היי חברים
תודה רבה שהחלטתם לקבל אליכם את המדריך המלא לשיווק אורגני באינסטגרם ובסטורי ל2020
לאורך כל 8 השנים האחרונות אני עובד 16 שעות ביום בשיווק דיגיטלי, עושה המון ניסויים מלמד אנשים לעבוד באופן יעיל יותר עם הרשתות החברתיות ובעיקר.. נהנה 🙂
אם בתחילת דרכי הפייסבוק נתן פה את הטון, אז בשנים האחרונות האינסטגרם החליף אותו ובענק.
כל הטיפים שכתבתי לכם כאן יסייעו לכם להגדיל את כמות העוקבים שלכם, יעזרו לכם להעמיק את הקשר עם העוקבים הקימיים ובעיקר- יאפשרו לכם להוציא יותר מפרופיל האינסטגרם

חשוב לזכור

1. גם רומא ואפילו לא רמלה נבנו ביום אחד- השיווק כמו כל תהליך לוקח זמן.
2. הטיפים כאן מצריכים סבלנות סובלנות ובעיקר שעות עבודה אותן עליכם להשקיע על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

והכי חשוב!!!
האינסטגרם היא זירה אחת מבין רבות!!
אל תשכחו להשקיע גם ביתר! ביחד- השיווק שלכם יעלה מדרגה
בהבטחה 🙂
אבי.

אז.. בואו נתחיל.

השתמש בכליי האינסטגרם כדי להגדיל את העוקבים ואת המעורבים

אינסטגרם מאפשרת באמצעות המון ווידגטים חדשים וותיקים להפעיל את קהל הגולשים שלך.
סקרים, שאילת שאלות מנחות, שאילת שאלות פתוחות ובקיצור כל מה שגורם ללקוח הפוטנציאלי לעשות עוד אצלך בפיד.
מעבר לכך חשוב לזכור שאינסטגרם, בדיוק כמו פייסבוק, אוהבת מאוד שמשתמשים בכל אופציות הפרסום האורגני שלה: צ”ק אין,לתייג את העסק איתו אתה עובד או מעורב וכמובן האשטגים.

בראש ובראשונה המירו את האינסטגרם שלכם לאינסטגרם עסקי

האינסטגרם הפרטי שלכם לא יספק עבורכם את המספרים אותם אתם צריכים על מנת להבין מי הקהל שלכם, מה הוא אוהב יותר ומה הוא אוהב פחות. על מנת ללמוד זאת יש להפוך את האינסטגרם שלכם לאינסטגרם עסקי. ניתן לעשות זאת על ידי
פעולה פשוטה בנייד לחצו כאן וגלו איך.

צרו תחרות באינסטגרם

סטורי שטוח, וידאו שבו אתם מראים תמונה בודדת או וידאו משעמם לא עושים את העבודה.
בקשו מאנשים לעשות משהו תמורת משהו ( בדיוק כמו פעם).
לדוגמא: תחרות מצא את המטמון בקניון עזריאלי- במהלך כל יום פזרו רמזים בפיד של העמוד שלכם ובקשו מאנשים שקניון עזריאלי הוא חלק מהיום יום שלהם לחפש את המטמון בקניון. בקשו מהם לצלם את הרמזים וכדומה.

פרסום ממומן ועוד איך!

בדיוק כפי שפרסום אורגני בגוגל ובפייסבוק מזמן כבר לא מספיק. צרו לכם קמפיין ממומן באינסטגרם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.
אם אין לכם ידע ואתם צריכים עזרה, אתם מוזמנים לדבר איתי כאן.
אופציות הפרסום הממומן באינסטגרם היום רחבות מאי פעם. בין ביתר ניתן לבחור בקמפיין עוקבים, קמפיין ליצירה לאתר, קמפיין לידים , קמפיין שליחת הודעות. וממש בקרוב…
קמפיין של פוסט ממומן בו גם הווידגטים של הסטורי יהיו חלק מן אסטרטגית הפרסום הממומן: סקרים, שאלות פתוחות, מבחן אמריקאי ועוד:-)

צמדו האשטגים נכונים וצרו לעצמכם האשטג ייחודי משלכם

האשטגים – אותה סולמית מפורסמת נועדה לסמן את התמונה אותה אתם מעלים ולצרוב אותה ברשת לנצח. מן תכנות בסיסי כזה שמאפשר בכל שלב למצוא בצורה מסויימת את התמונה בעתיד.
כבר היום ניתן למצוא האשטגים על פי הוותק שלהם, הרלבנטיות שלהם והנפיצות שלהם.
מהם ההאשטגים הכי טובים לעסק שלך?
אין ניתן לבחור אותם? ומאיפה להתחיל? את כל זה תוכלו לקרוא במאמר שלי על מחקר האשטגים. לחצו כאן ואתם בפנים.
לאחר שבחרתם בהאשטגים הנכונים התחילו להשתמש בהם בכל תמונה או סרטון שאתם מעלים.
שימו לב!! אינסטגרם בדיוק כמו פייסבוק לא אוהבת פעולות אוטומטיות. הקפידו מעת לעת לשנות ההאשטגים על פי נושא התמונה וההתנהגות המתוארות בה.

נסו פורמטים שונים של תוכן

תוכן באינסטגרם אמור להיות מעניין קריא וברור. אין באינסטגרם הרבה משחקים. או שאנחנו מעלים תמונה, או שאנחנו מעלים וידאו. איך בכל זאת נדע מה ממיר יותר, מה מביא יותר לייקים או מעורבות?
התשובה שלי מאוד מורכבת ואם נקצר אותה פשוט אומר לכם שיש לעשות ניסוי ותהייה:-)
להעלות פעם תמונה, פעם וידאו, לעיתים תמונה אשר מעורב בה מוצר, לפעמים ללא. ואז לחשב את רמת המעורבות.
לדוגמא: אם תמונה קיבלה 100 לייקים ו20 תגובות- רמת המעורבות בה היא_____ עם אותה תמונה קיבלת 110 לייקים ו80 תגובות כנראה שהיא בעלת מעורבות הרבה יותר גבוהה ולכן היא זאת שתשוכפל לפעם הבאה.

מצו את כל היכולות האורגניות של האינסטגרם

האינסטגרם העסקי מעניק לנו את היכולת לדעת מי הקהל שלי בזירה, איך הוא מגיב ובאילו שעות. ( רוצים לדעת יותר לחצו כאן) השקיעו חצי שעה אחת לשבוע על מנת לבדוק לעומק מי הקהל שלכם, מה הגילאים שלו ואיך הוא הגיב לכל אחד מהתכנים שהעליתם.
למדו אותו טוב ולאחר מכן שכפלו הצלחה לפעמים הבאות.

בקשו משוב מקהל היעד שלכם

סיימתם פרויקט גדול בו האינסטגרם הייתה חלק מתהליך ההפצה שלכם? יש לכם רשימת ניוז לייטר עדכנית?
דאגו לשאול את קהל האוהדים שלכם האם זכור להם איפה הם ראו את המודעה שלכם לראשונה. בנוסף, כנסו אל תוך מנהל המודעות שלכם ובצעו בדיקה מקיפה היכןהקהל שלכם ראה אתכם הכי הרבה: בפיד של פייסבוק, באינסטגרם או במיקום אחר.

כל אחד יכול להיות כוכב תשאלו את אביבית בר זוהר

אחד הדברים החשובים באינסטגרם הוא התמדה. הקמתם פינה קבועה? חוויתם את דעתכם על משהו מסויים? עשו זאת כל פעם באותו היום ובאותה השעה. התת מודע של העוקבים שלכם כבר יתרגל לתוכן. ולמה שאתם מציגים יתרה מכך הוא ימתין לזה בכל שבוע.
עקבו אחרי אנשים מעוררי השראה בתחומך.
מעבר לכך שהעוקבים שלך רוצים לקבל תוכן איכותי מניב ומסייע. חשוב להם לדעת ולא משנה אם אתה חברה, גוף ממשלתי, או פרסונה אחרי מי אתה עוקב, מי המשפיעים שמשפיעים עליך. זהו עוד אלמנט חשוב מאוד לקשר עם הגולש הפוטנציאלי.
לדוגמא: במידה ואני עוקב אחרי טום רובינס שאין ספק שכרגע הוא הדבר הכי חם בעולמות המנטוריניג. שיתוף של משפט השראה שלו יכול לגרום לגולש להטרף אליך ולהסכים ואולי גם לא. בכל מקרה הוא מעורב יותר.

העלו פוסטים בתדירות קבועה

כמה פוסטים להעלות בשבוע? כמה סטורי להעלות? שאלת מיליון הדולר. אני ממליץ תמיד על שלושה סטורי לפחות ביום. ושלושה תכנים בניוז פיד בשבוע. קשה? ברוכים הבאים לעולם החדש:-).

צרו תוכן עבור ה״הסטורי״

הסטורי להבדיל מהניוז פיד השטוח של אינסטגרם נועד עבור היכולת שלכם ” לספר סיפור” במידה ותמשיכו כמו שאני רואה המון אנשים להעלות תמונות, סרטונים ללא
ערך וכדומה לא רק שעוקבים יעזבו אתכם, אתם גם לא תהיו זכירים ויקרה לכם בדיוק מה שאתם לא רוצים.
אז מה כן?

צלמו סרטונים בוידאו באורך של 2 דקות והעלו אותם מדי יום

העלו תמונות המספרות סיפור בהמשכים וגלו כל יום קצת יותר.
ותמיד תזכרו! הגולש הפוטנציאלי צריך להגיד לעצמו ” וואוו אני חייב לעקוב אחריו בגלל ש…”

הציגו לעיתים קרובות שידור חי של אינסטרגם

השידור החי באינסטגרם זוכה בתקופה האחרונה לפופלאריות רבה. מעבר לערך אותו אתם יכולים להעניק בשידור החי. השידור עצמו נצרב לנצח בשרתי החברה וגלוי לכולם בכפתור האקספולר באינסטוש.
דרך מצוינת להעלות עוד תוכן שנשאר ולא מתפוגג כמו הסטורי.
קצת טיפים לגבי שידורים חיים: לצלם לאורך, להשתמש בחצובה על מנת שהנייד שלכם יעמוד ישר והכי חשוב לדבר תכלס!!!
שתפו את את זירת האינסטרגם באתר האינטרנט שלכם ולא רק.
יש לכם אתר אינטרנט? כרטיס דיגיטלי? בכל זירה אשר יש יכולת לשתף את הלינק לאינסטגרם שלכם פשוט עשו זאת! מהסיבה הפשוטה שאתם לא באמת יכולים לדעת מי רואה אתם, איפה ומתי.

הציגו הצעות מחיר מוזלות ומיוחדות לעוקבים שלכם

האינסטגרם היא דרך מצוינת לעבות את הקהילה שלכם. השקעתם המון עד עכשיו, עשיתם את כל מה שאני אומר 🙂 זה הזמן לתת להם הטבה בלעדית רק לקהילת העוקבים שלכם.
פשוט וקל. בדרך כל אני נמנע לחלוטין מלמכור ברשתות החברתיות אבל אחת לתקופה זה בסדר.

שתפו תכנים של אחרים בסטורי שלכם

האינסטגרם הפך מזמן להיות ” הפייסבוק הישן” . כל האלמנטים החברתיים של פייסבוק נמצאים פה כבר מזמן.
נכנסתם לעמוד מעניין? ניתקלתם בתוכן מעורר השראה? לחצו על כפתור השתף מתוך הניוז פיד ופשוט שתפו אותו לסטורי שלכם. אתם יכולים גם להוסיף גם משפט קצת משלכם המתאר את התחושות שלכם ברמת התוכן.
הרימו קמפיין של פוסטים ממונים המיועדים רק לאינסטגרם.
ברשתות החברתות אנחנו לא מוכרים, אנחנו בעיקר מציעים. הרימו קמפיין שכל כולו על טהרת האינסטגרם והסטורי. זה כול להיות סרטון שלכם בו אתם מעניקים ידע, זה יכול להיות תמונת אווירה שלכם המתארת אווירת עבודה וכדומה.
לקוחות לא יגיעו מהקמפיין הזה. מה כן ייצא לכם? כניסה ישירה למודעות הגולשים. ונראות בזירה הכי לוהטת היום בעולם.

הקפידו לעבוד עם צלם סטילס מקצועי

כן אני יודע, אנחנו יודעים היום להוציא מהמצלמות שלנו תמונות מדהימות. ויש לנו גם תוכנות עריכה שעושות את העבודה כמו שצריך אבל עדיין… אחת לתקופה צלמו את העסק שלכם, את עצמכם ואת יתר המעורבים בעסק והסתייעו בצלם מקצועי.
חשוב מאוד שיצלם אתכם גם לאורך וגם לרוחב וזאת על מנת שתוכלו לשחק עם התמונות בסטורי ובאינסטגרם.
התמונות יוכלו למש אתכם כתוכן מקצועי בפיד ולא רק.

ערבו את הגולשים שלכם בקרביים של העסק

אחד הדברים שאנשים הכי אוהבים זה להיות מעורבים. תמונות שטוחות לא עושות יותר את העבודה. תעדו מדי יום בסטורי את תהליך העבודה אלכם בעסק .לדוגמא: סטודיו לגרפיקה- ניתן להראות באופן ברור מדי יום את תהליך העבודה שלוגו עובר לפי שלבים.
בצעו סקרים על דילמות עסקיות שלכם כולל דברים שהם כיף כמו: התלבטות לאיזה טיול לקחת את העובדים. מה לקנות במתנה לבוס וכדומה.
שוב זה עוד תוכן מציצני אמנם, אבל הרבה יותר מעניין מכל תמונת נוף שטוחות.

תעבדו עם גאנט

תכננו את הפוסטים שלכם לפי ימי השבוע. קבעו מראש אילו תכנים אתם רוצים להעלות ובאיזו צורה.
ובקיצור.. השאירו את הספונטניות בצד:-)

צרו סרטוני וידאו ללא קול על מנת ליצור עניין ולהיות מעורבים

אחד הדברים הכי חמים היום זה לייצר סרטונים פשוטים ללא סאונד על מנת ליצור סקרנות אצל הלקוחות. אבל!!! שימו לב , אנחנו נמצאים בתקופה בה כולנו מכורים לנטפליקס- אל תשאירו את קהל הגולשים הרבה זמן באוויר.
יצרתם סרטון ללא קול בסטורי? הפנו אותם לפיד באינסטגרם על מנת לקבל את התשובה והפעם.. עם קול כמובן 🙂

חגגו ״אבני דרך״ בפרסום שלכם ובעוקבים, על מנת ליצור אמינות

הגעתם ל1000 עוקבים?
הכריזו על כך בקול רם באינסטוש.
העסק שלכם חוגג שנתיים? צרו באנר מגניב והעלו אותו לסטורי ולפיד. עשייה מביאה עשייה ומעבר לכך- צורבת בתודעה של הלקוח שיש כאן עבודה אמיתית ואותנטית.

לסיכום

האינסטגרם היא אכן הזירה הלוהטת ביותר היום מבין זירות הדיגיטל. עבודה יום יומית, התמדה, חזרה נכונה על תוכן בעל ערך והכי הכי חשוב הגברת האינטרקצייה מול המשתמשים,
תחשוף את המותג שלך בצורה גבוה יותר והכי חשוב,לקהל ממוקד ונכון יותא מאי פעם.
אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? אשמח לשמוע.

מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם.  ביוטיוב  וכמובן גם בפייסבוק 🙂

מכירים עוד אנשים שחייבים לדעת איך לשווק את האינסטגרם שלהם ב2020? פשוט שלחו להם את המאמר:-)
שיהיה המון בהצלחה
אבי.