רוצים לקבל אלף לייקים על פוסט? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להצליח. אבי סנטו, מומחה לרשתות חברתיות, עם המדריך השלם

לחברת “ביטוח ישיר” יש כסף – המון כסף! – והיא משקיעה סכומי עתק בפרסום ובשיווק. מאחורי שתי היונים המצוירות והמגניבות (זוכרים את הפרסומת שבה הן פוחדות שילדים יוציאו אותן מהכלוב?) מסתתר פאנל שלם של עשרות מקצוענים מתחומי השיווק, הפרסום, יחסי הציבור וכמובן הדירקטורים, המנהלים ועובדים רבים ב”ביטוח ישיר”.

למיכל צפיר יש רק את עצמה. היא לקחה את אורח החיים הבריא שלה, הפכה אותו למשפטים פשוטים וקצרים, בגובה העיניים, ושלחה אותו לחלל האוויר באמצעות יוני דואר. מבלי להשקיע שקל. סומכת על רב-סרן שמועתי.

התוצאות מפתיעות: לחברת “ביטוח ישיר” יש 51  אלף עוקבים בפייסבוק. למיכל צפיר יש 69 אלף עוקבים (יותר נכון – עוקבות).

איך היא עשתה זאת?

“אני פונה ללב שלך”

עולם הרשתות החברתיות ופייסבוק מציגים בפנינו את עולם חדש של קדמה. דרכן, כל אחד מאיתנו יכול להפוך לאיש שיווק ולהפיץ את מסריו. איך עשתה זאת מיכל צפיר, וכמוה עוד רבים וטובים, בעוד חברות ענקיות לא מצליחות להגיע להמונים?

כבעל ניסיון של 13 שנים בתחומי השיווק והמכירות – שבהם ידעתי ימים טובים יותר וימים טובים פחות – ההגעה ליעד הנכסף והריצה אחרי המספרים היו הגורמים שהניעו אותי לעבוד. ועדיין, את שלב ההחלטה ברכישת המוצר או השירות מבצע הלקוח לא באמצעים לוגיים כפי שאנחנו, אנשי השיווק והמכירות, עושים. הוא מקבל החלטה מהלב.

הלב הוא מה שמוביל גם את עולם השיווק בפייסבוק. אם לא “תפנו ללב”, כפי שהפיטוסים עשו ב”ארץ נהדרת”, של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – המסר יגיע מקוטע, לא שלם, ואתם תפסידו.

אחוז החשיפה הוויראלית היום הוא נמוך מאוד עד כדי אפסי. בעת פרסום מאמר, תוכן, תמונה או כל דבר אחר ברשתות החברתיות, בפרט בפייסבוק, הסיכוי שמישהו יראה את את התוכן הוא אפסי עד כדי גיחוך. עדיין, פייסבוק מעניק לנו לגיטימציה להצליח בגדול, אם אנשים מתרגשים מהתוכן. כשהאלגוריתם של פייסבוק מזהה אינטראקציות – הוא דואג להשאיר את התוכן שלכם יותר זמן באוסף החדשות. התוצאה לא מאחרת לבוא והחשיפה גדלה בעשרות ובמאות אחוזים, והנכס הדיגיטלי, או הכתבה, מביאים בסופו של דבר למכירה וקנייה.

איך להפוך למשפיען/ית?
אז איך עושים את זה באמת? נפגשתי עם מספר עסקים שעשו את זה ובגדול, עסקים שהצליחו לעורר עניין ולשמור על רלוונטיות מבלי להוציא כספים על פרסום ממומן, ועל כן, תוכן ויראלי מעניין מכפיל את עצמו.

מיכל צפיר, שעד לפני שלוש שנים לא ביצעה שימוש בפלטפורמה של הרשת החברתית הגדולה בעולם, נחשבת היום למומחית מספר אחת של אורח חיים בריא. המעצמה שאותה הקימה בעשר אצבעותיה התחילה מפתיחה תמימה של יוזר פרטי בפייסבוק.

צפיר: “לפני שלוש שנים פתחתי דף פרטי בפייסבוק, העליתי תמונה וכתבתי מסר שקשור לאורך חיים בריא, התגובות לא איחרו לבוא ואט אט התחלתי להבין שיש כאן משהו גדול, אנשים התחילו לעצור אותי ברחוב, ביקשו ממני עוד טיפים, ודרשו ממני עצות. הבנתי שיש כאן פוטנציאל ואם נפתח בפניי ערוץ תקשורת מדהים שבו אני אוכל להעביר את מה שאני מאמינה בו אז למה לא”.

כפי שבונים מגדל, צפיר נרשמה ללימודי אימון אישי, פתחה יוזר עסקי בפייסבוק, שבו היכולת להגיע לתפוצה היא רחבה מאוד, וכיום לאחר שלושה שנים זכתה לציון לשבח מפייסבוק עצמה כמשפיענית רשת, ושוב – ללא השקעה כספית בפרסום ממומן.

נכון להיום מיכל משתמשת כמובן בפרסום הממומן  אך עדיין הוויראליות שלה בלתי ניתנת להסבר.

אז איך היא עושה את זה? הדף של מיכל כולו שזור בסרטונים, טיפים ותמונות מאורח החיים הבריא שאותו היא מנהלת למעלה מ12 שנה, עד כאן כל יועץ או מתחרה יכול לעשות את אותו הדבר. היא הוסיפה לדף ופלפלה אותו בשכבות של חשיפה אישית, תמונות מחיי היום יום שלה, הזדהות עם קשיים שגם היא חווה, והעניין עובד! אנחנו כלקוחות חיצוניים אוהבים בבסיסנו להזדהות עם קושי, להסכים איתו ואף לרצות להיות שייכים לקבוצות, הדף והתוכן שאותו היא מעלה שזור בכל מה שציינתי ברוך, בכנות ובאותנטיות, מעבר לכך מיכל כפרסונה דואגת לענות ולהגיב עד לאחרון הגולשים, דבר אשר מחזיר אותם ללא הרף שוב שוב לדלות ממנה מידע נוסף.

כיום לאחר שלוש שנים, הנכס של מיכל בפייסבוק מספק לנו הגולשים אופציות והצצה לסדנאות שהיא מעבירה, אפשרות לרכישה וכדומה.

כניסה לדף העסקי של מיכל צפיר

לחץ חברתי ברשת
במסגרת העבודה שלי והייעוץ המקצועי שאותו אני עושה, יוצא לי לפגוש לא פעם יזמים ויזמיות אשר הצליחו להרים מודל כלכלי שמכניס כסף בזכות הרשתות החברתיות. תחרות I believe in dance  מתקיימת השנה לראשונה בישראל, זהו מודל אמריקאי שלקחו אותו שתי בעלות עסקים אשר מתמחות בעולם המחול והפכו אותו לתחרות מחול ארצי.

רויטל ואוסנת מספרות: “אנחנו עדיין בהלם איך רעיון אותו גלגלנו במשך שנים קרם עור וגידים והפך לדבר הענק הזה, במוקדמות של התחרות השבוע הגיעו קבוצות מחול מאילת, מגדרה, מצפון הארץ. הקמנו את העסק לאחר שהבנו שיש דרישה לתחרות מסוג אחר בארץ, מעבר להקמת עסק רגיל החלטנו לפנות בצורה ויראלית לחברים וחברות שיש לנו בפייסבוק הפרטי ובו הצענו להשתתף בתחרות. שתנו מגיעות עם רקע של למעלה מ18 שנים מתחום המחול כך שיש לנו המון חברים וחברות שראו את הפוסט התמים”.

הבשורה התפשטה כמו בשדה קוצים: “שכרנו מנהלת משרד והפקה שאיתה עבדנו והרמנו את פרויקט החיים הזה, בימים אלה אנחנו מתכוננות לתחרות של השנה הבאה, ואנחנו לא מאמינות שהכל התחיל מהפייסבוק הפרטי שלנו”.

אז מה גרם לכל אותם אנשים לרצות להגיע לתחרות? מרגע שהפוסט פורסם, אנשים הבחינו במשהו שהצטייר להם כחדש, לא שגרתי , משהו שמעניק להם אופציה לקבל הרבה כבוד, משהו שהוא שונה בנות מלהקות נוער שונות הפיצו את הבשורה וכך גם המנהלות של הסטודיו והיתר היסטוריה…

 הדף העסקי של i believe in dance

לסיכום: רגש, אותנטיות, כנות וחשיפה אישית עושים את העבודה יותר מאלף אנשי מקצוע מתחום הפרסום, יחד עם זאת לא ניתן לוותר על פרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל, מסיבות רבות. מהן הסיבות? כל זאת ועוד בפוסט הבא.

שלכם,
אבי סנטו

אהבתם? שתפו