“אבי, תבטל לי את המנוי מיד” הוא אמר לי בעצבים באמצע אימון הכושר.
בהתחלה לא הבנתי על מה הוא מדבר ואז אחרי שנרגעתי ( בכל זאת הדופק היה מעל 160)

 

והבנתי שרועי מדבר על ביטול המנוי למגזינים המסורתיים עליהם הוא משלם חודש בחודשו למעלה מ100 ש”ח כבר 16 שנים.

ששאלתי אותו ( למרות שידעתי מה הוא הולך לענות לי) מדוע הוא רוצה לבטל את המנויים, הוא הסביר לי בצורה פשוטה: ” הנשים שמגיעות אליי היום למספרה מזמן כבר לא קוראות את המגזין, הן עסוקות בנייד שלהן ולצורך העניין כלל וכלל לא מרימות את הראש מהסמארטפון עד שתורן מגיע”.

הדיאלוג הקצר הזה שניהלתי עם החבר הכי טוב שלי מספר בעצם את הסיפור כולו: את הדרך בה אנחנו צורכים את המדיה היום, את האופן שבו אנחנו מחליטים החלטות מכירתיות ואת התופעה המטורפת הזאת שנקראת “המדיה החברתית”.

אותן נשים אשר מגיעות שנים רבות לרועי הן הדוגמא הקלאסית למה קרה לנו “בזמני ההמתנה” של החיים: הפסקנו לשוחח אחד עם השני, חדלנו מלשבת ולקרוא את העיתונים או הירחונים הפזורים לנו במרפאות, בקליניקות ובמספרות והדבר היחידי שאנחנו עושים זה לבהות במסך הקטן, לגולל את התוכן השיווקי ולרכוש!
במודע או לא במודע ההחלטות הכי חשובות של “מה נקנה” ואיפה קורות במקומות הללו.

למי זה טוב?
ניקח את רועיקו כדוגמא: בתקציב של 200 ש”ח לחודש שזהו הסכום שהוא מוציא כל חודש על העיתונים הוא יכול בקלות לפרסם בפרסום ממומן את העסק שלו, להציע בקמפיין לידים חכם את שירותיו כמעצב שיער ומאפר למאורסות הגרות באיזור תל אביב, ובניהול קמפיין חכם אחר הוא גם יכול למכור לפחות למאורסת אחת דיל של חתונה שהיה מכניס לכיסו פי 12 יותר מהסכום אותו שילםמדי חודש למנוי המגזינים שמזמן כבר לא נצרך ולא נחוץ.

לסיכום:
מהפכת המדיה החברתית השפיעה וממשיכה להשפיע על ענפים שלמים במשק העולמי.
תעשיות שלמות מתחלפות, התנהגויות ברשת משנות החלטות שעד לפני כמה שנים נראו שיהיו איתנו לנצח.
מה יביא לנו העתיד? אין לדעת.
עד אז.. זזתי לאימון נוסף ( בכל זאת הקיץ קרב ובא)
אבי.

לבלוגים נוספים של סנטו בלוג

אהבתם? שתפו