בזמן שפייסבוק לא מפסיקה לשדרג את כלי הפרסום שהיא מציעה לבעלי עסקים, הוצגו בתקופה האחרונה חידושים וטיזרים לחידושים רבים באפיקי הפעילות האורגניים של פייסבוק שחלקם הגדול עתיד להיות זמין לכלל המשתמשים כבר בזמן הקרוב.

זה הזמן להכיר את כל מה שחדש בפייסבוק, ובנוסף- לשים את הספוט על הכלים המשמעותיים שהוצגו בשנה שעברה.

 

קולאז’ים

כלי חדש המוצע לפרופילים אישיים הוא יצירת קולאז’ים נגללים ודינאמיים בתוך פייסבוק, באמצעות המצלמה. הכלי מאפשר לבחור מתוך התמונות והסרטונים האחרונים שצולמו במכשיר, לסדר אותם ולשתף עם החברים. הכלי החדש הושק כבר בסוף 2015 למשתמשי אייפון ובהמשך 2016 יגיע גם לקהילת האנדרואיד.

מודעות קנבס

קנבס היא חוויה חדשה מותאמת למובייל, אשר תופיע על כל פני שטח המסך בתצורת הקלקה

על פוסט, בשילוב תמונות, וידאו, טקסטים ולינקים. מפרסמים יכולים ליצור קנבס ב”עורך הקנבסים” הממוקם בדף העסקי שלהם, בלשונית כלי פרסום. ברגע שסיימו, יקבלו כתובת URL לשימוש בקמפיין הקלקות לאתר או בקמפיין המרות באתר, אותו יבנו במנהל המודעות של פייסבוק.

אנשים שיקליקו על הקנבס במכשיר המובייל שלהם (סמארטפון או טבלט) יוכלו ליצור אינטראקציה עם הקנבס דרך הקלקות ןהטיות ומשיכות מבלי לעזוב את פייסבוק. קנבס יכול לקשר גם לאתר המפרסם, בכדי לאפשר לאנשים לדעת יותר על נושאים מסוימים, או לרכוש מוצרים ושירותים אונליין אשר הוצגו להם בקנבס.

קמפיין קרוסלה

כחלק מהמאמץ של פייסבוק להפוך את האתר לגורם משמעותי יותר בקידום אתרים, הציגה פייסבוק ב 2015 את מודעות הקרוסלה; רצף של עד חמש תמונות הניתנות לגלילה ימינה ושמאלה, כאשר כל אחת מהן מייצרת הפניה לקישור חיצוני מפייסבוק. מודעות קרוסלה התבססו ככלי מועדף אצל המפרסמים, שכן הן מייצרות חוויה דינמית על המסך ומושכות את הגולש לגלות את הדבר הבא ברצף התמונות.

מודעות קרוסלה המשלבות וידאו כבר קיימות גם הן במערכת הפרסום של פייסבוק, ובהמשך 2016 אני מאמין שנזכה לראות מהלכים קריאטיביים מאוד גם בשימוש בווידאו בתוך קרוסלה.

LIVE VIDEO

פייסבוק השיקה לקראת סוף 2015 את אפשרות השידור הישיר המלהיבה המיועדת לדפים עסקיים נבחרים בשלב זה. בתחילת דצמבר 2015 חשפה פייסבוק שכלי השידור הישיר ישולב גם בפרופילים האישיים שלנו, אך כרגע נמצא עדיין בבדיקות ולא ידוע מתי ישולב לכלל הגולשים באתר.

ומה הלאה?

פייסבוק של 2016 תציע לגולשים ולמפרסמים כלים משיקים רבים, מתוך התפיסה ההולכת ומתחזקת שמפרסם אינו רק בעל עסק וכי הפלטפורמה של פייסבוק מעודדת אנשים ליזום וליצור ולהפוך את המיומנויות שלהם לעסקים קטנים ומקומיים.

שווה לחכות ולנסות!

אהבתם? שתפו