קהילות באינטרנט היו כאן עוד הרבה לפני שפייסבוק הוקמה. היכולת לשתף, להגיב ולהתאגד בקהילה המאפיינת את הצרכים

ואת והרצונות המידיים שלנו, בין אם המקצועיים או האישיים, שייכים לתקופה בה האינטנרט החל לפעול.

כולנו היינו שם בין אם בתפוז, וואלה או כל פורום אחר. למעשה, הקהילות האינטרנטיות הן אלה שהעניקו לגדולי המוחות של

 

ענקיות הרשת להבין שקורה פה משהו גדול, ולזהות את הצורך הבסיסי של הגולשים להתאגד כקהילה משותפת, ויכולה

להוות פלטפורמה מכירתית או שיווקית בצורה ישירה או עקיפה.

את הכח של קהילה, אנחנו הגולשים מבינים יותר ויותר, וכולנו בסופו של דבר מוצאים את עצמנו בקהילות שונות ומשונות,

וכולנו גם רוצים לשלוט בקהילה משלנו, אישית או עסקית.

הכח של הקהילה טמון במספר החברים המצטרפים אליה. ככל שיש יותר חברים הכח גדל, גם מבחינת ההשפעה החברתית

וגם מבחינה מסחרית.

פייסבוק מאפשרת כבר שנים רבות לכל מי שיש לו פרופיל פרטי לפתוח קבוצה, ומאפשרת לנו להיות הבעלים הגאים של

קהילה בכל נושא שנבחר.

 

איזה סוגים של קבוצות יש בפייסבוק?

 

קבוצה פתוחה (ציבורית)

קבוצה החשופה לכל משתמשי פייסבוק. בקבוצה כזאת ניתן בדרך כלל להעלות תכנים בצורה חופשית או בכפוף לתקנון הקבוצה. לקבוצה פתוחה יש בדרך כלל מנהל אחד או יותר, תלוי בתמהיל שלה. היא יכולה להיות קבוצה המציעה פרסומים, קניות, ידע ומשמשת כפורום חי לכל  דבר ועניין.

קבוצה סגורה

גם היא קבוצה החשופה לכל משתמשי הפייסבוק, אך על מנת שתוכלו להיכנס אליה עליכם לבקש להצטרף ונדרש אישור של מנהל/הקבוצה. לאחרונה, פייסבוק הוסיפה גם את האופציה לשאול שאלות את המבקש בטרם נוכל להצטרף, וזאת על מנת באמת לוודא שאיכות המצטרפים רלוונטית לתמהיל שלה. ראו את זה כ”תנאי קבלה”. גם היא יכולה להיות קבוצה המציעה פרסומים, קניות, ידע ומשמשת כפורום חי לכל  דבר ועניין.

קבוצה סגורה סודית

קבוצה המתנהלת בדיוק כמו קבוצה סגורה אך לא ניתנת לחיפוש בפייסבוק. רק החברים בקבוצה יכולים לראות את התוכן שבה. קבוצה כזאת מתאימה לבתי ספר, מכללות, או לקבוצות קטנות יותר אשר משתמשות בפייסבוק ככלי לימודי או ככלי להעברת מסר ספציפי שמתאים רק לחברי הקבוצה. היא ממש משמשת כקהילה סגורה ואין לה שום עניין לצרף חברים נוספים, אלא אם היא מעוניינת בכך. בדרך כלל יש לה מנהל אחד.

 

מה אפשר לעשות בקבוצות השונות?

 

  • ניתן לפתוח דיון אקטיבי.
  • ליצור סקר.
  • להעלות קבצים, מצגות.
  • לשדר בלייב לחברי הקבוצה.
  • להעלות קובץ קול (כדוגמת פודקאסט)
  • למכור מוצרים.

 

ככה פותחים קבוצה בפייסבוק, שלב אחר שלב:

 

 

ומה לגבי העסקים?

 

בדיוק כמו בשימוש הפרטי ולאחר שפייסבוק הבינה את כוחן של הקבוצות כיום, ניתן לפתוח קבוצות באותו האופן גם מתוך דף עסקי. אופציה, שאנו המשווקים, חיכינו לה זמן רב.

הקבוצה בדף העסקי יכולה לשמש כל בעל עסק כמועדון צרכנות פרטי משלו ממש כמו מועדון לקוחות, ולהוות במה לניהול הידע שהוא מעוניין לשתף עם הלקוחות הפוטנציאלים ועם הקיימים. קבוצה כזאת יכולה לשמש בעל עסק כזירה בה הוא משריש בצורה ישירה בתודעת הלקוחות את הנוכחות שלו, הרבה היותר מאשר בפרסום ממומן רגיל.

בנוסף, פייסבוק הוסיפה לקבוצות פיצ’ר שנותן נתונים סטטיסטיים שמלמדים אותנו, בעלי הדפים, על התנהגות הגולשים בקבוצה מבחינה מספרית. בעזרת הנתונים אנחנו לומדים את הקהל שלנו ועל מה הוא מגיב יותר ופחות,מה מעניין אותו ומה לא,  ואיזה תוכן זוכה לאינטרקציה הגבוהה ביותר.

 

ככה פותחים קבוצה בדף עסקי בפייסבוק, שלב אחר שלב:

 

 

לסיכום

 

פייסבוק שמה לעצמה השנה מטרה חד משמעית, לקרב, לחבר ולהנגיש את העולם אלינו הגולשים. עם כמות של שני מיליארד גולשים ייחודיים מדי יום היא מצליחה לעשות זאת ובגדול. קהילות קטנות של אנשים בעלי אותו תחומי עניין יכולים לעשות דברים מדהימים יחד, לחלוק ידע, לשתף ובעיקר לדעת יותר.

 

טיפים קטנים לעסקים שרוצים להיות גדולים

 

  • מלאו בקפידה את התיאור הקצר של הקבוצה ספרו על מהי.
  • דאגו לפרט בתיאור הארוך של הקבוצה את תנאי הקבוצה לדוגמא: ימים מיוחדים המיועדים לפרסום ושיווק, ימים של פרסום דורשי עבודה וכדומה.
  • הקפידו להשתמש בכל אופציות הקבוצה- סקרים, שידורי לייב, סרטונים הקבוצה אמורה להיות פעילה בדיוק כמו עיתון חדשותי וזאת על מנת שהלקוחות שלכם ימשיכו להיכנס.
  • הגיבו,הגיבו הגיבו! הלקוחות שלכם כתבו פידבק לא משנה אם הוא חיובי או שלילי התגובתיות חשובה כאן מתמיד.

 

לבלוגים נוספים של סנטו בלוג

אהבתם? שתפו