פני עולם השיווק עוברים שינויים תכופים ומעמידים את המשווקים בפני צורך לאמץ וליישם שיטות חדשות כל הזמן. אם בעבר היה מספיק לפנות לעיתון הפופולרי ביותר במדינה כדי לזכות בחשיפת שיא, או לעלות עם פרסומת מושקעת בטלוויזיה, או ברדיו, הרי שהיום, אפיקי השיווק הקונסרבטיבים מאבדים מכוחם בכל רגע שחולף.

 

הסיבה נעוצה ביכולת של הלקוח להחליט מתי וכיצד הוא מעוניין להיחשף לפרסום, וביכולתו להפסיק צריכת פרסום בכל רגע שיחפוץ. אנחנו כבר לא מחכים לסוף היום כדי לצרוך חדשות, על כוס תה מול הטלוויזיה, אלא מתעדכנים אונליין באמצעות המובייל בכל מה שקורה ומעניין עכשיו.

מתוך שינויים אלו אפשר להבין מדוע פרסום פרונטלי פשוט לא רלוונטי יותר על מפת השיווק, ובמיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, אשר מוגבלים באפשרויות המימון שלהם לקמפיינים גדולים.
גישה התוכן השיווקי בפרסום העסק מאפשרת לכל עסק, קטן ככל שיהיה, לייצר לעצמו נוכחות איתנה, המתבססת על עולם הידע והערך שהוא מפיץ החוצה, באמצעות כלים חינמיים ופופולריים במדיה הדיגיטלית.

INBOUND MARKETING, כפי שנקראת האסטרטגיה לשיווק מבוסס תוכן, היא שיטת שיווק בה במקום לפרסם, העסק מנסה להימנע ככל שניתן מפרסום ישיר, ובמקום זאת מתמקד בחשיפת ידיעות וחדשות מתחומו לקהל העוקבים שלו. העיקרון פשוט, אם נפרסם ידע, נפגש עם הלקוח במקום נינוח בהרבה מבחינתו לדעת יותר על המוצר או השירות שלנו, וכך למעשה, נקפוץ מעל המשוכה הקשה מכל עבור עסקים, והיא, היכולת ללכוד את תשומת הלב של הגולש בתוך הצפת המידע שהוא שרוי בה בכל רגע נתון.

אלו חמישה צעדים שיאפשרו לכם ליישם את השיטה בעסק שלכם:
  1. צרו חדשות, אל תחכו להם. אתם עוסקים בתחום מסויים ויודעים עליו הרבה יותר משאר החברה. הפצת הידע שלכם תמצב אתכם כמומחים בתחומכם.
  2. פעלו בכמה מקומות בו זמנית. מגוון הרשתות החברתיות מאפשר להפיץ תכנים איכותיים בכמה מקומות כמעט בו זמנית. הקהל שלכם משוטט במרחבי הרשת אחרי ידע חדש. פרסום בתפוצה רחבה מאפשר לכם להפגש איתו לעיתים קרובות יותר.
  3. אל תוותרו על תמונה או סרטון. לאלו יש ערך גבוהה מאוד בהעברת המסר בקלות. שלבו תמונות וסרטונים, ורצוי כאלו שאתם צילמתם, קיבלתם או יצרתם בעצמכם. ולא, אתם לא מצלמים לנשיונל ג’אוגרפיק. גם סרטון של 10 שניות עם טיפ טוב שצולם בסמארטפון יעשה את העבודה טוב שבעתיים מתמונה או טקסט בלבד.
  4. אל תתנו להם לחכות. עקבו אחר מה שאתם מפרסמים. נשאלתם בתגובה לפרסום שיצרתם? השיבו כל עוד זה טרי.
  5. אל תשכחו למה אתם עושים את זה. נכון, לתת ידע זה חשוב. אבל המטרה שלנו היא להשיג לקוחות חדשים. כאשר גולשים נחשפים לתוכן שלכם ומתחברים אליו, הם ירצו לדעת עליכם יותר באופן טבעי. לכן, חשוב להשאיר להם דרך ליצור איתכם קשר בצמוד לכל תוכן שאתם מפרסמים.
    אם מאמר זה חדש לכם, שתפו אותו עם חבריכם.

רוצים עוד? בקרו בעמוד הפייסבוק שלי

אהבתם? שתפו