שנת 2020 התחילה בסערה בדמות עדכון ליבה של אלגוריתם תוצאות החיפוש של גוגל. השפעות העדכון על מיקומים כבר ניכרות אך ניתוח המשמעויות יקח עוד זמן מה. בזמן שאנו ממתינים, נעזרנו בעוזי שבת, מומחה SEO ושיווק דיגיטלי, ליצירת 10 טיפים לקידום אורגני בגוגל לקראת 2020.

לא יורים לכל הכיוונים

עד לפני מספר שנים SEO היה הרבה פחות מדויק. כן, שמעתם נכון. אם בעבר קידום אורגני נמדד במיקומים ובהתנהגות גולשים באתר באמצעות Google Analytics, היום אנחנו מכירים כבר עשרות כלים למדידה, ניתוח והכוונה נכונה יותר לקראת פעולות רצויות באתר.

ביצוע אופטימיזציה כללית בעמודים היא חיונית, אך עם כל הכבוד, המגמה בקרב מקדמי אתרים היא לבצע פעולות SEO מותאמות אישית לכל קהל. שימוש במגוון כלים כמו Hotjar (ניתוח גלישה באתר באמצעות הקלטות גלישה ומפות חום), Google Tag Manager/Analytics ואפילו Zapier יאפשרו מדידה איכותית של התנהגות גולשים שבסופו של דבר תוביל לשיפור נתונים כמו הארכת זמן שהייה באתר, הקטנת אחוז נטישה, הגדלת ממוצע ביקורים בעמודים וכו’.

הנעה לפעולה – שימוש מושכל בטראפיק

מבלי לזלזל בדירוגי מיקומים חלילה אני שב ומחדד כי יש להתייחס לשלב שמגיע לאחר מכן והוא לתעל את התנועה שהושגה לצורך עמידה ביעדים (Goals) שהגדרנו לעצמנו, במילים אחרות – הנעת גולשים לפעולה. קישור והפנייה לעמוד מוצר/שירות, טפסי צור קשר, פופ אפים, הכל תופס. אם קיימת היכולת, מומלץ בחום לצבוע (לטרגט) את הגולשים ולבצע שיווק מחדש (Remarketing) בכדי לתת לאותם גולשים את ה”פוש” האחרון לקראת רכישה/השארת פרטים.

"אני רק אניח את זה כאן" - הנעה לפעולה

“אני רק אניח את זה כאן” – הנעה לפעולה

זמינות וקיצור תהליכים

סבלנות הגולשים (ברחבי העולם, לא רק בישראל) הולכת ופוחתת. אתר שלא יתן מענה מהיר לצורך, יאבד את הגולש לטובת אתר מתחרה. מעבר לכך, גולשים מחפשים קיצורים או דרך ליצירת דיאלוג. אייקון לשליחת הודעת וואטסאפ או הטמעת צ’אט בוט באתר יספקו מענה מהיר, שיהווה פתרון זמין לכל אותם גולשים “עצלנים” או “מתנדנדים” שיקדישו כמה שניות לשליחת הודעה ולא בהכרח ינטשו. מומלץ לערוך את האופציות להודעות אוטומטיות במגוון סוגי צ’אטים: צ’אט באתר, Whatsapp Business, Facebook Messenger וכו’.

תחשבו Mobile First

מגמה עולמית נוספת, שלא ניתן להתעלם ממנה היא כמות הכניסות ההולכת וגדלה לאתרים דרך גלישה מהטלפון הסלולרי. בתור מקדם אתרים של לקוחות במשך שנים, במבט לאחור במערכת Google Analytics, ניתן לראות קפיצה של יותר מ-30% בגלישה במובייל, על חשבון גלישה בדסקטופ.

בהקשר ישיר למגמה, נוצר המונח Mobile First, שמנחה בוני אתרים ליצור גרסת אתר במובייל לפני גרסת דסקטופ. כלומר, יוצרים אתר ורק לאחר מכן מתאימים אותו לדסקטופ, ולא הפוך כמו שבדרך כלל נהוג, מטעמי נוחות.

 

Whatsapp Business, TikTok ומה שביניהם

(צליל של שעון מעורר), התעוררו ומהר. עולם השיווק הדיגיטלי משתנה במהירות, רק לפני כמה חודשים אפליקציית TikTok נועדה לכשלון, ואיפה היא נמצאת היום? חשוב להשאר ערניים למתרחש בתחום, לדעת לזהות מגמות וטרנדים בזמן אמת.

טרנדים כמו TikTok שוברים שיאי שימוש של כל הזמנים, בזמן קצוב. מדובר בכוח רב שחשוב להיות מודעים אליו, לחכות להזדמנויות ולנצל אותן.

דוגמא נוספת ניתן לקחת מההודעות והתשובות המובנות ב-Whatsapp Business –  זמן קצר לאחר שנפתחה האופציה ביישומון העסקי מבית Whatsapp, החלו חברות רבות לספק שירות לקוחות באמצעות האפליקציה, שהופכת לשימושית ומועדפת על צד הצרכן ובטח שעל צד נותן השירות.

עוזי שבת: "תוכן הוא המלך? כבר לא נמצא בקדמת הבמה"

עוזי שבת: “תוכן הוא המלך? כבר לא נמצא בקדמת הבמה”

Just Another Website

איך הופכים לייחודיים? בימינו, רוב התחומים כבר מכילים מספר רב של אתרים והתחרות בשמיים. שימוש בעורכי תוכן יכול לעשות את ההבדל (במידה ומדובר באתרי WordPress, אנחנו בעד אגב). תוספים פונקציונאליים כמו Elementor או Visual Composer מכילים מספר רב של אלמנטים, מפחיתים משמעותית תלות במתכנת ובזכותם כל איש שיווק יכול להפוך למעצב אתרים בקלות יחסית. שדות מיוחדים, אפקטים עיצוביים, כפתורים, הטמעות ועוד, כל אלו כלולים ברוב עורכי התוכן שאינם חלק אינטגרלי מ-Wordpress ובהחלט מהווים שובר שוויון מול אתרים שבנויים במערכות מיושנות.

אל תכנסו לזירה עם הפסד ידוע מראש

אל תהפכו לעוד אתר מהרשימה, נסו למצוא את הייחודיות האישית שלכם, דעו לזהות מראש זירות שלא כדאי להכנס אליהן. מה הכוונה? אם אתם חברה חדשה בתחום תחרותי, נסו למצוא נישה ספציפית יותר בה תתמקדו. לדוגמא: במקום להתחרות במלונות ובמכוני הספא הגדולים בת”א, אפשר לבחור נישה ספציפית של ספא זוגי לאירועים, למתג כך את הספא ואף להשתמש בשוברים ובמבצעים.

 

פחות דיבורים, יותר תכלס

אז נכון, דרישות ה-SEO העדכניות מדברות על מאות רבות של מילים בכל עמוד לצורך קידום. חשוב לזכור כי גם התנהגות גולשים היא סופר קריטית, ככל הנראה אף יותר מכמויות טקסטים. על מנת לא להגדיל את אחוזי הנטישה וזמני השהייה, מומלץ לא לוותר על הנראות וחוויית המשתמש לטובת כמויות טקסטים גדולות.

SEO ונראות האתר לא תמיד הולכים ביחד, למה? פשוט מאוד, כי כמות גדולה של טקסט באתר פוגעת בוויזואליות. אז, איך משלבים ביניהם? תחילה, ניתן לשלב כמות גדולה יחסית של תמונות, Gif וקטעי ווידאו בכדי לשמור על איזון טקסט-מדיה הגיוני. אופציה נוספת היא להטמיע קטעי טקסט מסוימים במסגרת כפתורי “קרא עוד”. הכוונה היא לחשוף קטעים מתוך הטקסט רק לגולשים שלוחצים על כפתור.

רוצים לשלב כמויות גדולות של טקסט לצרכי קידום? הקימו אזור בלוג באתר בסביבת Sub Domain וצרו הפרדה בריאה שתסייע בשילוב SEO וחוויית משתמש.

"המנעו מהפסד צפוי" - בחירת נישה ממוקדת לשיווק באינטרנט

“המנעו מהפסד צפוי” – בחירת נישה ממוקדת לשיווק באינטרנט

 

מאמרים אורחים + קישורים

פעולות אופטימיזציה בתוך עמודים (On-Page) הן מצומצמות יחסית ולאחר ביצוע צ’ק ליסט מסוים שרוב מקדמי האתרים מכירים, מגיע שלב ה-Off Site, עם דגש רב על קישורים נכנסים לעמודים. יש לדעת להבחין בין קישורים סתמיים לקישורים איכותיים, כאשר יש להתייחס לשיקולי עלות מול תועלת אך כשמדובר בקישורים כמובן שמדובר בהימור מסוים. קבלת קישור ממקור חזק בהחלט יכולה להשפיע על המיקומים ואפילו ברמה המיידית.

אם כבר קישורים, וגם דיברנו על ייחודיות, מומלץ לעבוד קשה בכדי להשיג קישורים מתוך כתבות שעוסקות בנושא רלוונטי לעמוד היעד (אליו מפנה קישור). קישורים מסוג זה נחשבים לאיכותיים ביותר, שכן הם מגיעים מאתרים שעוסקים בנושאים מסוימים והם מהווים ערך מוסף גבוה במיוחד עבור הגולשים (במידה ומשלבים אותם נכון), הרי בסופו של דבר, לשם כך נועדו קישורים – לשמש מקור אינפורמציה איכותי נוסף עבור גולשים.

חיקוי מתחרים זה לא תמיד דבר רע

לא, לא מדובר בחיקוי של עיצוב או בהעתקת תוכן חלילה. מתחרה שלכם מדורג מעליכם תקופה ארוכה? מרגישים שעשיתם הכל נכון ועדיין אין תוצאות? הגיע הזמן לבדוק מה אותו מתחרה עושה כל כך טוב שהוביל אותו להצלחה ולנוקאאוט בתוצאות החיפוש.

מחקר מתחרים מעמיק יסייע לכם לגלות איזה אתרים מקשרים אליהם, אילו נושאי תוכן מעניינים את קהלי היעד שלהם (שהם כנראה גם לקוחות פוטנציאליים עבורכם), אילו שירותים/מוצרים הם מספקים שאתם לא, מה עובד טוב יותר ומה פחות… לאחר מכן, ניתן להסיק אילו שינויים עלינו לבצע כדי “לנגוס בנתח” שלהם.

לסיכום: עולם הקידום האורגני הופך לתחרותי יותר ונראה כי כללי המשחק משתנים, כאשר חקר מתחרים כבר הפך לחלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי. אנו צפויים לראות יותר מיקוד, שאיפה למילוי רצון הגולשים ובהתאם – הנעה לפעולה שתשרת את כל הצדדים. היבט נוסף שכבר עכשיו מקבל את אור הזרקורים הוא דיאלוג עם הגולש, באמצעות צ’אט בוט או Whatsapp Business.

אהבתם? שתפו