אחד המושגים הכי מדוברים בשנת 2020 מעבר למגפת הקורונה, הוא טיקטוק.

הרשת החברתית הכי חמה בשטח פרצה לתודעה של כולנו (חבר’ה מתחת לגיל 16) אי שם במהלך הסגר שסיפק לכולנו הרבה זמן פנוי לייצר ולצרוך תוכן במקום חדש וגרם לאנשים רבים לתהות איך משתמשים בטיקטוק?

טיקטוק היא הרשת החברתית בעלת קצב הגידול המהיר ביותר בעולם,המאפשרת למשתמשים ליצור תכני וידאו באופן פשוט ומהיר תוך הוספת קטעי סאונד,אפקטים ועוד אפשרויות עריכה מתקדמות ומגניבות.

הרבה רוצים להיכנס,לפרוץ בגדול ולהשיג הרבה עוקבים בטיקטוק אבל לא ממש יודעים איך משתמשים בטיקטוק ואפילו חוששים מכל מיני סיבות: חושבים שזה “רק לילדים”, נראה להם מסובך, לא רוצים להיחשף בסרטונים, מתייחסים לטיקטוק כמו לסטורי באינסטגרם והרשימה לא נגמרת!

אם אתם מזדהים עם הכתוב, אני שמח לבשר לכם שהגעתם למקום הנכון להבין וללמוד איך להשתמש בטיקטוק, ליצור תוכן איכותי וכמובן איך לקבל צפיות בטיקטוק ואיך להעלות עוקבים בטיקטוק!

מוכנים לטקטק? קדימה!

 

לפני שנכנסים לזה באמת – מה זה טיקטוק?

טיקטוק היא אפליקצייה שפוחתה ע”י חברת “בייטדנס” הסינית , שנועדה לשיתוף סרטונים באורך של עד דקה (רוב הסרטונים נעים בין 15-20 שניות בממוצע),בכל נושא אפשרי: קליפים מלווים בריקודים, אתגרים ויראליים, מתכונים, עדכוני חדשות, טיפים ומה לא?!

טיקטוק התמזגה עם אפליקציית מיוזיקלי שהיתה מזוהה בקרב צעירים מתחת לגיל 18 שבה התוכן העיקרי היה סרטוני ליפסינק וריקודים ושינתה את שמה. כל היוצרים במיוזקלי (נקראים לשעבר “מיוזרים”) הפכו להיות “טיקטוקרים” יחד עם כל קהל העוקבים שלהם והמשיכו ליצור את התוכן המוזיקלי שלהם לצד תכנים חדשים מידעיים ומבדרים יותר.

מטרת העל של טיקטוק היא לאפשר ללכוד ולשתף רגעים משמעותיים, פיסות מידע, כישורים אישיים ואת התשוקה והביטוי העצמי של המשתמשים באמצעות הסמארטפון בלבד ואם עושים זאת כמו שצריך ניתן להגיע לחשיפה של מיליוני צפיות ולהשיג הרבה עוקבים בטיקטוק!

 

נקודות ציון חשובות וסטטיסטיקות על טיקטוק

  • החל מרגע השקתה המחודשת של טיקטוק, הפופולריות שלה הלכה וגברה בקצב מסחרר. באוקטובר 2018 היא הפכה להיות האפליקציה עם כמות ההורדות הגבוהה ביותר בקטגוריית צילום וסרטונים ורשמה כמות משתמשים של למעלה מחצי מיליון פעילים בחודש ונכון למועד כתיבת המאמר ממוצע המשתמשים הפעילים עלה ללמעלה מ-850 מיליון משתמשים ברחבי העולם וממוקמת במקום ה-7 בדירוג הרשתות החברתיות הגדולות ביותר כשהיא עוקפת את טוויטר, סנאפצ’ט, לינקדאין ועוד!
  • בשנת 2020 אפליקציית טיקטוק רשמה הישג אסטרונומי של למעלה מ-2 מיליארד הורדות באפסטור וגוגל פליי וזאת כאשר היא זמינה ל-155 מדינות בעולם.
  • מדי יום אחוזי הגילאים בטיקטוק משתנים וזאת כאשר מגמת עלייה באחוז המשתמשים “המבוגרים”. בארה”ב המצב נראה כך:

10-19 – 32.5%, 20-29 – 29.5%, 30-39 – 16.4%, 40-49 – 13.9%, 50+ – 7.1%.

בקרוב בישראל המצב ייראה דומה מאוד!

  • זמן שהייה ממוצע של משתמש בטיקטוק עומד על 52 דקות ביום והוא פותח את האפליקצייה כ-8 פעמים ביום ומעל 83% מהמשתמשים מעלים תוכן משלהם.
  • בארה”ב אפליקציית טיקטוק הניבה לחברה סכום של 500 מיליון דולר,עלייה של 300% משנה שעברה.
  • בארה”ב התחילו להפעיל “מרקטפלייס” בו חברות יכולות לעבוד באופן מול משפיעני טיקטוק וטיקטוק עצמה השקיעה מיליארד דולר כחלק מתכנית תגמול ליוצרי תוכן איכותיים, מה שבקרוב יגיע גם לישראל.

Tiktok statistics 2020

Embedded from: SocialPilot

למה אתם צריכים להיות בטיקטוק?

אם הנתונים הנ”ל לא הדליקו אתכם מספיק וגרמו לכם להבין שמדובר בדבר הגדול הבא שכולם ירצו להיות חלק ממנו, בואו נדבר על גולת הכותרת שהופכת את טיקטוק לפלטפורמה עצמתית: החשיפה האורגנית!

להבדיל מרשתות חברתיות אחרות, טיקטוק מציגה לכם קודם סרטונים אקראיים של יוצרים שטרם נחשפתם אליהם כיוון שהאלגוריתם חושב שהסרטון יעניין אתכם לפי נתוני המעורבות שהוא קיבל “והקרבה” שיש לו אליכם (מיקום, גיל, עוקבים משותפים וכו’). מתוך כך אתם יכולים להסיק שניתן לקבלי אלפי ואף מאות אלפי צפיות לסרטון גם אם אין לכם מעגל עוקבים גדול – זו הזדמנות מדהימה להפיץ את התוכן שלכם לעיניים רבות ולקבל הרבה צפיות ולהעלות עוקבים בטיקטוק במהירות!

כמו כן, אחוזי המעורבות בטיקטוק גבוהים מאוד, הלייקים,התגובות והשיתופים מתקבלים בקצב מהיר יותר כיוון שהתוכן הוא מערב ומהיר בפורמט של סרטונים לאורך עם אפשרות למעורבות במקביל לצפייה.

 

מה הייחוד של טיקטוק?

טיקטוק הפכה את תהליך הצילום, העריכה והשיתוף של סרטונים לפשוט וממכר.

מכיוון שהתכנים מבוססים על סרטונים קצרים של כמה שניות,יותר קל ליצור אותם וגם לצרוך אותם.

בנוסף לכך, הצפייה בסרטונים היא הפעולה הראשונה ברגע שפותחים את האפליקציה,מה ששואב את הצופה לחוויה ממכרת של צפייה קלילה ומהנה שיכולה לגרום לו לשהות שעות רבות באפליקציה מה שיגדיל את הסיכוי שלו להיתקל בתוכן שלכם.

 

מושגי יסוד בטיקטוק:

עמוד ה”פור יו” – “הפיד” של טיקטוק אליו כולם רוצים להגיע וגם כמה שיותר לפני סרטונים אחרים.

לכל משתמש עמוד “הפור יו” ייראה אחרת כי האלגוריתם של טיקטוק מכין רשימת הפעלה של סרטונים שלדעתו יתאימו לאותו משתמש לפי תחומי העניין שלו, הסרטונים שמעניינים את העוקבים והנעקבים שלו, השפה שלו ומיקומו הגיאוגרפי. הסרטונים שיופיעו בפור יו הם גם כאלה שטיקטוק שמזהה כתוכן איכותי, בעלי כמות צפיות ומעורבות גבוהה.

עמוד ה”דיסקבר” – עמוד זה מאגד את הטרנדים, הסאונדים וההאשטגים הכי חמים בפלטפורמה.

בעמוד הדיסקבר אפשר לקבל הבנה מה התוכן הרלוונטי לתקופה הנוכחית ולקבל השראה ליצור תכנים לפי אתגר או סאונד מסוים. סרטונים איכותיים שמבוססים על תכנים טרנדיים יופיעו בעמוד זה ויתנו חשיפה נוספת לאותם יוצרים.

דואט – דרך מיוחדת ליצירת תוכן בה מצלמים סרטון מקורי לצד סרטון קיים לבחירתכם. החכמה היא להוסיף אלמנט נוסף של תוכן ועניין לסרטון המקורי או להעביר תגובה במקביל, כל מה שיצירתי מספיק יכול להתעלות על הסרטון המקורי אפילו.

סטיץ’ – עוד דרך מיוחדת ליצירת תוכן בה בוחרים כמה שניות מסרטון מסוים וממשיכים את הסרטון לפי רצונכם באופן מקורי. מה שעצמתי באפשרות הזו היא העובדה שניתן ליצור רושם ראשוני שהסרטון הוא של יוצר מפורסם שלפתע נקטע ומוצג התוכן שאתם יצרתם. גם פה היצירתיות משתלמת.

אתגרים – אחד ממאגרי התוכן העשירים שיש בפלטפורמה, מעבר לתוכן המקורי של היוצרים, הוא סרטוני אתגרים שבהם ישנה פעולה מסויומת שנדרשת מהיוצר לבצע ובסופו של דבר כל אחד עושה את אותו דבר בצורה שונה. היופי ביצירת סרטוני אתגרים הוא שהם מאפשרים לכל אחד להרגיש שייך לקהילת הטיקטוק גם אם הוא לא יוצר תוכן מקורי במהותו, כי באתגר התוכן כבר “קיים” רק צריך להביא אותו לידי ביטוי באופן אישי.

אפקטים – דרך מדהימה להוסיף אלמנטים ויזואליים ואינטראקטיביים לסרטון שלכם מתוך מאגר האפקטים שיש במסך הצילום. זה יכול להיות פילטר משנה פנים, אפשרות הוספת מדיה של תמונה או סרטון במקביל למה שאתם מצלמים, אלמנט של מציאות רבודה והאפשרויות לא נגמרות ומתעדכנות תמיד.

סאונדים – רוב סרטוני הטיקטוק מכילים סאונד מוכר או מעניין שיכול להוות מוזיקת רקע, שיר שרוקדים עם תנועות מסוימות לצליליו או אפילו מם שמתלווה לסאונד שכל יוצר יכול לקחת למקום האישי שלו. ישנה ספריית סאונדים ייעודית שמתעדכנת כל הזמן לפי פופלריות, ז’אנרים, מצבי רוח ועוד…

האשטגים – השימוש בהאשטגים בטיקטוק הינו מצד אחד דומה לשימושם בפלטפורמות אחרות ומצד שני גם עובד בצורה ייחודית לפטפורמה והיא העזרה במיקוד התוכן לצופים המתאימים. אם תשתמשו בהאשטג כלשהו, גם אם הוא לא בהכרח יוביל ברשימת הסרטונים תחת ההאשטג אבל הוא יוכל להופיע בפור יו של משתמש שמתעניין לצפות בסרטונים שמכילים את ההאשטג הזה.

 

איך עובד האלגוריתם של טיקטוק?

האלגוריתם של טיקטוק מבוסס בינה מלאכותית מתקדמת שהולכת ומשתפרת מיום ליום ועובד בשני מישורים: סקירה ודירוג איכות התוכן של היוצרים ובחירת תוכן שמותאם לצרכנים.

האלגוריתם ידרג סרטון לפי ממוצע זמן הצפייה של הסרטון, כמות המעורבות, איכות נראות התוכן והמוצג בו.

אם הסרטון יקבל דירוג גבוה מהאלגוריתם,סביר להניח שהוא יופץ לעמוד בעמוד הפור יו מהר יותר מה שיביא לכם חשיפה.

כדי לבחור סרטונים מותאמים עבורכם, האלגוריתם ילמד את דפוסי ההתנהגות שלכם במהלך השיטוט בפלטפורמה. הוא יזהה באילו סרטונים אתם צופים עד הסוף ומביעים מעורבות, מהם ההאשטגים של אותם סרטונים, איזה סרטונים אתם מעבירים מהר מתוך חוסר עניין או הבנה, אחרי מי אתם בוחרים לעקוב ומה הם אוהבים וכדומה.

כדי לתת לאלגוריתם להבין אתכם טוב,מה שישפר את חווית הצפייה שלכם בסרטוני הפור יו, עליכם להשקיע זמן בשיטוט בפור יו צפייה ושמירה של סרטונים שמעניינים אתכם, לסמן ב”לא מעוניין” סרטונים שאכן לא מעניינים אתכם, לעקוב אחר יוצרים מסוימים וכך בפעמים הבאות אתם תגלו שהפור יו שלכם מרגיש הרבה יותר מותאם עבורכם.

 

איך ליצור תוכן בטיקטוק

תחילה תבינו מה הנישה שלכם ואיזה סוג מסר אתם רוצים להעביר:

מידעי/חינוכי – מותיר את הצופה בהרגשה של העשרת הידע.

בידורי – מותיר את הצופה עם רגש מסוים: שמחה, הלם, עצב, צחוק…

הנישה שלכם צריכה להיקבע לפי תחום עניין בו אתם מתמחים או מתעניינים בו ברמה שאתם אוהבים לדבר עליו וללמוד עליו כך שתהיה לכם תשוקה לצלם סרטונים בנושא, מה שיקל עליכם לצלם בין 3-5 סרטונים בשבוע שזוהי תדירות מעולה כדי להוכיח לאלגוריתם שאתם כאן כדי לתת ערך!

 

הגדרות פרטיות בטיקטוק

כל פרופיל טיקטוק שנפתח מוגדר “ציבורי” כברירת מחדל כך שכל אחד יכול לצפות בתוכן שעולה בו, אך בקלות ניתן לשנות הפרופיל לפרטי ושרק בעל העמוד יכול לאשר מי יצפה בתוכן. יש לציין שסרטונים של פרופיל לא יוכלו להופיע בפור יו לעיניים זרות והחשיפה כמעט ולא תהיה קיימת וגם לא יוכלו להשתמש באפשרויות הדואט והסטיץ’.

 

 

 

10 טיפים איך להשיג עוקבים בטיקטוק ולהגיע לעמוד הפור יו

בחרו לעצמכם שם משתמש שקל לזכור

זה יכול השם שלכם או כינוי בעל צירוף של עד 3 מילים וגם נסו להימנע כמה שיותר מספרות.

אל תעתיקו תוכן

נסו להיות כמה שיותר מקוריים ותחשבו על משהו שהביא לכם ולא לחפש סרטון שאהבתם ולנסות להתחקות אחריו. אם תראו כמו יוצרים אחרים, הצופים יפסחו על התוכן שלכם ולא תגיעו לעמוד הפור יו אבל אם תצרו סרטון מקורי וחדשני זה יסקרן את הצופים יותר במידה והוא עשוי נכון. ברגע שזה יקרה תשיגו הרבה עוקבים ותקבלו כיוון אישי להמשך התכנים שתיצרו.

נסו לשלב טרנדים קיימים בסגנון שלכם

תוכן שטיקטוק מגדירים כטרנדי יכול להגדיל את החשיפה, לכן כדאי לנסות לבצע טרנד אחד בשבוע לפחות בדרך מקורית משלכם כדי להתחבב על האלגוריתם וליצור סקרנות בקרב הצופים.

צלמו בתנאי תאורה אופטימליים

האלגוריתם לא יקדם סרטונים חשוכים שקשה להבין מה מתרחש בהם, לכן הקפידו לצלם בסביבה מוארת בה אתם מוצגים בבירור וגם סביבתכם. זה יכול להיות מול חלון שממוקם לצד קרני השמש או שימוש בעמוד תאורה (רינג לייט) שיאפשר לכם להצטלם עם אור בוהק גם בחדרים חשוכים. ככה גם לאלגוריתם וגם לצופים יהיה יותר כיף לצפות בכם.

השתמשו בשירים טרנדיים

לעיתים קרובות טיקטוק סוגרת עסקאות מול אמנים שהשירים שלהם יושמעו ברחבי הפלטפורמה מספר כלשהו של פעמים כך שאם תשמשו בהם, האלגוריתם יקדם את הסרטון כדי לרשום עוד שימוש בשיר.

השתמשו בהאשטגים מקודמים

טיקטוק יוצרת שיתופי פעולה עם יוצרים כדי לקדם אתגרים שמקוטלגים בהאשטג ספציפי. את ההאשטגים ניתן למצוא בעמוד הדיסקבר.

העבירו את החשבון שלם ל”חשבון פרו”

זוהי אפשרות בהגדרות תחת “הגדרות חשבון” אשר תתן לכם לצפות בנתונים חשובים לגבי כמות החשיפה שלכם, שעות פעילות מקסימליות של העוקבים שלכם שבהן מומלץ להעלות סרטונים ועוד…

תהיו מעורבים בתגובות

תשימו לב מה הקהל מגיבים לכם, תגיבו חזרה, נסו ללמוד מה הם אוהבים יותר ומה הם אוהבים פחות וכך תדעו טוב יותר באיזה תוכן להתמקד ותצברו אמון מול העוקבים.

השקיעו בביו שלכם

הביו שלכם הוא רושם ראשוני לגבי מי אתם ועל מה עמוד שלכם! בחרו תמונת פרופיל איכותית שמציגה אתכם באופן ברור, הוסיפו בתיאור בין 2-3 שורות טקסט על עצמכם ועל העמוד וכך תעזרו למבקרים להפוך לעוקבים.

שתפו את התוכן שלכם בפלטפורמות נוספות

תיידעו את העוקבים שלכם ברשתות שאתם בטיקטוק, העלו סרטונים מובילים כדי לתת לעוקבים טעימה ממה שקורה בטיקטוק ותופתעו לגלות איך כמות נכבדה של עוקבים תבחר לעקוב אחריכם גם בטיקטוק.

 

לסיכום

טיקטוק היא פלטפורמה כיפית, קלילה, ממכרת שנמצאת כאן כדי להישאר וזה בדיוק הזמן להיכנס אליה בין אם אתם משפיענים בתחילת דרככם ובין אם אתם בעלי עסקים ומעוניינים לקבל חשיפה אורגנית גבוהה שלא ניתן לקבל באף פלטפורמה אחרת.

הכותב:

איתי מרשל עוסק בשיווק בזירת הטיקטוק מרגע כניסת הפלטפורמה לשוק העסקי ועבד עם המותגים הגדולים בארץ בינהם סמסונג,רשת 13 וגולדה והביא תוצאות מוכחות של הגדלת כמות העוקבים והחשיפות האורגניות באמצעות יצירת תוכן איכותי.
 יוצר תוכן ברשת ועמוד הטיקטוק שלו הגיע למעל 100,000 עוקבים תוך חצי שנה מרגע שפתח את העמוד במאי 2020,
חפשו אותו שם ובאינסטגרם תחת השם ״איתי מרשל״.

לטיקטוק של איתי  

למדריך הוידאו המלא לפתיחת טיקטוק 

לקבוצת הווטסאפ הסגורה של איתי טיפטוק

 

 

אהבתם? שתפו