותם  פעולות בעלות ערך.
  • סטורי- לפחות 3 בשבוע (  ספרו סיפור זה סטורי תמונות חד ערכיות לא מעניינות פה)
  • פרגנו לחברים תעבדו בלשתף את התוכן שלהם, הגיבו וזכרו! להיות  פרופיל אינסטגרם מתבונן לא יעשה לכם את העבודה .

לסיכום,

אינסטגרם היא בהחלט הדבר החם! לפני כמה שנים פייסבוק שלטה במימד החברתי.  כרגע “טיק-טוק” עושה את העבודה אצל בני הנוער והילדים שלנו ומי יודע יש מצב שזה תכף מגיע גם אלינו המבוגרים.

הזירות משתנות אבל הטכניקה והשיטה לא  תשתנה לעולם.

לא בעסקים ואגב, גם לא בחיים 🙂

אבי.