ניהול תוכן בפייסבוק ובאינסטגרם מרתיעים ובעיקר מעייפים בעלי עסקים רבים שמוצאים את עצמם מדיי יום עסוקים בשאלה – איזה תוכן נעלה היום, מה נכון לכתוב ולשתף, איזו תמונה לשים ואיך אני גורם לעמוד העסקי שלי להיות רלוונטי ומעניין.

 

בד”כ בעלי עסקים רבים שאני נפגש איתם מרימים ידיים (וגם גבה לפעמים) בכל מה שקשור לאפקטיביות של כתיבת תוכן ולא מודעים כמה באמת הוא חשוב ובעצם המפתח המרכזי להצלחת הנוכחות של העסק שלהם ברשתות החברתיות.

כבר למעלה מעשור שאני בעולם התקשורת והשיווק. עוד בתחילת דרכה של זירת הפייסבוק, התוכן היווה את הכלי המרכזי ביצירת חשיפה ומיתוג נכונים ונתן את הטון בחיזוק מערכת היחסים הדיגיטליית בין עסקים ללקוחות וכך גם כיום, פייסבוק וגם זירת האינסטגרם מעמיקים את הקשר הזה עוד יותר.

כדי להקל עליכם במלאכת הכנת התוכן המנצח הכנתי לכם מדריך טיפים לכתיבה נכונה שיוכלו לסייע לכם להגדיל את הנראות שלכם, את ההתעניינות בכם, יחזקו את הקשר שלכם עם אלו שעוקבים אחריכם ובעיקר ייתנו לכם כלים למקסם את היכולות שפייסבוק ואינסטגרם מציעות לכם.

לפני שנתחיל חשוב לדעת – ניהול תוכן לא פועל “בלחיצת כפתור”, זה לא קורה ביום אחד וכמו כל מטרה בחיים שאנחנו רוצים להצליח בה  – נדרשת סבלנות והתמדה.

זירות הפייסבוק והאינסטגרם שאתייחס אליהם כאן הן רק חלק ממכלול של נכסים דיגיטליים שאתם יכולים להיעזר בהם ולחשוף את העשייה שלכם בהם – אל תזניחו אותם, תשקיעו גם בהם והתוצאות אני מבטיח לכם – יגיעו בגדול.

והמסר הכי חשוב שלמדתי לאורך השנים הוא –  שאם נדע לכתוב את הדבר הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון – נגיע לתוצאות עסקיות ומקצועיות בלתי רגילות.

המסר הזה מלווה אותי בכל דבר שאני עושה, ומדהים אותי לגלות בכל פעם מחדש כמה הוא רלוונטי.

ראיתי את זה כיועץ פוליטי של ח”כ יצחק הרצוג ובעבודה שלי עם  חברי כנסת ממפלגת יש עתיד, חוויתי את זה גם בעבודה שלי במשרד יחסי ציבור מהגדולים בישראל   –

וכשהמהפכה הדיגיטלית קראה לי ראיתי את זה קורה בחזקת מיליון.

אז בואו נצלול קצת אל העניינים  ונלמד איך לפצח תוכן מנצח שיבנה לנו נוכחות נכונה ברשתות ותוצאות עסקיות טובות יותר.

בנו אסטרגיית תוכן:

אסטרטגיית תוכן היא הבסיס לבניית נוכחות רשתית נכונה.

כמי שליווה עשרות רבות של תהליכי לשיווק ברשת, נחשפתי  למאות עסקים שמפרסמים בזירות הרשת השונות במגוון רחב של תחומים.

מצאתי, שההבדל בין עסקים שמצליחים להשיג תוצאות בצורה עקבית לבין  עסקים שלא מצליחים להתרומם  ומבזבזים הרבה כסף בדרך , מתחיל ונגמר באסטרטגיית תוכן נכונה.

כדי לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה – הכינו רשימה של תכנים אפשריים שתוכלו להעלות ובעיקר הכינו תעדוף של המוצרים / השירותים שחשוב לכם לקדם ושימו עליהם דגש.

בין שלל התכנים שתכינו תנו דגש למוצר שחשוב לכם לחזק ולקדם ושלבו אותו בפריסת התוכן החודשית. ללא הגדרת יעדים ברורה מראש יהיה לכם קשה לתכנן את מערך התוכן שלכם.

צרו בידול:

לנהל מותג זה לנהל בידול. הבידול הוא הוא מניע את הצרכן לבחור במותג כזה או אחר, אם מסיבות רגשיות או מסיבות רציונליות. הדיגיטל מציע אפשרויות רבות לחבר בין צרכן אדיש למותג מרגש. צרו את הבידול שלכם. זהו במה אתם מבודלים מהמתחרים שלכם, תייצרו מעורבות, רגש, תחושה של “אני והמותג” כדי למשוך אליכם את הלקוחות באמצעות תוכן מבודל.

השתמשו במסרים קצרים וממוקדים:

כתבו את המסרים שחשוב לכם להעביר בתוכן ברור, קצר וממוקד.

עומס המידע מייצר מוסחות רבה שגורמת לנו להתמקד בעיקר בכותרות.

קל וחומר ברשת החברתית: אם תכתבו מגילות מסורבלות – לא יקראו אתכם.

הקמפיינים השיווקיים הזכירים ביותר הם אלה עם מסרים קצרים וקליטים כמו:

“אם שותים לא נוהגים”,

“אולי יש לכם ביטוח – אבל אין לכם הראל”

מינימום תוכן – מקסימום מסר,

צרו כותרות מסקרנות ונכונות:

כותרת טובה היא דלת הכניסה למסר שלנו שפעמים רבות תכריע אם הלקוח יתעכב על התוכן שלנו או ידלג עליו.

לכן, יש לבנות כותרת חזקה ואפילו מניפולטיבית שתפרוט על הנימים של הקהל ותעורר ענין. כותרת עם שאלה מעוררת שיח, כותרת שנוקטת עמדה וגורמת לגולש לחשוב, להסכים או להתנגד, כותרת תמציתית וממוקדת.

העניקו תוכן בעל ערך מוסף:

כל מערכת יחסים אמיתית וטובה בנויה על אמון. גם מערכת יחסים דיגיטלית בנויה כך ואחד המרכיבים החשובים הוא: ערך מוסף.

תוכן עם ערך מוסף הוא תוכן שיכול לעזור לגולש בחיי היומיום.

כאן האפשרויות הן בלתי נדלות ויש המון מקום ליצירתיות!

טיפ מקצועי, מדריך חינמי, עובדה מעניינת, מידע חדיש, מחקר מדעי, ראיונות עם אנשים מוכרים וכל דבר נוסף שיכול לעניין את הקהל שלכם ולתרום להם ערך.

שמרו על  אותנטיות – סיפורים אישיים:

כלל ידוע בפרסום הוא “Facts tell stories sell” – במילים אחרות: אנשים לא מתחברים לעובדות, אלא לסיפורים.

כשאתם מספרים את הסיפור הנכון על המותג שלכם ולוקחים בחשבון את המילים, העיצוב והמסרים – אתם ממתגים את עצמכם ואת המוצר שלכם ויוצרים חיבור רגשי שמניב רכישות של המוצרים שאתם מציעים.

לכן שתפו מהנעשה איתכם ובעסק שלכם, הכניסו את הגולשים לעולם שלכם.

שתפו בסיפורים אישיים , סיפורי הצלחה, סיפורי כישלונות – גם זה חלק מהחיים! סיפורים על החיים שלכם מחוץ לעסק ככל שתרצו לשתף – ובתנאי שהסיפור רלוונטי למסר.

הנעה לפעולה:

קריאה לפעולה או הנעה לפעולה (Call to action) היא ההוראה שאתם נותנים לקהל היעד שלכם על מנת לעורר בהם תגובה מיידית לביצוע פעולה אותה אתם רוצים. קריאה לפעולה עוזרת לקהל היעד של העסק שלכם לעורר תגובה מיידית ובכך להגדיל את כמות ההמרות והחשיפה. קריאה לפעולה יכולה להיות באתר שלכם, בדף נחיתה, במודעה או בעמודים ברשתות החברתיות שלכם, קריאה לפעולה יכולה להיעשות באמצעות תמונה, קישור, כפתור או כל דבר אחר שעוזר לקהל היעד להבין מה הם צריכים לעשות.

טסטמוניאלס – המלצות לקוח:

טסטמוניאלס הם חלק בלתי נפרד מתוכן הכרחי בזירות העסק שלכם. חשוב לשתף תיעוד של לקוחות, המלצות והפניות – השיטה מבטיחה תוצאות: היא עובדת בכל מקום, מתקבלת אמינה, זולה להפקה ופונה לקהל המטרה בגובה העיניים. חלק מהאותנטיות עליה דיברנו משוייכת גם לשימוש בטסטמוניאלס אשר מעניקות אמינות ומחזקת את מערכת היחסים הדיגיטלית בינכם לבין הלקוחות שלכם.

רצף העלאת תוכן:

הקפידו להעלות תכנים באופן קבוע, בתדירות קבועה ובכל הנכסים הדיגיטליים שלכם. כמה תכנים נכון להעלות? – כמובן שזה תלוי בהיקף העסק והעשייה, אך בכל מקרה מומלץ להעלות לכל הפחות שני פוסטים בשבוע במרווח קבוע ובשעות קבועות על מנת ליצור סיסטמטיות והתנייה אצל הלקוחות שלכם.

 

הקפידו להעלות סרטונים ושידורי לייב:

תנועה (טראפיק) זה שם המשחק – אין בכלל ויכוח כי לסרטון יש כוח אדיר ברשת. סרטון טוב ואיכותי יוצר תנועה מה שלמעשה מגדיל את החשיפה שלכם ושל העסק שלכם. הרי מה אתם עושים כשאתם צופים בסרטון שמעניין אתכם, מצחיק אתכם, מרגש אתכם, משתפים נכון? זה בדיוק מה שהופך אתכם לויראלים. אנחנו מחוברים למסכים רוב שעות היממה, ברגע שאתם מעלים סרטון או שידור לייב ויוצרים עניין וכמובן שיתופים, סרטון אשר נצמד למסר שלכם – הוא תופס תאוצה ומאפשר לכם להגיע לקהל היעד בצורה הטובה ביותר.

לסיכום:

תוכן נכון יביא לכם תוצאות עסקיות וודאיות. הפייסבוק והאינסטגרם מהוות היום זירות חמות להתרחשות עסקית ולכן התמדה, גיוון ויצירת אינטראקציה עם הלקוחות שלכם תביא לכם למקסימום חשיפה ולתוצאות עסקיות מעולות.

בהצלחה.

יינון אדלר.

קצת על כותב המאמר:

מנכ”ל ובעלים של ינון אדלר יח”צ וניו מדיה
ינון אדלר, מומחה בתחום יחסי הציבור המסורתיים והשיווק הדיגיטלי,
בעל ניסיון של למעלה מעשר שנים. מומחה בעולם התוכן השיווקי,
דוברות ואסטרטגיית שיווק ומכירה. שימש בעברו כיועץ התקשורת של ח”כ יצחק הרצוג בהיותו שר רווחה,
ניהל קמפיינים פוליטיים, מומחה באסטרטגיות תוכן וכתיבה
שיווקית ובניהול משברים תקשורתיים וברשתות החברתיות. מעניק שירותי ייעוץ והדרכה, סדנאות ליחידים ולקבוצות והכוונה שיווקית לעסקים ולחברות.

רוצים לדבר עם יינון?לחצו כאן

 

 

אהבתם? שתפו