כיום, עצמאים וחברות הבינו שהשאלה החשובה היא לא האם להיות במדיה הדיגיטלית וברשתות החברתיות, אלא כיצד ליצור נוכחות מותג מדויקת ועוצמתית.

בעידן הדיגיטלי, נוכחות ברשתות חברתיות היא הכרחית. התדמית של המותג שלך היא הנכס הכי חזק שלך ובעידן בו חוקי המשחק משתנים בקצב מסחרר, רק מי שבקיא במגמות ובכלים השיווקיים הנכונים – מצליח.

קצת עליי: כמומחה שיווק דיגיטלי וניהול רשתות חברתיות ליזמים ועסקים קטנים, אני מסייע לחברות ליצור נוכחות משמעותית ברשת, כזאת שיוצרת דיבור, אהדה, מודעות ומניבה מכירות.

עם רקע של 13 שנים בניהול מכירות וכמרצה לתחום המדיה החברתית, אני משלב הבנה אסטרטגית עם מיקוד מכירתי, תוך יישום מגוון רחב של כלים מתקדמים.

יש לי את היכולת היום להעניק לכל עסק את ה”חליפה” שמתאימה לו ולהעניק לו את הכלים והנכסים הדיגיטליים שייצרו לו הכנסות מדויקות ותוצאות שמתאימות לו.

כיצד בוחרים יועץ שיווק או מנהל מדיה חברתית?
בעולם בו כולנו עוסקים במידה כזו או אחרת בפייסבוק ובלינקדין, חשוב לבחור מומחה בעל השקפה של 360 מעלות על העסק שלך. לכל עסק אישיות שונה, ולכן אין אסטרטגיה אחת שניתן לשכפל עבור כולם. אני מתמחה במתן פתרונות חכמים שמשלבים ניתוח צרכים, שיווק, מכירות ואנליזות כדי למקסם את הנוכחות של העסק שלך ברשת.
ולעבודה! אז איך מתחילים לנהל את המדיה החברתית בעסק?
לא משנה אם אתה עוסק בתחום הביטוח, רפואת השיניים או עריכת דין, הנכסים הדיגיטליים שלך אמורים להיות מנוהלים ביד רמה, בצורה דינמית, שמתעדכנת מדי יום. הצפת המידע והעולם שבו אנו חיים לא מאפשרים לנו משהו אחר! אז איך עושים את זה?

50 טיפים ורעיונות לעסק שלך: לגזור, לשמור ובעיקר לבצע!
כותבים פוסט? השתמשו בפנייה אישית. אם הפוסטים במדיה החברתית יותר מדי מכירתיים, יהיה קשה מאוד להשיג ולתקשר עם הלקוחות והאוהדים שלכם. דאגו תמיד לאזן בין פוסטים מכירתיים לבין פוסטים שמעניקים ללקוחות שלכם מידע כגון: פרסום לוח הופעות, מידע אינפורמטיבי, מידע כללי, שינוי במועד של קורס וכדומה.

  1. הקפידו למלא בצורה מפורטת ומדויקת בסעיף ה”אודות” את כל פרטי העסק שלכם. זכרו שזהו כרטיס הביקור הכי שכיח היום בעולם.
  2. הקימו פרופיל גם בלינקדין והקפידו, בדיוק כמו בפייסבוק, לציין את מלוא הפרטים והמידע על העסק שלכם.
  3. שמרו על תדירות פרסום ויראלי של לפחות פעמיים בשבוע על מנת להמשיך ולהיות מעודכנים, עם נראות של דף דינמי המשתנה, מגיב לסביבה ומודע לשינויים.
  4. דאגו לתת טיפים בנוגע לתחום העיסוק של העסק שלכם. מצבו את עצמכם כמנטורים בתחום העיסוק שלכם.
  5. פרסמו אחת לשבוע כתבה אמיתית שפורסמה באחד מאתרי החדשות, על מנת לשמור על עוגן אקטואלי בדף העסקי שלכם.
  6. בדקו את תיבת הדואר הנכנס של הדף העסקי שלכם כל כמה שעות, זמן ומהירות התגובה חשובים מתמיד.
  7. הורידו את אפליקציית Facebook pages manager על מנת לעקוב מקרוב אחרי ביצועי הדף, התגובות לפוסטים והודעות הגולשים.
  8. פרסמו מעת לעת תחרויות לגולשים (יש לשמור על הקפדה ועל כללי התחרות בפייסבוק). תחרויות כגון הגרלות, סיפורי גולשים, חוויות שקשורות למותג וכדומה.
  9. אתר הבית של המותג הינו הנכס המרכזי של המותג שלכם. דאגו לפרסם אותו מעת לעת בפייסבוק החברה ובנכסים הדיגיטליים שיש ברשות החברה שלכם.
  10. פרסמו אחת לחודש את “לקוח החודש” או את “הלקוח המתמיד” בדף העסקי של המותג שלכם Uאף בצעו לתוכן הנ”ל פרסום ממומן.
  11. הצטרף אליכם האוהד ה1000? האוהד ה5000? דאגו לפרסם את שמו או לשלוח אליו הכרת תודה באמצעות הפייסבוק/ מייל אישי/ תגובה.
  12. שלחו לחברה שלכם מכתב תודה? המותג שלכם הוזכר בחדשות או במקומון? דאגו לפרסם את האייטם בדף העסקי של המותג ובכל פלטפורמה חברתית שקיימת לכם.
  13. במידה ויש לכם עובד המחובר באופן אבסולוטי לעולם המדיה החברתית, תנו לו את האחריות להיות רפרנט מדיה. דאגו שהוא יהיה מעודכן בכל החידושים על מנת שאתם, בעלי העסקים, תוכלו להיות ולהיראות הכי חדשניים שיש.
  14. אחת לחודש קיימו צ’אט לייב ותנו ללקוחות שלכם טיפים, ערך חינמי, ייעוץ ואת האפשרות לדבר אתכם.
  15. הפייסבוק הוא הפלטפורמה הכי חזקה בישראל. למרות זאת הקפידו לפתוח גם פרופיל בגוגל פלוס, הרשת החברתית של גוגל, עדכנו גם שם באותה תדירות את תמונות החברה, המסרים שלה ובעצם את כל הנלמד כאן.
  16. פתחו ערוץ יוטיוב: פלטפורמת וידאו המתארת את העסק שלכם. הכניסו לשם סרטוני סוף שנה של המותג שלכם, סרטוני הדרכה במידה ויש. תוכן וידאו נתפס היום כדבר הבא! ככול שתקפידו להיות יותר מחוברים לוידיאו, כך גם העסק והמותג שלכן יראה יותר חדשני, מזמין ורלבנטי.
  17. בדף הפייסבוק העסקי של המותג שלכם, יש את האפשרות לדרג את המותג בכוכבים, דבר המשפיע ומעניק משקל רב ללקוח או לגולש הפוטנציאלי הנכנס אליכם לדף. דאגו שכל לקוח שצורך את המותג שלכם או מבקר בעסק שלכם, ימליץ / יסמן את חוות דעתו עליכם, כולל מדרג ציונים של 1 עד 5.
  18. חפשו בעיתונות הכתובה נושא הקשור לעולם התוכן של המותג שלכם, פרסמו בעיה שקשורה והציגו את העסק שלכם כפתרון האולטימטיבי, לדוגמא במידה ואתם סוכנות ביטוח: פרסמו את מצב הפנסיה בישראל, במידה והנכם עוסקים בעריכת דין, הראו את מצב הגירושין בישראל ואת ההשלכות על ילדכם, ויש עוד אלפי דוגמאות.
  19. אחת לחודש העלו כתבה/ תוכן רלבנטי לאתר הבית של המותג שלכם ופרסמו אותו בכל הנכסים הדיגיטליים שיש ברשותכם לרבות: פייסבוק, לינקדין, טוויטר, גוגל פלוס, אינסטגרם וכל רשת חברתית שרלבנטית אליכם.
  20. תמונות! תמונות! תמונות! פרסמו תמונות המעבירות את המסר של המותג שלכם. תמונה מהעסק עצמו, מתהליך העבודה, תמונה עם לקוח מרוצה וכדומה.
  21. כתהליך מורכב של דף פייסבוק עשיר, עשו לייק וחפשו חומר של דפים דומים שלכם. באמצעות הפעולה הזאת אתם יכולים להגיע להמון שיתופי פעולה ולהכנסות שלא חשבתם. לדוגמא: עורך דין שיכול לבצע החלפת תיקים, גרפיקאי שצריך איש טכני וכדומה.
  22. צרו אירוע בדף הפייסבוק של המותג שלכם כגון: חשיפת מוצר חדש, יום הולדת לעסק וכדומה.
  23. קלטתם עובד חדש? דאגו לכבד אותו ולפרסם את שמו ואת התפקיד שלו בדף הפייסבוק של המותג שלכם ובנכסים הדיגיטליים הנוספים שיש בחברתכם.
  24. העניקו אחת לרבעון (בדיוק כמו המדריך הזה) ערך חינמי ללקוחות שלכם, זאת יכולה להיות הטבה חינמית שקשורה למותג שלכם, הנחה משמעותית, הזמנה לערב חשיפה, יום אוריינטציה, יום חשיפה וכדומה.
  25. הקימו תחרות שיתופים ולייקים בין העובדים של העסק שלכם, הדבר יביא למעורבות רגשית ולהעלאת ערך המותג אצל הלקוחות הפנימיים שלכם (להלן העובדים) ויגדיל את הוויראליות של המותג שלכם באופן כללי.
  26. הקפידו אחת לשבוע להיכנס ל”גוגל התראות” על מנת להוריד ולצפות במאמרים וכתבות חדשות הקשורות למותג ולעסק שלכם.
  27. במידה ואתם מעוניינים לפרסם את הפוסטים שלכם בסופי שבוע ובחגים – יש אופציה של “תזמון אוטומטי”. בצעו אותה על מנת להמשיך ולהראות תנועה בכל רגע נתון.
  28. פתחו קבוצה סגורה בפייסבוק ללקוחות שלכם, צרו באמצעותה אוטונומיה משלכם שבה אתם מדברים עם הלקוחות שלכם ברמה אישית יותר ומכוונת יותר.
  29. שלחו ללקוחות שלכם אחת לחצי שנה ניוזלטר המתאר את פעילות המותג שלכם בחצי שנה הזאת לרבות מוצרים חדשים שהוצאתם, חדשות שמעניינות אותם, שדרוגים וחידושים במותג וכדומה.
  30. קבעו מראש את זמן התגובה שלכם להתנהגות הגולשים לתשובות שברצונכם לתת, נהלו פורמט קבוע שבו מנהל המדיה, או רפרנט המדיה ינהג לפיו.
  31. השתמשו בקאבר של הדף העסקי שלכם על מנת להעביר את המסר של החברה שלכם. פרסמו אם צריך את שעות הפעילות או את מספר הטלפון של העסק.
  32. האווירה בדף הפיסבוק העסקי שלכם אמורה להעביר את המסר של המותג שלכם. פחות “בואו תקנו”, אלא יותר “יש לנו להציע לכם”, או “שמעתם ש…” .
  33. תמיד זכרו שאף אחד לא רוצה להיכנס ולראות מולו לוח מודעות, אנחנו מעדיפים תערוכה מעניינת .
  34. לקוח כתב לכם תגובה שלילית על הקיר? במידה והתגובה היא לא תגובה פוגענית מדי או גזענית, אלא רק על השירות או המוצר שלכם – ענו לו מול כולם. לעולם אל תמחקו את התגובה שלו , והקפידו לענות ולסגור איתו מעגל טיפול. זה מראה על רצינות ועל רצון לשפר באופן מתמיד.
  35. נצלו את חגי ישראל, מועדים מיוחדים (כגון חג האהבה, יום האישה וכדומה), על מנת לתת ללקוחות שלכם ערך נוסף קשור לאותו מועד , חג, אירוע.
  36. הקימו פרופיל עסקי בלינקדין: רשת העסקים הרצינית. דאגו למלא את כל הפרמטרים הדרושים, לרבות קורות החיים שלכם והכישורים . הלינקדין יעזור לכם למצוא עובדים חדשים ולהציג את העסק שלכם מול כל העולם!
  37. לקוח הגיב לכם בתגובה לתמונה או סרטון שהעליתם? הגיבו לו והדגישו את שמו ( על ידי לחיצה על @ ואז שם הלקוח) שוב פנייה אישית מחברת את הלקוח יותר למותג שלכם.
  38. הקפידו להצטרף לקבוצות רלוונטיות למותג שלכם, לדוגמא במידה והנכם חברת כוח אדם, הצטרפו לקבוצות שמתאימות, פרסמו מעת לעת משרות, ואף הגיבו למועמדים פוטנציאלים.
  39. פרסום ממומן: זהו חלק נכבד מניהול הדף. את רובו תיאלצו לתת לאיש מקצוע לנהל, אך חשוב מאוד להבין מהו פרסום ממומן ומהם הכלים בשטח שעליכם להכיר.
  40. הכירו את קהל הלקוחות שלכם, איספו כמה שיותר חומר שישמש אתכם לאחר מכן, כמאגר הלקוחות שלכם: מספרי טלפון של לקוחות, רשימות מיילים, רשימות מספרי ניידים.
  41. בדקו עם שאר עובדי החברה, ובנו לכם את “הלקוח הפוטנציאלי ” של העסק שלכם. חשבו מה הוא צורך ביום יום, לאילו שירותים הוא מתחבר, מהם תחומי העניין שלו. הפרסום הממומן מתבסס על כך, ובשלב מאוחר יותר ישמש אתכם לפרסום אפקטיבי וממוקד.
  42. מדי פעם כנסו לדפי עסק שדומים לדפי העסק שלכם, למדו מה הלקוחות שלכם אוהבים ומה המתחרים שלכם מפרסמים. בשום אופן אל תעתיקו תוכן, למדו מה עובד.
  43. פייסבוק מאפשרת להגדיל את קהל הלקוחות שלכם ואת הלייקים בדף על ידי פרסום ממומן, הציבו לכם “מטרת לייקים” ודאגו שכל עובדי החברה יצטרפו לדף. הם השגרירים הכי טובים.
  44. החלטתם לפרסם? חשבו טוב מה המסר שברצונכם להעביר. זכרו שמדי יום לקוח פוטנציאלי שלכם מקבל עשרות סיפורים לדף הבית שלו, ותוכן לא מעניין יגרמו לו “לעיוורון פוסטים” .
  45. וידאו עובד על כל החושים במוח האדם. צלמו סרטון תדמית המסביר מה העסק שלכם עושה, צלמו סיפורי לקוחות או מדריכי קנייה.
  46. השתמשו בפרסום הממומן על מנת להשיג את יעדי העסק שלכם: לידים, פגישות, חשיפה לאתר .
  47. יש לכם מוצר מנצח? חושבים שהוא יכול להימכר בפייסבוק? הקימו קמפיין שמוכר את המוצר היישר מתוך פייסבוק.
  48. צרו אירוע השקה לעסק שלכם, או למוצר חדש ופרסמו אותו באמצעות פרסום ממומן.
  49. בדקו באמצעות מערכת הדוחות של פייסבוק מהן שעות הפרסום והצפייה שבהם כמות האינטראקציה שלכם הייתה הגבוה ביותר הקימו על פי הנתונים את הקמפיינים הבאים שלכם או שנו את הקמפיין הנוכחי.
  50. מעלים תוכן? הקפידו להעלות אותו בכל הרשתות החברתיות והמדיות שהעסק שלכם עובד איתם באותו הרגע. שם המשחק הוא ויראליות!
  51. צפו במערכת הדוחות שלכם, בדקו אחת לשבועיים מהו התוכן הנצפה ביותר ופרסמו אותו שוב, שכפלו הצלחה!

אם הגעתם עד לכאן, השינוי כבר בדרך! ניהול העסק שלכם ברשתות החברתיות היא עבודה לכל דבר ועניין.

תמיד זכרו שהרשת לא שוכחת שום דבר, חשוב מאוד להקפיד על נראות והתנהלות נכונה.

המון הצלחה,
אבי סנטו ניו מדיה.
0509004072

אהבתם? שתפו