מסע הלקוח האינטרנטי- אותו מסע מופלא שאנו מעבירים את הלקוחות שלנו מדי יום ברשתות החברתיות במטרה אחת: להפוך אותם מגולשים שהגיעו באופן ארעי, או אקטיבי ועד שהם הופכים לגולשים פעילים שקונים והכי חשוב -כאלה שחוזרים.

 

נתחיל מהבסיס לשווק: זה קשה, מאתגרו לפעמים גם לא מתגמל.

הדרך אותה אנחנו צריכים לעבור על מנת לשווק את העסק שלנו בצורה טובה היא ארוכה, מייגעת סיזיפית  ובקיצור…  אין קיצורי  דרך:-).

אם נלך לאחור בזמן  לטרום עידן האינטרנט, נגלה מהר מאוד שהדרך לעסק מכניס (שימו לב לא  ציינתי מרוויח, רק מכניס) נשארה די אותו דבר.

השיווק פשוט עבר לפלטפורמות שכולנו מכירים היום.

אחד הדברים הכי חשובים שעדיין נותנים את הטון הוא  “חווית המשתמש”.  אותו מסע לקוח  אינטרנטי שכבר שוחחנו עליו בתחילת המאמר.

לא אכניס אתכם להגדרות מפוצצות מעולם ה UX, אבל בגדול חווית משתמש היא אותה חוויה מופלאה שהגולש חווה בצורה הכי פשוטה וקלה את האתר שלכם, האינסטגרם, הפייסבוק וכדומה.

במסגרת תוכנית הליווי שלי, הייעוץ שאני מעניק ללקוחות וניהול המדיה החברתית איתה אני מתמודד עוד רגע 10 שנים, ראיתי כבר הכל.

  1. לקוחות עם מאות אלפי גולשים שפשוט עשו את כל הטעויות האפשריות ובגלל חווית משתמש גרועה איבדו מכירות בעשרות אלפי שקלים.
  2. לקוחות עם מאות גולשים באתר שהכניסו אלפי שקלים בגלל חווית משתמש מצוינת.

חשוב לי לציין!  אני לא מומחה לחווית משתמש. מעולם לא למדתי את זה .

אבל יש לי עשרות אלפי שעות עבודה עם מתכנתים, אנשי שיווק וקולגות מהתחום.

אני יודע מה אני צריך ב”רצפת המכירה” על מנת לגרום ללקוח לרכוש, או להיות מגויס אלינו.

ושוב- הכל בגדר המלצה.

והנה כמה המלצות שלי:

לשמור על מיתוג זהה בכל הזירות שלכם: רשתות חברתיות, אתר אינטרנט, חותמת חברה ומבחינתי גם דפי הנייר איתם אתם משתמשים במשרד.

קל קל קל – ביבי הגדיר את זה בצורה הכי טובה שיש בכל הקשור לחווית משתמש- הוא ביקש מפקידי האוצר להעביר לנו את המענק בלא יותר ” מקליק אחד”. וזאת למעשה תמצית חווית המשתמש החדשה- כמה שפחות לחיצות על מנת לקבל מינימום מידע.

מפות חום- אופציה נהדרת בה ניתן להקליט את מסע הלקוח שלכם ואת הפעולות שהוא עושה באתר האינטרנט שלכם. הקליטו 20 לקוחות, שבו וצפו במסע הלקוח שלכם והסיקו את המסקנות החשובות: היכן הוא נתקע, מדוע הוא יצא, למה הוא קנה את הפריט הזה וכדומה.

גוגל אנליטקס- הכלי הכי טוב בעולם ליחס ומדידה של חווית משתמש. עם עבודה נכונה בגוגל אנליטקס תוכלו לקבל כל פרמטר אפשרי בעולם: יחסי המרה, אחוז נטישת סל קניות, זמן שהיה באתר, מילות מפתח מובילות ועוד ועוד ועוד.

לסיכום,

האתר שלכם והרשתות החברתיות שבבעלותכם או כאלה שאתם מייצגים, הם לא רק תעודת הזהות שלכם, אלא הם גם יחידת רווח והפסד לכל דבר.

העניקו מסע לקוח מצוין- יהיו לכם מכירות. נקודה.

המשך יום טוב

אבי

אהבתם? שתפו