איך תשווקו את העסק שלכם דרך קבוצת פייסבוק ייעודית?

זה בוודאי לא חדש לכם  שניתן להשתמש בפייסבוק כפלטפורמה שיווקית עבור העסק שלכם. יש דרכים רבות לעשות זאת: עמוד פייסבוק עסקי, מודעות ממומנות, שימוש בצ’טבוט לצורך שירות לקוחות, וכן כתיבת פוסטים בקבוצות פייסבוק שרלוונטיות לתחום שלכם. אך במאמר זה אני רוצה להציע דרך נוספת: פתיחת קבוצת פייסבוק ייעודית לעסק שלכם שאותה אתם מנהלים בעצמכם.

 

כמו שקורה עם פלטפורמות אחרות לשיווק – פרסום ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני, שיווק באמצעות תוכן, שיווק משפיענים ועוד – גם בפייסבוק האפשרויות מתפתחות ומשתכללות עם הזמן, וכיום קבוצת פייסבוק בניהולכם יכולה לאפשר לכן מגוון רחב של דרכים יצירתיות ואפקטיביות לשווק את העסק שלכם מחד, אבל לא להיתפס כ”מכירתיים” מדי מאידך.

רגע, עמוד פייסבוק עסקי לא מספיק?

עמוד פייסבוק עסקי הוא כיום אלמנט די בסיסי בשיווק בפייסבוק, אך רבים מהעסקים שמרימים עמוד כזה לא מצליחים לתחזק אותו לאורך זמן ולהמשיך להעלות אליו פוסטים מעניינים בתדירות גבוהה. וגם אם הם כן מצליחים לעשות זאת, לפעמים העבודה היא לחינם: בתקופה האחרונה פייסבוק הורידה משמעותית את חשיפתם האורגנית של עמודים עסקיים ולכן אלא אם כן אתם מעלים בקביעות פוסטים ממומנים, הרבה מהמאמץ שלכם יירד לטמיון.

ולכן, למרות שבהחלט כדאי לתחזק עמוד פייסבוק עסקי כדי שימצאו אתכם בפייסבוק, לא ניתן להסתפק רק בזה. אלמנט קריטי בשיווק ברשתות החברתיות הוא אנגייג’מנט – לייקים, שיתופים ותגובות מצד משתמשים. עמודים עסקיים לא תמיד מצליחים לייצר אנגייג’מנט; אך קבוצות, שמלכתחילה נועדו לייצר קהילות סביב תחום עניין מסוים ומושתתות על פוסטים ותגובות לפוסטים אלה, יכולות לעשות את זה – ובגדול.

כאן חשוב לציין שכדי לחזק את כוחן של קהילות ברשת החברתית, פייסבוק השיקה לפני כחצי שנה יכולות חדשות שמאפשרות לחבר את העמוד העסקי לקבוצה של העסק, ולהפך. לדוגמה, קבוצת הפייסבוק “יפות ללא אכזריות” העוסקת במוצרי קוסמטיקה שאינם מנוסים על בעלי חיים, מקושרת לעמוד העסקי של אחת ממנהלות הקבוצה, בעלת הבלוג Elle Beauty שגם הוא עוסק בקוסמטיקה שאינה מנוסה על בעלי חיים:

למה משמשת קבוצת פייסבוק עסקית?

קבוצת פייסבוק לעסק שלכם היא אמנם פלטפורמה לשיווק העסק שלכם, אך מאידך לא כדאי שיהיה לה ניחוח שיווקי מדי. היא חייבת להעניק ערך מוסף לחברים בה, וכן לייצר תחושת קהילה אמיתית. אחרת, אם חברי הקבוצה ירגישו שאתם רק מנסים “לדחוף” את המוצר או השירות שלכם כל הזמן, ו/או לא נותנים להם להתבטא וליזום דיונים בקבוצה, הם יעזבו אותה מהר מאד.

האתר Social Media Examiner  מפרט את  השימושים השונים של קבוצת פייסבוק לעסק:

  • יצירת קהילה סביב המוצרים שלכם – יצירת קבוצה העוסקת במוצרים שלכם והענקת גישה לקבוצה זו למי שרכש את המוצרים, מספקות לחברי הקבוצה הרגשת אקסקלוסיביות ונותנות להם מקום בו יוכלו לקבל מכם הדרכה נוספת באשר לשימוש במוצרים, תמיכה במקרה של בעיות ותקלות, ואפשרות להיות הראשונים ששומעים על אירועים מיוחדים, הנחות בלעדיות ושאר בונוסים. בקבוצה מהסוג הזה, לגיטימי להעלות סקרים שעוסקים במותג שלכם, ליצור קריאות לפעולה (למשל, להזמין חברים להירשם לניוזלטר או לערוץ היוטיוב שלכם או להזמין אותם לאירוע שאתם מפיקים) וכו’, רק חשוב לשמור על מינון מתאים ולהקפיד על מתן ערך לחברי הקבוצה.
  • בניית מעמדכם כמומחים בתחום – שימוש אפשרי נוסף לקבוצה הוא הפיכתה למקור מידע מוביל בתחום שלכם. מקום שבו אתם משתפים טיפים, מאמרים מהאתר, סרטוני הדרכה ובעצם בונים את עצמכם כמקור סמכות בנישה שלכם. אפשר לחשוב על הקבוצה כשלוחה של האתר שלכם, אבל גם כמקום בו החברים יכולים גם להשתתף בדיונים, להתייעץ אתכם, לשתף בתובנות וכן הלאה.
  • יצירת קהילה סביב תחום עניין – עוד שימוש לקבוצת פייסבוק הוא מקום המרכז את כל מי שמתעניין בתחום שאתם משתייכים אליו, בו אתם חולקים מהידע שלכם, יוזמים דיונים ומשתתפים בדיונים שמעלים אחרים. במקרה כזה חברי הקבוצה לאו דווקא צריכים להיות לקוחות קיימים שלכם, הם יכולים להיות אנשים שפשוט מתעניינים בתחום ומצאו את הקבוצה במקרה בפייסבוק או שחבר צירף אותם אליה. למשל, אם המותג שלכם הוא בתחום איפור, אתם יכולים לפתוח קבוצה של טיפים לאיפור. בקבוצה כזאת פחות כדאי לשווק את המותג שלכם באינטנסיביות: אמנם אתם מנהלי הקבוצה וקובעים בה את הטון, אבל הפוקוס הוא לא המותג אלא התחום בו עוסקת הקבוצה ולכן תפקידכם הוא לתרום מהידע והניסיון שלכם איפה שאפשר. יחד עם זאת, לסוג כזה של קבוצה יש את הפוטנציאל המשמעותי ביותר לגדול ולהיהפך לשם דבר ולכן היא בהחלט תקדם את המותג שלכם, גם אם באופן עקיף.

על מה כדאי להקפיד בניהול קבוצת הפייסבוק שלכם?

לפניכם כמה טיפים שכדאי לזכור כאשר אתם מקימים קבוצת פייסבוק לעסק:

  • הקפידו להעלות פוסטים בתדירות גבוהה כדי שתמיד יהיה בקבוצה תוכן חדש לדון בו. קבוצה מצליחה היא כזאת שפעילה באופן שוטף. שתפו את חברי הקבוצה בטרנדים חדשים בתחום, שאלו אותם שאלות, ערכו סקרים, תזמו דיונים בנושאים שונים וכו’.
  • אל תעלו רק תכנים שלכם לקבוצה. זכרו שאתם מעוניינים לתת ערך לחברי הקבוצה, ולכן תעלו בקבוצה כל מאמר או עדכון שנראה לכם שיכול לעניין אותם, גם אם הוא מאתר אחר או שהוא לא קשור אליכם ישירות. באופן זה, חברי הקבוצה יראו שאתם באים לתת להם ערך ולא רק לשווק את עצמכם ויעריכו אתכם כמקור מידע מהימן.
  • עודדו את חברי הקבוצה להשתתף בה באופן פעיל. כל המטרה של הקמת קבוצה היא ליצור קהילה מעורבת סביבכם, ולכן, אתם רוצים שחברי הקבוצה יהיו כמה שיותר פעילים בה. יש דרכים שונות בהן תוכלו לעשות זאת: אתגרים יומיים (אם זאת קבוצת הקשורה לצילום, אז אתגר “שבוע של צילום בשחור לבן”, למשל), סקרים, העלאת נושא מסוים לדיון (“מה דעתכם על על הטרנד החדש X? נמקו, פרטו והדגימו!”), סרטוני שאלות ותשובות, ועוד. בנוסף, תמיד עודדו אותם ליזום דיונים בעצמם ושדרו שאתם מעוניינים לשמוע מה שיש להם להגיד.
  • הימנעו מספאם בקבוצה. בתפקידכם כמנהלים בקבוצה, דאגו לכך שהחברים בה לא יעלו פוסטים לא קשורים או יפרסמו את העסקים שלהם באופן בוטה. גם מהצד שלכם הקפידו על פוסטים בעלי ערך ואל תציפו את הקבוצה בפרסומות למוצרים ולשירותים שלכם. כדי שהנהלים יהיו ברורים לכולם, צרו קובץ נהלים בקבצי הקבוצה והפנו אליו את תשומת לבם של החברים בה, או כתבו פוסט נהלים והקפידו שיהיה נעוץ בראש הקבוצה.
  • שמרו על אווירה חיובית בקבוצה. המפתח ליצירת קהילה משגשגת הוא אווירה טובה וכייפית בקבוצה. תנו מקום לביקורת במקרים שבהם זה רלוונטי, אבל הימנעו מהתבטאויות פוגעניות, ונטרו את הקבוצה בקפידה כדי למחוק כאלה אם הן צצות. לגיטימי לגמרי להוציא חברים מהקבוצה אם הם לא שומרים על כלליה.
  • למדו מקבוצות פייסבוק אחרות. קיימות היום לא מעט קבוצות פייסבוק עסקיות. הצטרפו לכאלה שמעניינות אתכם ונחשבות למוצלחות, ועקבו מקרוב כיצד מתנהלים שם העניינים. שימו לב איך מתבטאת שם נוכחות המנהלים, כיצד הנהלים נשמרים, באילו דרכים בעלי הקבוצות משווקים שם את המותג שלהם, אילו פעילויות נעשות בקבוצה וכו’. אין כמו ללמוד מניסיונם של אחרים.

בסרטון הזה של מומחית השיווק סאני לנרדוזי (Sunny Lenarduzzi), תוכלו לקבל טיפים נוספים על יצירת קבוצת פייסבוק עם הרבה אנגייג’מנט לעסק:

סיכום

קבוצת פייסבוק היא כלי שאם תשתמשו בו נכון, הוא יכול להקפיץ את המותג שלכם בגדול. וחשוב מכך – אתם תיצרו סביבכם קהילה מעורבת ונאמנה, שתשמש כשגרירה שלכם ברשת ומחוצה לה. מה רע?

רוצים לשמוע עוד על דרכים אפקטיביות לשווק את העסק ברשתות חברתיות? מוזמנים ומוזמנות להגיע לכנס Next Case 2017, שיתקיים ב-6 בדצמבר במתחם LAGO בראשון לציון, ויתחיל בשעה 9:00 בבוקר. בכנס ירצו משווקים מנוסים מהארץ ומחו”ל על אתגרים שיווקיים שנתקלו בהם, והדרכים שבהן פתרו אותם. הכנס יעסוק בנושאים כמו שיווק במדיה חברתית, שיווק באמצעות תוכן, שיווק משפיענים, קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן, ביג דאטה, אנליטיקס ועוד. קהילת אבי סנטו מקבלת 15% בהרשמה לכנס עם הקופון santo15. נותרו כרטיסים אחרונים אז מומלץ להירשם בהקדם!

קרדיט: דפנה בן יהושע, מנהלת תוכן בחברת אלפיניסט301 שיווק דיגיטלי, השייכת לקבוצת אנגורה מדיה.

רוצים לשמוע עוד על דרכים אפקטיביות לשווק את העסק ברשתות החברתיות? מוזמנים ומוזמנות להגיע לכנס Next Case 2017, שיתקיים ב-6 בדצמבר…”
אז מהמילים Next Case 2017 צריך לצאת הקישור:
www.nextcase.co.il

מקווה שמאמר זה יסייע לך בשיווק מקצועי יותר. רוצים לדבר איתי? לפגישת ייעוץ ללא עלות כנסו

לפרקים נוספים בבלוג

אהבתם? שתפו