בעידן בו רבים חולמים “להסתדר”  לפני גיל חמישים, נראה כי העבודה מהבית היא הדרך הבטוחה ביותר לעשות זאת. אם אינכם בעלי עסק קיים, אבל מחפשים דרך יעילה לייצר הכנסה נוספת, או יחידה בדרכים חדשות, כדאי להכיר את האפשרויות העומדות לרשותכם בכדי לעשות זאת מהספה בסלון, מבית הקפה או מחוף הים.

אם בעבר הלא רחוק, עבודה מהבית התמקדה בעיקר בתחומי האומנות, הטיפול והייעוץ, הרי שכיום היא חולשת גם על תחומים אקזוטיים יותר כמו שיווק ומכירות, גיוס, אדמיניסטרציה, הדרכה ואפילו מסחר. פלטפורמות הדיגיטל שהתפתחו סביב עולם ה E-COMMERCE (מסחר מקוון) מציעות לכל אחד ואחת גישה לשווקי סחורות אדירים, לצד אפשרויות מגוונות להפוך ידע וזמן לכסף מזומן, ובכך למעשה שינו לחלוטין את מפת התעסוקה המסורתית.

אתרי מסחר בינלאומיים כמו EBAY ושירותי תשלומים מקוונים כמו PAYPAL פתחו בפני סוחרים קטנים את היכולת לתווך בין ספק לקונה תוך שהם גוזרים עמלה נאה, אפילו בלי לגעת פיזית בסחורה. שיטת התיווך הזו מאפשרת לספקים וליצרנים לחסוך את מאמצי השיווק ולמתווכים להרוויח מהקישור בין ספקים איכותיים ללקוח הסופי.

במקביל להתפתחות המסחר האינטרנטי בסחורות, ישנה נסיקה גם בקרב אנשים הבוחרים להפוך את תחומי ההתמחות שלהם למוצרי מידע למכירה אונליין. מומחים בתחומם אורזים את הידע שלהם בקורסים וסדנאות להורדה וצפייה מקוונת, ומוכרים אותם בעלויות נמוכות לקהל רחב. שיטת המכירות הזו התפתחה מאוד בשנים האחרונות ומאפשרת לכל אחד להפוך תחביב למקצוע מניב.
 
עבור העסק הביתי או האדם המשווק ומוכר מוצרי מידע, לא קיימות כמעט עלויות התחלתיות, מלבד הזמן הדרוש בהקמת מערך התוכן שימכר.

למכירת מוצרי מידע יש יתרון נוסף; מיצוב תודעתי של הפרסונה כמובילה בתחומה. קחו למשל יוצר בחימר. ניתן להניח שיש רבים כמותו שיודעים את מלאכת הפיסול באופן מקצועי, ואף מסוגלים ללמד את תהליכי הפיסול באופן מצוין. מסוגלים, אבל לא עושים זאת. המרת הידע הקיים לידע כתוב או מוסרט ומיקומו בפלטפורמת מכירה אינטרנטית מאפשר לכל אדם בעל רמת מיומנות טובה בתחום העיסוק שלו, להפוך את רמת הידע שלו למוצר צריכה עבור קהל רחב שרמת הידע שלו באותו תחום נמוכה יותר או כלל לא קיימת. לכן, כמעט כל אחד ואחת יכולים לייצר מוצרי מידע למכירה מקוונת.

אבי.

אהבתם? שתפו