“מהפכה היא כמו מיילדת – מייצרת מעמד חדש וידיה מגואלות בדם.”  (קרל מרקס)

כבר שנים, מאז שהפכה “פייסבוק” לרשת החברתית המצליחה ביותר בעולם ומאז שמה שגור בפה של כמעט כל אדם בעולם, ייחסו לה את היכולת לחולל מהפכות רבות.
לא בכדי, מאז כניסתן הגסה של הרשתות החברתיות לעולמנו, אנו עדים לעולם בו הכל מתחלף במהירות הבזק, תוכנות שאנשים השקיעו בהן את עיקר כספן, מתחלפות חדשות לבקרים.

 

כפועל יוצא מזה, את ההון האנושי, מחליפים פעמים רבות מכונות ורבות מהעבודות המסורתיות הפכו ללא רלוונטיות בעולם המתקדם של ימינו.
אם ניקח לדוגמה את “גט-טקסי” – שגרמה לתחנות מוניות רבות להיסגר, עקב מחסור בהזמנות ובעבודה (חשבתם לעצמכם, מתי בפעם האחרונה הרמתם יד למונית באמצע הרחוב?)
האפליקציה הזו, גרמה לפיטוריהן וסגירתם של מאוד משרדי נסיעות.

דוגמה חיה יותר, הם חנויות ה- e-comers, שמבטלות למעשה מגבלות של זמן ומרחב, כל אחד נגיש אליהן ויכול להציג את מרכולתו ו/או לרכוש שם.
תופעה זו, גרמה להרבה ממרכזי הקניות להפוך ללא רלוונטים ולבעליהם לשנות את חוקי המשחק ולהיכנס לדיגיטל כדי “לא להישאר מאחור” (ראה ערך: קבוצת עזריאלי וקבוצת פוקס)

ענף בולט נוסף, הוא ענף ההשמה וגיוס העובדים. אם ננסה לנתח לעומק, את פעילותו של ענף זה נגלה כי חברות כוח האדם המסורתיות הפכו להרבה פחות רלוונטיות עבור מעסיקים.
אתרי הדרושים הפכו להיות מעין סוכנים כפולים הן של המעסיק והן של מחפש העבודה, נטווריקנג חכם בזירות הדיגיטל  ונוכחות בקבוצות נכונות גרמו לכך שאת רוב פתרונות ההשמה מצאנו ביתר קלות ברשת מבעבר.

בנוסף לכל אלה, גם הגישה של מנהלי משאבי האנוש וסמנכלי הגיוס השתנה ב180 מעלות בשנים האחרונות.
הם הבינו שהיום כח העבודה היעיל ביותר נמצא ברשת, מחפש מדי יום את הדבר הגדול הבא והכי חשוב מגורה יום יום על ידי מעסיקים כאלה ואחרים שרק מחפשים את הדור החדש.

השינוי המשמעותית ביותר בעולם הגיוס, אולי בעצם זו התובנה, שרובו המוחלט של מחפשי העבודה נמצאים ברשתות החברתיות במרבית שעות היום ולכן, קל ונכון יהיה להגיע אליו – דווקא במקום שקהל היעד נוכח בו וזאת ע”י גירויים כספיים ואחרים.
המעסיקים הבינו, כי מועמד או מועמדת המחפשים עבודה, זמינים יותר בסמארטפון ולכן, אם האפשרות להגיש קורות חיים, תהיה פשוטה יותר עבורם ולא יהיה חסמים טכנולוגיים כבעבר, ייתכן והמעסיקים לא יפספסו מועמדים פוטנציאלים.

מאידך, יתר הנגישות, גורם במצבים מסוימים לעומס פניות, שלפעמים רבים מהם לא רלוונטים וכדי להתמודד עם תופעה זו, תוך חיסכון של זמן ומשאב אנושי יקר, משרדי הגיוס מגבירים את הראיונות הטלפונים והופכים את רכזי  ורכזות הגיוס לגורם ראשוני אשר ממיין את המועמד עוד לפני שהגיע למשרדי הארגון ולא משנה  באיזה תחום.

וזאת המהפכה האמיתי!! בדיוק כפי שרובנו היום לא נכנסים אל תוך לינקים וקוראים רק את כותרת המאמר או  כותרת הידיעה, כך גם המועמד בחווית הגלישה שלו לא מתעמק (עד כמה שזה עצוב זה יילך וייחמיר).  המסר יהיה  ויזאלי יותר וההתעמקות בו תהיה קצרה יותר. מי שכן יצליח לצוד את המועמד הם אותם חברות אשר יכשירו  רכזות השמה חזקות מאוד שיתייחסו לכל ליד כיעד מכירתי לכל דבר.

מעבר להתנהלות הרגילה ברשת, הפנייה בקבוצות ומענה לסטטוסים של דרושים או מענה לפרסום ממומן, יש לנו כמובן את לינקדין שבשונה מיריבתה המושבעת  פייסבוק דיברה עסקים מהיום הראשון!  עם יכולות מטורפות לשדרג את קורות החיים הדיגטליים של המועמד, התנהלות עסקית שיכולה לחזק קשרים עסקיים בכל העולם, יכולת של ציד כשרונות הכי טובה בעולם וכמובן גיוס כח אדם איכותי. החיסרון או יותר נכון היתרון היחסי של פייסבוק היא שלינקדין מזוהה ברוב המקרים עם תעשיית ההיטק הטכנולוגייה והתעשייה הכבדה, ולכן משרות של  נציגי שירות, משרות קלילות יותר שלא דורשות השכלה אקדמאית ושאר תפקידים לא  מצאו את מקומם עד כה  בלינקדין  מהסיבה הפשוטה שהגולשים הללו לא נמצאים שם לרוב, איפה הם אתם שואלים?  בפייסבוק, בווטסאפ ובאינסטגרם.

ענקית המדיה החברתית, פייסבוק השכילה להבין את הנושא וממש בשבועות האחרונים הוציאה אפשרות חדשה: יצירת פוסט לדורשי עבודה (כן כן שמעתם נכון בדיוק כמו ביד 2  ויתר אתרי המשרות)

המעסיק אשר רוצה לגייס כח אדם יכול למלא את פרטי המשרה (כרגע זמין רק בחלק מהדפים בישראל) :

הנה דוגמה:

ואז כמובן לחשוף את הפוסט בצורה אורגנית וממומנת.

המטרה היא ברורה לנגוס בלינקדין הן במשרות איתן היא מזוהה ולחשוף פלח חדש נוסף לתחום הגיוס שהיה שמור עד כה לסוגים מסוימים של קמפיינים (  המרות או  חשיפה לאתר)

אין  לי ספק שזה יצליח וממש במהרה פייסבוק תקים זירה פנים פייסבוקית לנושא זה עם פיצרים שעוד לא נראו.

מוזמנים לנסות  ולספר לי   התוצאות.

אבי.

סרטון שמסביר איך להקים משרה :

 

אהבתם את המאמר? מוזמנים להגיב ולשתף.

לפגישת ייעוץ איתי כנסו

לפרקים נוספים בבלוג

 

אהבתם? שתפו