רבות פורסם ונכתב על הפרסום הממומן בפייסבוק חלקו נועד לשכנע אותנו הלקוחות לרכוש ולשווק דרך “המפלצת האימתנית” שנקראת מערכת הפרסום של פייסבוק וחלקו נועד להוכיח לנו שהפרסום אכן עובד.

 

 

בסופו של יום האלגוריתם של פייסבוק לוקח את העדפות שלנו את תחומי העניין שלנו, הוא מזהה את התוכן שאותו אנו צורכים, ומבין מהם הטרנדים  שבהם אנו שולטים, ומתרגם אותם לתוכן ענייני, תמציתי מסקרן, שנמצא אצלנו על הניוז פיד בצורת פוסט, מודעת צד, או דף נחיתה.

בסרטון שלפניכם: (מקור הסרטון TED)

ניתן לראות באופן ברור,  את נוסחת המעגליות ניתן להבין היום שפייסבוק פונה בסופו של יום למכנה המשותף הזהה שלנו של החברים שלנו ושל החברים שלהם ועל פי כך מסוגלת לחזות ולדעת דברים מטורפים שאפילו גוגל הענקית מרימה גבה לעיתים. (כמו האפשרות לחזות מתי הבחורה הממוצעת תיכנס להיריון – צפו בסירטון).

?אז איך מערכת הפרסום של פייסבוק יודעת לאתר טרנדים ותחומי עניין

מערכת האלגוריתמים, המתכנתים של פייסבוק ועוד עשרות רובוטים ומערכות אוטומטיות יודעות לזהות את האינטראקציה שלנו הלקוחות בכל פעולה שאנחנו עושים, ואיזה פעולות אנחנו עושים? המון!

א. בקשות חברות
ב. לייקים לעמודים עסקייםב
ג. השארתפרטים בדף נחיתה
ד. השתתפות פעילה או פסיבית בקבוצות פתוחות או סגורות
ה. תגובות שאנו משאירים
ו. הודעות שאנו כותבים לחברים או לעמודים עסקיים
ז. שימוש בשירותי מבוססי מיקום (מי לא תייג את עצמו בשדה התעופה?)
ח. תיוג חברים או עסקים/הפיכתם ללינקבלים.
ט. שימוש בהשאטג
י. מילות החיפוש שאנו מחפשים
יא. העלאת תמונות/סרטונים

כל אלה מספקים לפייסבוק מידע שיכול לעזור מאוד בשלב הפרסום לדעת בדיוק לאיזה קהל יעד אתה משתייך.

אז איזה קהל יעד אתה?
א. מסתכל מהצד
ב. קורא ומגיב
ג. מבצע סקר השוק התמידי
ד. עושה הלייקים
ה. המפרגן והמשתף
לסיכומו של עניין בין אם אתה בעל עסק, או במידה והנך גולש ממוצע זכור תמיד שלנגד עינך ישנם תמיד פרסומות הבוקר טוב התמים של פעם הפך די הרבה בזכותנו ל “בוא תנסה” או בוא “תקנה”.

רוצים לדעת יותר? אני מזמין אתכם אליי לפגישה. שיהיה בהצלחה!

אבי סנטו.
0509004072
פייסבוק: https://www.facebook.com/avi.santo

אהבתם? שתפו