טיפים להגדלת החשיפה באינסטגרם

בעלי עסקים רבים כבר יודעים שאינסטגרם היא כלי שיווקי מעולה שאפשר להשתמש בו למטרות רבות. כבר מזמן הפכה הרשת החברתית הזו לכלי שיווק ממשי לעסקים ולחברות. הרשת החברתית שהייתה מזוהה בתחילת דרכה כפלטפורמה שמתאימה ושייכת לבני נוער הפכה לרשת מובילה וחזקה ובשנת 2020 היא צפויה לגדול עוד יותר.

גם אם אתם משתמשים בפלטפורמה הזו, מעלים בה תוכן ויזואלי, מספרים את הסיפור שלכם ושל העסק שלכם, זה כמובן נהדר אבל האם אתם עושים את זה נכון?  את מעלים תכנים אך משום מה הם לא מגיעים לקהל המתאים או לחילופין לא מגדילים את כמות העוקבים שלכם ולא מייצרים תנועה ומכירות?

 

בכל מפגש עם לקוחות – וותיקים וחדשים, אני שומע לא פעם  עד כמה הם מודעים לכוח השיווקי הטמון באינסטגרם ומנגד עד כמה הם נרתעים ואפילו מרימים גבה באשר להתאמת הזירה הדיגיטלית הזו לעסק שלהם. בכל פעם מחדש אני מוצא את עצמי מסביר להם כמה חשוב לנפץ את המכשול הזה הקיים בהם, כמה חשוב שיבינו שהמפתח לחשיפה ולהצלחה של העסק שלהם, של המוצר או השירות שהם מעניקים מצוי בזירה הזו וניתן לעשות זאת בתור התחלה ללא השקעת משאבים כלשהם אלא באמצעות כמה פעולות שיגדילו את העוקבים שלהם, את החשיפה האורגנית שלהם ואת הנוכחות שלהם ברשת.

 

חשוב לזכור כמו תמיד – שום מהלך שיווקי (בדיוק כמו בחיים עצמם) לא קורה בלחיצת כפתור. סבלנות וזמן הם פקטור מכריע אבל באמצעות רצף עבודה לאורך זמן הם יוכלו ליהנות מהתוצאות.

אם גם אתם נמנים על אלו שמנסים להגדיל את החשיפה האורגנית באינסטגרם ולא ממש מצליחים, אם גם אתם אומרים לעצמכם “נתחיל מחר” או “מה זה כבר יעזור לי” –  הנה כמה טיפים וכלים שיעזרו לכם למקסם את החשיפה והנוכחות של העסק שלכם  ולחזק את מערכת היחסים הדיגיטלית שלכם עם הלקוחות ברשת.

בואו נתחיל..

  1. קשרו את פרופיל האינסטגרם שלכם לשאר הפלטפורמות שברשותכם:

קשרו את פרופיל האינסטגרם שלכם לשאר הנכסים הדיגיטלים שלכם. ראשית הפכו את הפרופיל שלכם לפרופיל עסקי. יש לכם עמוד פייסבוק? קשרו אותו באמצעות ההגדרות באינסטגרם. יש לכם אתר? נצלו זאת והכניסו לוגו של אינסטגרם באתר עם קישור לפרופיל שלכם. אם מערכת הניהול של האתר שלכם מאפשרת את זה, תוכלו להכניס אף ווידג’ט אינסטגרם לאתר, כך שכל התמונות שאתם מפרסמים באינסטגרם יופיעו אוטומטית בווידג’ט באתר (מה גם שזה תורם לאמינות האתר וגוגל מדרגת אתכם גבוה יותר). בצורה הזו, יותר משתמשים יחשפו לתכנים שלכם. הכוח של הרשת מתבטא בחיבור של כל הרשתות הללו כך שגולשים יוכלו להיחשף ולעקוב אחריכם בקלות רבה יותר.

  1. שתפו תוכן נכון עבורכם:

את חשיבות התוכן המותאם לעסק שלכם הזכרנו לא פעם, גם כאן הכלל הזה עובד ופי כמה וכמה. כל עסק אותו אתם מנהלים וכל מוצר אותו תרצו לקדם חייב להתנהל על פי כלל חשוב מאוד – ערך מוסף.  מה שצריך להנחות אתכם בתכנים שאתם מעלים הוא להעניק ללקוחות שלכם תוכן עם ערך תוכן אינו מצטמצם לטקסטים בלבד. תוכן יכול להיות תמונה, וידאו, שידור לייב – תוכן מתבטא בויז’ואל. גם אם אתם בעלי עסק שאינו קשור בהכרח לצילום תמונות עדיין תוכלו להיעזר באינסטגרם ככלי משמעותי לקידומו כך לדוגמא תוכלו להעלות את האנשים שמאחוריי העסק, את הלקוחות שלכם, תוכלו לשתף במה קורה בעסק “מאחוריי הקלעים” לתת טיפים ועצות, עוגני אקטואליה עם דעה מקצועית – האפשרויות רבות וכדאי לנצל זאת.

  1. תוכן מניע לפעולה:

עם הזמן שיתוף תמונות או סרטונים יהפכו להיות פחות מעניינים ולכן על מנת ליצור עניין בפיד שלכם ובסטורי מומלץ להעלות תוכן מניע לפעולה – תוכן כזה שמניע את הגולשים לעשות פעולה מסויימת, לעשות לייק, לשתף, להעלות תמונות מסויימות ולתייג. תוכן כזה יוצר עניין ומעקב רציף, יוצר סקרנות ומגביר את החשיפה הן באופן נקודתי והן לאורך זמן.

  1. השתמשו בהאשטגים!

האשטג – אותה המצאה גאונית של סולמית # המשייכת את התוכן שאתם מעלים לעולם תוכן רלוונטי בזירה. ההאשטג הינו מילה או ביטוי השייכים לנושא הפוסט שהעליתם ומתקשרים באופן ישיר לתוכן שלכם. כך הגולשים אשר מתעניינים בתחום העיסוק שלכם יוכלו להגיע ישירות ולהיחשף למוצר/לעסק שלכם באמצעות מילת חיפוש או ביטוי אותם הם מבקשים למצוא.

  1. השתמשו בכל האפשרויות הקיימות:

העלאת תוכן כפוסטים היא אופציה אחת לשימוש בזירת האינסטגרם. את התוכן הזה תוכלו למנף בעזרת יצירת גיוון של שידורי לייב, סרטונים קבועים, סטורי מעניין ומגוון שיעלה את החשיפה האורגנית שלכם ויחשוף אתכם לקהלים חדשים, שיתוף תכנים של אחרים בסטורי שלכם, שיתוף הקהל בהתלבטויות, יצירת סקרים ותחרות. כל מגוון האפשרויות הזה ייצר לכם פרופיל פעיל, נגיש, מעניין – כזה שמייצר תוכן וכזה שבעיקר כיף לעקוב אחריו.

  1. היעזרו מדיי פעם בצלם מקצועי:

ברור שכולנו צלמים מעולים. אנחנו שולפים את הניידים שלנו ויודעים לצלם מושלם, קצת פילטרים, קצת אפליקציות של עריכה ויש לנו תמונה מושלמת. אבל! הקפידו מדיי פעם להיעזר בצלם מקצועי, שיגיע אליכם ויצלם את העסק, את המוצר, את העובדים. צלם מקצועי ידע לתת לכם מגוון של תמונות שיוכלו לשמש אתכם לאורך זמן, הוא ידע לצלם אתכם לאורך ולרוחב, לפוסטים ולסטורי וייתן לכם נפח מקצועי נוסף לפרופיל.

  1. בנו אסטרגיית תוכן:

אסטרטגיית תוכן היא הבסיס לבניית נוכחות רשתית נכונה.

כמי שליווה עשרות רבות של תהליכי שיווק ברשת, נחשפתי  למאות עסקים שמפרסמים בזירות הרשת השונות במגוון רחב של תחומים.

מצאתי, שההבדל בין עסקים שמצליחים להשיג תוצאות בצורה עקבית לבין עסקים שלא מצליחים להתרומם ומבזבזים הרבה כסף בדרך, מתחיל ונגמר באסטרטגיית תוכן נכונה.

כדי לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה – הכינו רשימה של תכנים אפשריים שתוכלו להעלות ובעיקר הכינו תעדוף של המוצרים / השירותים שחשוב לכם לקדם ושימו עליהם דגש.

בין שלל התכנים שתכינו תנו דגש למוצר שחשוב לכם לחזק ולקדם ושלבו אותו בפריסת התוכן החודשית. ללא הגדרת יעדים ברורה מראש יהיה לכם קשה לתכנן את מערך התוכן שלכם.

 

לסיכום:

זירת האינסטגרם היא הפלטפורמה הכי חזקה ב – 2020 – ולכן התמדה, גיוון ויצירת אינטראקציה עם הלקוחות שלכם יביאו לכם למקסימום חשיפה ולתוצאות עסקיות מעולות.

בהצלחה ינון.

 

 

אהבתם? שתפו