שוב אין לכם מה לכתוב?
הלקוח לא משתף אתכם פעולה ואתם מרגישים שאתם צריכים לחלוב ממנו מידע?
הוא סגר אתכם עסקה אבל בתכל’ס הוא לא משיב לשאלות, לתחקיר עומק ולבירור צורך אמיתי?
אז… קודם כל תנשמו. הכל בסדר. זה קרה גם לי וזה קורה לכולנו.

יש פער עצום בין קבלת ההחלטה לגייס את שירותי מנהל המדיה החברתית לבין הרצון או היכולת הטכנית של הלקוח לסייע לכם.
אז נכון, זה העסק שלו/ה ואתם לא אמורים לעשות את העבודה במקומו. אבל מצד שני- גייסתם אותו במטרה ששניכם תרוויחו.

אתם – את השכר המגיע לכם.
והוא-  תוכן איכותי ופניות שיגיעו בעקבותיו.
אז…. בלי יותר מדי דיבורים בואו נצא לדרך!

קבלו ממני מספר טיפים וכלים שיעזרו לכם לתכנן את החודש/ רבעון טוב יותר, עם מקסימום מאמץ ומינימום בקשות מהלקוח החדש/ ישן שלכם.

טיפים לתכנון התוכן

  • תודה לאלוהי הגאנט – הגאנט, אותו לוח תכנון קדימה, יסייע לכם מאוד כיצד לא להיות תלויים בלקוחות שלכם. חיפוש פשוט בגוגל תחת המונחים “ימים מיוחדים”, “איזה יום היום”, “מה קרה ב12.12.20”, יפיקו לכם עשרות תכנים פוטנציאלים שתוכלו לחבר ללקוח שלכם. ורגע לפני שאתם מתרעמים, זכרו! אתם אמורים לשווק צורך וזה לא באמת משנה אם הלקוח שלכם רפד או מנטור לכלכלת המשפחה. היכולת שלכם אמורה להיות כזו, שכל תוכן או עוגן אקטואלי יוכל יתאים לו. ובמידה ולא, סמכו עלי יש מספיק נושאים נוספים.
  • הלקוח לא עובד לבד בעסק – לכל לקוח יש סביבה מקצועית שמזינה אותו במהלך היום. בררו עם מי עובד, איך, כמה ולמה ונסו להשיג דרך אותם ספקים חיצוניים חומרים לעבודה. הסיבה הפשוטה למה הפעם זה כן יעבוד, זה כי לאותם ספקים חיצוניים יש אינטרס שתפרסמו אותם ,את השירותים שלהם ואת המוצרים שלהם דרך הלקוח הראשי. לדוגמא: מעצבי שיער- דברו עם ספקי הצבעים שלהם וחומרי המספרה, חנויות בגדים- דברו ישירות עם מנהלי המוצר של המותגים עצמם וכך הלאה.
  • יצרו חומר ממה שקיים – תוכן לא חייב להיות תמונה וטקסט. שידור חי באינסטגרם או בפייסבוק נחשבים גם הם לפוסטים לכל דבר. במידה והלקוח שלכם מנהל תהליך עבודה “צלים” (סדנאת, הרצאות וכדומה) קבעו איתו יום ושעה, הגיעו אליו לעסק ופשוט צלמו. זה אותנטי, זה טבעי וזה תוכן לכל דבר.
  • גוגל התראות – כלי פשוט ומדהים המאפשר לכם ליצור התראות ברגע שעולם התוכן אותו הגדרתם עולה לאוויר ברשת. כמובן שלא כל דבר מתאים, אך עדיין זו אופציה נהדרת לניטור תוכן ולשימוש בו לאחר מכן.
  • כל לקוח הוא אורח: מכירים מנהלי תוכן שכותבים בעולמות שיכולים לסייע ללקוח שלכם? ארחו אותם בנכסים הדיגיטליים אותם אתם מנהלים ותנו להם במה שיכולה לסייע ללקוח שלכם. לדוגמא: יועצת שינה המתארחת בדף עסקי המשווק מוצרים לתינוקות. סטייליסטית המתארחת בדף עסקי המשווק בגדי מעצבים וכדומה.

לסיכום

כמנהלי מדיה חברתית תפקידנו להיות החזית של הלקוחות שלנו.
זה לא תמיד מתאפשר כפי שקיווינו.
יחד עם זאת, עבודה נכונה, נבירה איכותית ברשת ושיתופי פעולה יעשו את העבודה
שיהיה לכם בהצלחה,
אבי

אהבתם? שתפו